Jeg klagde på oul!

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Som tidligere skrevet , var Jeg veldig misfornøyd med min oul. Jeg ringte til klinikken jeg var på privat ul, og skulle til å bestille ny "oul", men jm der ba meg klage.
Så jeg sendte inn klage, i dag snakket jeg med sykehuset og får ny time til tirsdag!

Så til dere andre som er misfornøyd med oul, prøv å klag, det kan Være dere også får ny time.. dermed slipper å betale for en ul privat!
Som jm på private klinikken sa til meg, vi klager for lite!

:)

Så bra! Jeg er veldig for å klage på tjenester og service hvis de ikke oppfyller forventningene/kravene. Mange glemmer at dette er fullt mulig i offentlig sektor.

Vi vurderte det samme ettersom de brukte en elendig UL-maskin, som var kornete og for dårlig til å ta et godt bilde. (De sa det selv) Men ettersom vi skal ha tre UL til (og har hatt tre før) så gadd vi ikke.

Viktig å stå på krava! Lykke til på ny UL. Håper du får mer info denne gangen.

Hva skjedde siden du ikke var fornøyd?:)
Jeg følte at Jm ikke gadd å prøve å få noen fine bilder, så fikk derfor ikke med bilder hjem. Brukte veldig liten tid på selve ultralyden. Fikk heller ikke vite skjønn.

Hvis man ikke får sett alle vitale organer, og ikke sjekket ut alt som skal sjekkes ut skjønner jeg at man er misfornøyd. Men å klage fordi man ikke får vite kjønnet, eller ikke får fine bilder?? Det er jo virkelig ikke derfor staten dekker denne undersøkelsen jenter!! Det er utelukkende en screening for å avdekke eller utelukke eventuelle misdannelser og sykdom hos barnet.
Jeg ville ikke vite kjønnet, og brydde meg fint lite om jeg fikk bilder eller ikke, bare alt sto bra til med barnet i magen.
Altså, jeg måtte bare få det ut, sorry til de som føler seg kritisert. Men jeg tror vi har det litt for godt i Norge..

Hvis man ikke får sett alle vitale organer, og ikke sjekket ut alt som skal sjekkes ut skjønner jeg at man er misfornøyd. Men å klage fordi man ikke får vite kjønnet, eller ikke får fine bilder?? Det er jo virkelig ikke derfor staten dekker denne undersøkelsen jenter!! Det er utelukkende en screening for å avdekke eller utelukke eventuelle misdannelser og sykdom hos barnet.
Jeg ville ikke vite kjønnet, og brydde meg fint lite om jeg fikk bilder eller ikke, bare alt sto bra til med barnet i magen.
Altså, jeg måtte bare få det ut, sorry til de som føler seg kritisert. Men jeg tror vi har det litt for godt i Norge..
Nei, men er det ikke flott at vi alle er forskjellige. Jeg ble anbefalt av en annen jm ,som forsåvidt også jobber/jobbet på det samme sykehuset, så da gjorde jeg det og håpet på at jeg kanskje ville få en ny.. og det gikk!
Mitt innlegg var kun for å fortelle til andre at det kan Være en mulighet hvis man prøver sende en mail til de.. hadde det ikke gått ville jeg ha betalt for en ul, men da sparte jeg de pengene..

.

Nei, men er det ikke flott at vi alle er forskjellige. Jeg ble anbefalt av en annen jm ,som forsåvidt også jobber/jobbet på det samme sykehuset, så da gjorde jeg det og håpet på at jeg kanskje ville få en ny.. og det gikk!
Mitt innlegg var kun for å fortelle til andre at det kan Være en mulighet hvis man prøver sende en mail til de.. hadde det ikke gått ville jeg ha betalt for en ul, men da sparte jeg de pengene..
Jo, heldigvis er alle forskjellige! Og godt er det! For dette synes jeg blir for dumt at skattebetalerne skal betale for.

Jo, heldigvis er alle forskjellige! Og godt er det! For dette synes jeg blir for dumt at skattebetalerne skal betale for.
Bedre vi betaler for de som lever på nav da, og ikke er intr i å komme seg ut i arbeidslivet, sant ;) haha nei altså vet du hva :p

Så fint at jeg betaler på skatten jeg og da! Jeg gidder faktisk ikke å legge noe mer i dette.. syns det faktisk er mer tullete at man vi skal diskutere det her.. du har din mening, jeg har min mening! Ha et flott svangerskap videre!

Bedre vi betaler for de som lever på nav da, og ikke er intr i å komme seg ut i arbeidslivet, sant ;) haha nei altså vet du hva :p
Dette er vel langt utenfor temaet.. Jeg snakker om at staten dekker screening for at vi skal være trygge på at alt er bra med barnet i magen, ikke at vi skal vite om vi skal handle blått/rosa, eller få fine bilder.

Så fint at jeg betaler på skatten jeg og da! Jeg gidder faktisk ikke å legge noe mer i dette.. syns det faktisk er mer tullete at man vi skal diskutere det her.. du har din mening, jeg har min mening! Ha et flott svangerskap videre!
Ja, det gjør vi jo de aller fleste av oss. Men synes ikke det er grunn for at alle som ikke får fine bilder eller som ikke får vite kjønn på barnet skal ha rett og mulighet til å klage. Det synes jeg er sløsing med ressurser.
Men så fint for deg at du får komme på ny ul! Håper det blir en bedre opplevelse for deg enn sist. Lykke til:)

Når det er så forskjell på opplevelsen av jordmødre (noen er faktisk veldig korte og lite hyggelige) synes jeg det er på sin plass å klage dersom man ønsker det. Finnes tusen andre værre ting som staten sløser masse ressurser og penger på enn akkurat dette. Sier bare klag i vei og stå på krava :):)

Er den som foretar undersøkelsen ufin og negativ, og tar seg for dårlig tid til å ivareta foreldrenes krav på god og forståelig informasjon om barnets helse og utvikling, så mener jeg det er riktig å klage. Men om det bare er pga manglende bilder og at man ikke kunne se kjønnet så blir det for meg litt i overkant. Det er tross alt det medisinske som er formålet med undersøkelsen.

Jeg ringte å klagde etter jeg var på oul, var inne ca 15 og hun tok seg dårlig tid og ville ikke fortsette å klemme på magen min, som hun sa, jeg kom der i fra med bekymringer om hjertet og nyrene var fungerte som di skulle, siden hun ikke sjekket det, fikk heller ikke vite kjønn eller bilder. Å det jeg fikk til svar når jeg ringte var at jeg kunne få snakke med hun som tok ul eller avdelingsleder, men skulle jeg prate med avdelingsleder måtte hun ringe meg opp, noe hun aldri gjorde! Men fikk ny time etter 3 uker! Synest det var lenge å bekymre seg, så jeg ringte privat ul, fikk time der, men hun fikk heller ikke sjekket nyrer og hjerte :/ så da ringte jeg en ny privat ul, var innom der på mandagen og alt var heldigvis bra <3 og i samme slengen fikk kjempe fine bilder men fikk ikke vite kjønn. Så var jeg på ekstra ul i går på sykehuset, dær hun dobbelt sjekket at alt var bra og tilfeldigvis så hun kjønn i tillegg, så det var et pluss :)

Back
Topp