Agnete
Forumet er livet
Hmm, skjønner at det ikke er lett...
For meg høres nesten hele situasjonen uholdbar ut, du kommer til å drive deg selv til randen av sammenbrudd hvis du holder dette tempoet
Kan de store barna sitte på med andre innimellom?
Kan mannen endre turnus?
Og jeg ser jo at barnet ikke har lange dager i bhg, men det er ikke sikkert det er det som er problemet her, om de hadde vært lengre heller. Kanskje barnet hadde hatt godt av litt mer tid i bhg sånn at det fikk vært med vennene lenger?
Barnet merker sikkert også at du blir stresset og usikker, og blir det kanskje selv også?
Og så vet det ikke helt hvordan det skal takle det.
Hvor gamle er de andre?
Vi har gjort noen tiltak i år som jeg håper kan bedres for vi har litt mer fri sammen som en familie i helgene og da er de våres, hverdagen er unnskyld at jeg sier det hat...
jeg regner med at jeg og en mamma kommer til å dele litt på den ene aktiviteten. Det er en mamma som har helt lik situasjon med tre barn, så vi hjelper hverandre der vi kan. De to andre aktivitetene har vi ingen som bor i nærheten av oss, så der må vi ta kjøringen selv.
Og ja, jeg er sliten, og ja skulle så ønske at jeg hadde noen som kunne hjelpe meg. Men har besteforeldre langt unna, ikke lett for de å stille opp i hverdagen vår heller.
Jeg får veldig dårlig samvittighet om jeg lar barnet være lenger i barnehagen, jeg blir stresset når klokka er fem over tre og jeg ikke har hentet. Jeg har også kjempe dårlig samvittighet for at nummer 1 var mye mindre i barnehagen enn 2 og igjen 2 var mye mindre enn nummer 1. Men jeg må sove noen steder i døgnet.
Og ja, barnet vet at jeg har kort lunte, kan gråte lett og er har stressnivå på maks for å rekke alt jeg skal i løpet av dagen. Og jeg er nok mye av årsaken til trassen, jeg har liksom ikke tålmodighet
Mannen kan ikke endre turnus, for da trenger vi mye mer barnevakt, noe vi ikke har. Vi jobber sånn for å klare oss, men jeg jobber redusert for jeg makter ikke fullstilling. Jeg kunne ha byttet jobb, men ingen andre jobber vil gi meg så godt betalt i å jobbe så lite..
De eldste er 11 og 7 år gamle, og vi merke det ekstra nå fordi 7 åringen har begynt for fullt på den ene aktiviteten.
Jeg er liksom litt alenemor, men samtidig ikke. Så ser jeg rundt på alenemødre, de får det jo til. Hvorfor ikke jeg :-/