Jeg har shoppa!

Nathalie_91

Glad i forumet
i dag (eller i går) var jeg, mannen og eldste jenta våres på shopping på sørlandssenteret :) raidet apotek1 og vitus apotek xD fikk også hentet babyboxene derifra :)

Kjøpte bl.a.: d vitamin dråper, NAF sin bedøvende middel til gommene ( funket fett forrige gang da tennene kom!), bephanten, inotyol, natusan baby olje, natusan ammeinnlegg, temperatur måler til badevannet, ull innlegg, ammeskjold, qtips ( de tykke), tørre servietter til å vaske stumpen med :) kurver til stellebordet, brystvortekrem ;)

Har hørt at inotyol og bephanten IKKE skal brukes direkte på åpne sår, kun vanlige såre stumper, men at man derimot kan bruke løveapotekets barnekrem direkte på såra?

Noen erfaringer? Og hvor får jeg tak i denne kremen??:)

Last edited:
Jeg brukte kun de vanlige slavene som var egnet til det og ingen spesielle. Tror ikke du trenger det med mindre du vet barnet ditt får åpne sår. Er jo heller ikke så vanlig at de får åpne sår, gjør de?
Husker jeg brukte så mye forskjellig på meg selv, eks bephanten til såre bryst anbefalt av legen her, men gikk mest for medela's og en annen jeg nå ikke husker navnet på. Og takk forresten for påminnelsen. Tror må snart handle inn litt forskjellig på apoteket selv;)

Guttungen fikk skikkelig bleieutslett en gang, da var han 7 mnd. vi ble anbefalt inotyol. Fungerte som bare det, så jeg sverger til den om det blir nødvendig igjen. Men den er jo litt som sement i konsistensen da, så jeg tok å klemte ut en liten dæsj som jeg forsiktig smurte på med en q-tips for at det ikke skulle gjøre mer vondt for den lille stumpen.

Så moro :-D jeg fikk purslane i gave på min babyshower. Den skulle vist være rå til brystvortene

Må på apoteket selv snart, men lurer på, hva heter det du sa skulle bedøve gommen?
Fikk en del produkter i gave på babyshower, så har heldigvis en del allerede :)

Så moro :-D jeg fikk purslane i gave på min babyshower. Den skulle vist være rå til brystvortene
Og til såre/tørre lepper, både for deg og babyen :happy:

Må på apoteket selv snart, men lurer på, hva heter det du sa skulle bedøve gommen?
Fikk en del produkter i gave på babyshower, så har heldigvis en del allerede :)
NAF dentinox heter det :) en liten brun flaske :)

Back
Topp