• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Jeg kunne aldri

Hvis det er noe jeg aldri kunne gjort så hadde jeg vel brukt setningen :P

Ja, men det er når det er ekstreme tilfeller. Jeg kunne aldri brukt heroin for eksempel, eller tilsluttet meg en ekstremistgruppe. Bruker det ikke ellers. Blir så mange kameler å svelge etterhvert :p kom også på at jeg bruker det når jeg sammenligner meg med andre, de som er superspreke og løper maraton etter maraton. Da sier jeg lett at det kunne jeg aldri gjort. Og det er helt på ekte, for jeg er ikke sprek av meg :p

Nei, fordi jeg har tatt et valg som mange sier akkurat det om, så jeg har kjent på kroppen hvor frustrert man kjem bli over manglende ønske om å forstå andres valg.
Det er likevel lite sannsynlig at jeg ville gjort enkelte ting, men derfra til aldri går jeg ikke.

Har lært at man aldri skal si aldri ;)
Som Fruktplukker sier så hadde det blitt mange kameler og svelge, prøver å unngå fullstendig å si akkurat slike setninger, fordi man aldri vet hva som skjer i fremtiden

Det vil jeg tro at jeg har sagt ja, ikke noe jeg bruker ofte, men det har nok hendt.

Jeg har bytta ut "Jeg skal aldri" med "Jeg har ikke behov for". Mye lettere å forsvare og evt forklare hvis man endrer mening. :-)

Ja, det bruker jeg. Som for eksempel: "Jeg kunne ALDRI ha gitt cola på tåteflasken til ungen min!!"
Det har jeg nemlig sett noen gjøre. Kunne fint ha brukt det om andre ting også.

Jeg kunne aldri meldt meg på 71grader nord sier jeg hver sesong. Det er fordi jeg aldri vil bli fysisk sterk nok :pDet får bare bli en drøm. Så ja jeg kan si det ;)

Jeg sier det til mannen min. Jeg kunne aldri såret deg :P Litt kliss, men ja <3

Prøver å være bevisst på å ikke bruke det, da jeg sjelden kan være helt sikker på at jeg aldri hadde gjort noe :p

Har faktisk ikke tenkt over akkurat det der, jeg!:-P Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ALDRI kunne hoppa i fallskjerm!:-P Da hadde jeg heller holdt en slange (og jeg er livredd dem!):-P

Tror ikke det er en setning jeg bruker ofte.
Men jeg kunne aldri ha hoppa i strikk. Jeg kunne aldri ha mishandla et barn eller et dyr. Jeg kunne aldri ha tent på huset for forsikringas skyld. Så kunne nok brukt setninga i sånne ekstreme tilfeller. Ellers har jeg lært meg å bruke andre formuleringer. :p

Ja bruker den setningen ja. Fordi jeg ikke klarer å forestille meg at det er noe jeg ville gjort.

jeg prøver å la være å si "aldri" for jeg syns det begrenser mulighetene mine :) Men jeg har nok gjort det likevel. jeg er ikke akkruat perfekt :p

Back
Topp