Jeg KLØØØØR!!

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Ja... Jeg klør på magen, på halsen, på armene, på hodet... Ikke på beina eller hendene eller ansiktet. Aller verst på halsen... Første dag jeg kjenner til det, håper ikke dette er noe svangerskapskløe altså, for da blir jeg gær'n :eek:

Noen av dere som har kjent/kjenner til det?

Jeg har kløende utslett på armer og bein... Forferdelig irriterende! Er mindre nå heldigvis...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg har kløende utslett på armer og bein... Forferdelig irriterende! Er mindre nå heldigvis...

❤️❤️
Huff ikke bra! Jeg har ikke noe utslett da, det bare klør :/ Men godt det er mindre nå da da :)

Hvis det begynner i hender og under føttene, kontakt lege. Men kan det være vaske og skyllemiddelet du har begynt å reagere på?

Svangerskapskløe har jeg hatt og det er ikke noe særlig :(

Hvis det begynner i hender og under føttene, kontakt lege. Men kan det være vaske og skyllemiddelet du har begynt å reagere på?

Svangerskapskløe har jeg hatt og det er ikke noe særlig :(

Bruker det samme vaskepulveret som vi alltid har gjort, litt rart å begynne å klø på halsen og oppi hodet og ørene da :p klærne er ikke og har ikke vært i kontakt der, men det var ett fint tips allikevel. Skal kontakte legen så fort det begynner å klø i hender og under føtter, men hvorfor det egentlig?

Hvor lenge varte din kløe og når begynte det?

Bruker det samme vaskepulveret som vi alltid har gjort, litt rart å begynne å klø på halsen og oppi hodet og ørene da :p klærne er ikke og har ikke vært i kontakt der, men det var ett fint tips allikevel. Skal kontakte legen så fort det begynner å klø i hender og under føtter, men hvorfor det egentlig?

Hvor lenge varte din kløe og når begynte det?

Det husker jeg ikke helt, er 11 år siden :P men mener det startet i midten av svangerskapet og store deler. Er som å ha maur krypende rundt :P

Man kan plutselig begynne å reagere på ting :)

Kan alltids ta kontakt med legen nå også ;) Vi er jo forskjellige ;)

Huff ikke bra! Jeg har ikke noe utslett da, det bare klør :/ Men godt det er mindre nå da da :)
Jeg fant ut at det skyldes utbrudd av kraftig nikkel-allergi... Kan nesten ikke være borti noe metall, jeg :-O

❤️❤️

Det husker jeg ikke helt, er 11 år siden :P men mener det startet i midten av svangerskapet og store deler. Er som å ha maur krypende rundt :P

Man kan plutselig begynne å reagere på ting :)

Kan alltids ta kontakt med legen nå også ;) Vi er jo forskjellige ;)
Åå? Så rart, det visste jeg ikke! Får snakke med legen den 25 om det ikke har gått bort. Om det blir verre så MÅ jeg ta kontakt før :p

Jeg fant ut at det skyldes utbrudd av kraftig nikkel-allergi... Kan nesten ikke være borti noe metall, jeg :-O

❤️❤️
Sier du det? Jeg reagerer kun i ørene på nikkel, gull, sølv, kirgusik stål også faktisk, igrunnen alt, kan ikke ha hull i ørene jeg. Men ellers har jeg på meg en ring jeg har gått med i to år, så kan ikke være noe slikt heller.

Okey... Dette er ikke merker som har kommet av at jeg har klødd, men det rød over BH kanten har derimot kommet fra kløen fordi jeg klødd masse der. Det andre er røde små prikker og det på magen kan minne om elveblest. Dette er steder jeg ikke har klødd så mye på, merkene kom når jeg kom hjem fra jobb kl 17 og da begynte det å klø enda mer der. Nå klør det overalt og masse, går ikke ett sekund uten at jeg må klø en eller annen plass, hva er dette?!

Vedlegg

• 1401725466290.jpg
    1401725466290.jpg
    26,7 KB · Visninger: 21
  • 1401725475822.jpg
    1401725475822.jpg
    20,4 KB · Visninger: 21
  • 1401725485709.jpg
    1401725485709.jpg
    27,1 KB · Visninger: 20
  • 1401725559952.jpg
    1401725559952.jpg
    26,6 KB · Visninger: 20
Okey... Dette er ikke merker som har kommet av at jeg har klødd, men det rød over BH kanten har derimot kommet fra kløen fordi jeg klødd masse der. Det andre er røde små prikker og det på magen kan minne om elveblest. Dette er steder jeg ikke har klødd så mye på, merkene kom når jeg kom hjem fra jobb kl 17 og da begynte det å klø enda mer der. Nå klør det overalt og masse, går ikke ett sekund uten at jeg må klø en eller annen plass, hva er dette?!

Eksem? Elveblest kommer jo av en allergisk reaksjon... Man kan få det like fort som det går bort. Prøv å ta zyrtec, mener det kan taes av gravide, men ta kontakt med legevakten :)

Eksem? Elveblest kommer jo av en allergisk reaksjon... Man kan få det like fort som det går bort. Prøv å ta zyrtec, mener det kan taes av gravide, men ta kontakt med legevakten :)
Aner ikke, har aldri hatt eksem før! Kløen begynte jo idag tidlig og har holdt på i hele dag, først nå på ettermiddagen kom prikkene og rødheten. Skal snakkke med legevakta da, men har jo ikke mulighet til å ta dette middelet før imorgen da :(

Opplevde kløe under mitt første svangerskap, ble rød og fikk "nupper".. Mamma foreslå Elisabeth Ardens 8 houre cream, hvor jeg da bare så på henne med store øyne, men det funka faktisk:) Smurte igjen og igjen og før jeg la meg osv.. Funka bra, og huden ble jo fantastisk i tillegg :) Bare ett lite tips som ikke er farlig for verken oss eller fosteret:)

Sent from my iPad using BV Forum

Opplevde kløe under mitt første svangerskap, ble rød og fikk "nupper".. Mamma foreslå Elisabeth Ardens 8 houre cream, hvor jeg da bare så på henne med store øyne, men det funka faktisk:) Smurte igjen og igjen og før jeg la meg osv.. Funka bra, og huden ble jo fantastisk i tillegg :) Bare ett lite tips som ikke er farlig for verken oss eller fosteret:)

Sent from my iPad using BV Forum
Tusen takk for tipset!! Bedre det enn å måtte proppe i seg medikamenter! :) skal sjekke det ut :)

Å? Skal høre med apoteket :)

❤️❤️

Skal til legen senere idag, klødde inatt også og har sovet knappe to timer, sitter på jobb og er dø-trøtt, glemte til og med å ta på meg maskara idag. Skal få sjekka om det er soleksem, midd, lopper (vi har hund så hvem veit?), andre typer eksem eller allergiske reaksjoner! Ikke noe morro... :(

Legen mente det var elveblest i form av en allergisk reaksjon! Så da fikk jeg begynne på noen tabletter for allergi.

Back
Topp