jeg HATER sofaen min

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Pisa hjørnesofa fra Skeidar. Denne sofaen er bokstavelig talt noe DR*TT.

Har prøvd å reklamere på den først i januar, og en gang nå. For jeg blir GAL av den, og hater den INTENST.
Hvorfor?? Fordi den NUPPER, nupper som en gal sier jeg dere! Og som om det ikke var nok så er den statisk som bare f, og trekker til seg utrolige mengder med støv/hår!!Greit, hårene kan jeg gjøre noe med.Den kan visstnok impregneres for å fjerne det. Men nuppingen?? Jeg må gå over sofaen en gang i uka med nuppefjerner og barberhøvel jo! Og likevel er den nuppete!! Ergo, jeg får ikke solgt den videre heller (har prøvd på dette også).

Men nå når jeg var på Skeidar og klaget, IGJEN. Så sa de at det ikke var noe reklamasjon på denne sofaen. Jaha, hvorfor ikke?? Nei, fordi dette stoffet nupper. Øøøh??? [&:] Det er jo derfor jeg ikke vil ha den for svarte!! Sofaen kan altså ikke reklameres på fordi de forventer at stoffet skal nuppe. Men jeg ble da ikke opplyst om dette når jeg kjøpte sofaen!! jeg hadde aldri i livet kjøpt den hadde jeg visst at den skulle bli så stygg så fort, uansett hvor mye på salg den var..

Hva skal jeg gjøre? Har de LOV til dette her? Jeg ble rett og slett helt rystet. Tenk at de selger sånn dr*tt, og sier det er greit, fordi de vet at det er dr*tt??? [:@][:'(]

Litt hormonell og nordlending i ordbruket her, men nå har jeg støvsugd, rullet over med klesrull, nuppefjerner og barberhøvel for endte gang, og jeg er så LEI!! D:

Det er reklamasjon på ALT man kjøper, så for de å si at det ikke er det på sofaen din er bare tull!
Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet forbrukerrådet, det er jo ikke snakk om en gammel sofa heller, om jeg husker rett?

Nei den ble kjøpt i slutten av november.. :( 

Da har du værtfall krav på reklamasjon! En sofa skal da holde lenger enn 4 måneder?? Ikke gi deg på dette! Og som du sier, de er klar over at sofaen nupper seg, altså har dette skjedd med andre enn deg, og det er ikke din bruk som har ført til at den ser ut som den gjør!

Signerer Vugge sin! Eller ring tv2 hjelper deg!! Hehehe

Det har de ikke lov til!
Etter forbrukerkjøpsloven §36:
Når en tilvirker eller en annen person i tidligere salgsledd har gitt opplysninger som nevnt i 16 annet ledd, er han eller hun solidarisk ansvarlig med selgeren for tap forbrukeren lider på grunn av opplysningen.

§ 16 Mangel. Tingen har mangel dersom:

B, annet ledd: selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, om som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet.

Det vil i korte trekk si at dersom de ikke opplyste deg om at stoffet var forventet å nuppe kan du reklamere på sofaen etter kjøpsloven paragraf 16 annet ledd. Nettopp pga at de holdt tilbake en opplysning som hadde påvirket ditt kjøp. Du hadde jo aldri kjøpt den sofaen om du visste det på forhånd [;)] Da med dette tilbake til Skeidar og sleng det på disken så tenker jeg pipen får en annen lyd. Dersom den kvisete 18åringen bak disken ikke får hjulpet deg med dette så ville jeg tatt det videre med ledelsen.
Lykke til! [;)]

Dytter litt for deg Goth.mummy [;)]

Ærlig talt da[:@]
Kontakt forbrukerrådet, for dette holder jo ikke...
Skeidar som skal være en seriøs bedrift burde tenke lengere enn dette altså[&:]

Jeg sliter med samme problem på en sofa vi kjøpte i januar. Nå er den heldekket av nupper. Ser helt grusomt ut. Jeg SKAL klage, og jeg SKAL ha ny sofa eller ALLE pengene tilbake. Intet annet godtas! Gir de seg ikke, skal jeg f*** meg dra den langt!!! Vi kjøpte vår på Bohus, og greit at den var på januarsalget, men man skal ikke selge søppel fordet! [:@]

Tusen takk alle sammen! Blir nok å ringe forbrukerrådet, og skeidar igjen på mandag!! Dette kan jeg jo bare ikke akseptere.. :/ neste steg blir vel evt. skriftlig klage, så blir forbrukerrådet knytta inn til slutt. Idiot skeidar, jeg har fått mye bedre behandling på Jysk!! Så jeg handler ingen store møbler derfra lenger nei. :/ Utrolig skuffa, man skulle tro slike store kjeder skulle være bra butikker!!

Og tuusen takk til Markmusa som til og med fant paragrafer etc. jeg kan vifte i ansiktet på dem!! Det gir nok litt akstra trykk!

Sa jo det alrede i siste sofa-tråden din, at du måtte ringe til forbrukerrådet. Håper du får ordnet opp i dette nå!! Du har jo reklamasjonsrett på dette, så du må for all del ikke gi deg på dette!!! Bare å heve kjøpet. De har ikke lov til å holde på som de gjør!!! Masse lykke til!!!

Back
Topp