Jeg kan forresten ikke forstå (ang julemiddag)

jeg liker det andre å, men jeg tar bare ribba hvis jeg kan velge :D så enig,hehe

Jeg er vant til at de har ribbe, medisterkaker, hvit julepølse, poteter, surkål, rødkål og brunsaus. Men jeg kan ikke fatte og begripe at noen spiser det frivelig, jeg har aldri likt ribbe/medisterkaker/hvit pølse og ikke spiser jeg svin i utgangspunktet. Men derimot er det fantastisk med pinnekjøtt :D

Men de fleste spiser da svineribbe, gjør de ikke? Vet bare om en familie som spiser fåreribbe til jul. :)
Og jeg tror aldri jeg har smakt hjemmelaget surkål, men jeg spiser bare littegrann uansett, liker det mest for lukta sin del. :p
Hehe tror ho meine pinnekjøtt;)

Pinnekjøtt er jo fåreribbe da.

Jeg skjønner ikke at dere "ikke skjønner" andres tradisjoner jeg...

Vi spiser pinnekjøtt. Vi spiser svineribbe en dag i jula. Det er godt det også, men ikke noe spesielt for julen for meg. Men tradisjoner er forskjellige, heldigvis. Å ikke skjønne det, håper jeg er bevisst barnslig tullprat. Om det ikke er bevisst tull er det trist.

Å tro at nesten alle spiser en ting høres ut som noe en femåring til nød kan tro, voksne vet at dette varierer mellom landsdeler.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

For min del får både medisterkaker og pølser/sossiser ligge fint i fred. Ribbe holder godt nok for meg :)

Jeg syns middagen blir veldig kjedelig med bare ribbe. Liker best at det er mye forskjellig på tallerkenen. I år feirer vi jul hos svigers i potetlandet Danmark og her er det ikke akkurat variert. Ribbe, kokte poteter, brune poteter og "franske kartofler" som i virkeligheten bare er salt chips og rødkål. Det hadde ikke vært på ille om vi hadde fått noe annet de andre dagene, men det gjør vi ikke!

Her serveres ribbe, medisterkaker og julepølse på julaften. Med poteter, rødkål, surkål, rosenkål, erter, gulrøtter og etter ribba. Likt hos mannen, bortsett fra at de lager saus av sjyen etter ribba. Og hos han får vi poteter, gulrøtter og blomkål.

Pinnekjøtt er jo fåreribbe da.

Jeg skjønner ikke at dere "ikke skjønner" andres tradisjoner jeg...

Vi spiser pinnekjøtt. Vi spiser svineribbe en dag i jula. Det er godt det også, men ikke noe spesielt for julen for meg. Men tradisjoner er forskjellige, heldigvis. Å ikke skjønne det, håper jeg er bevisst barnslig tullprat. Om det ikke er bevisst tull er det trist.

Å tro at nesten alle spiser en ting høres ut som noe en femåring til nød kan tro, voksne vet at dette varierer mellom landsdeler.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Jeg kan jo forså at man spiser forskjellige ting og har ulike tradisjoner, men HI var jo sånn hallveis spøk og hallveis seriøst fordi de gangene jeg har fått servert julepølse og medister til maten, så syns jeg jo at jeg ikke har nok plass til ribba, og jeg mener jo det er ribba som er hovedretten. :p

Og så er det jo forskjell på pinnekjøtt og fåreribbe. Ribbe er ett stykke, og pinnekjøttet er delt opp i hvert enkelt ribbein.

Haha, men godt er det..
Får vann i munnen av å tenke på lutefisken som jeg skal gaffle i meg i moegen... nam nam nam.. :)

Lutefisk er godt det, samme med pinnekjøtt, men ikke julemiddag for min del. :p
Lutefisken er en sånn ting som man gjerne lurer på litt på hvem som først fant ut at DET må vi prøve og spise! :p

Vi må alltid ha både ribbe, pinnekjøtt, medisterkake og medisterpølse til middagen, vi. Er sånn det skal være:) Må alltid ha en bit ribbe på tallerkenen, men er helst medisterkake jeg liker:)

Og jeg skjønner ikke at folk gidder spise ribbe på julaften, hverdagsmat jo.

Vi har ribbe til julemiddag:) så må jeg ha sosisser til:D spiste bare sosisser når jeg var lita.
Tilbehør hos oss er sur/rødkål, saus, poteter og svisker:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Og jeg skjønner ikke at folk gidder spise ribbe på julaften, hverdagsmat jo.
Ikke hverdagsmiddag for oss;)
Mange her på vestlandet som spør meg (som er fra nordnorge) om vi har torsk på julaften. Og det er hverdagsmat for oss i nord!!

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Back
Topp