Jeg har sååå lyst på salami!!!

Niks, trøstespiste "biffsnadder" her om dagen, men følte jeg ødela mørbraden med å strimle og gjennomsteke den :p

Svinebiff (helstekt) går det mye av her! Mariner den, stek kjapt i stekepanne på alle sider, så inn i stekeovn på 180 grader. Bruk steketermometer, ta kjøttet ut ved 63-64 grader og la den stå tildekket på komfyren i 5 minutters tid. Den øker ytterligere noen grader da. Ikke rosa, men fremdeles saftig og god :D Naaaam!

Vi har ikke steketermometer da. Men sist tror jeg at jeg fulgte en anvisning på pakken som gav perfekt resultat. Dette er en sånn lang "pølse" det er snakk om da, og jeg husker jeg freste den kjapp på panna sist ja. Blir vel alltids mat. :)

Det ble også en god medium stekt biff til middag og et glass vin dagen før jeg tok testen, haha. Best å være lykkelig uvitende, men med en liten mistanke om at dette ble det siste biffmåltidet på en stund :p Guuuud, jeg savner biff!
Hehehe godt vi er flere ;) Jeg har spist gjennomstekt biff et par ganger, men det er liksom ikke heeeeelt det samme :(

Spiser ennå medium stekt biff. Ikke rå i midten, men ikke gjennomstekt. Leste i forrige sv.skap. at det viktigste var at den var stekt utvendig.

Kan stemme det ja, for bakteriene kommer ikke sånlett inn til midten når det ikke kommer luft til. Mener å ha lest det samme. Men jeg kommer til å steke litt mer enn jeg pleier uansett :) better safe than sorry :)

Haha, jeg har plutslig fått enormt lyst på redbull av alle ting.. Slever nesten når eg får forbi dei i butikken :-p

Men hun spurte jo ikke. Det var mitt poeng. Hun bare fortalte at hun var sugen på noe hun ikke skulle ha.

OK. Ja, da var det jo fryktelig dumt av oss alle her i kommentarfeltet å skrive noe :p
Hun har lyst på. Jeg kjente til problemet. That's it ;)

JEG OG!!! Har aldri hatt så lyst på redbull som jeg har nå :( og så syns jeg det lukter så godt :p
Hahaha.. Samme her.. :-p nesten så eg vurderte å kjøpe en, bare for å ta en liten slurt og kaste den... Tenkte at det kunne jo ikke vere skadelig.. Men det er jo idiotisk, så har ikke gjort det

Hahaha.. Samme her.. :-p nesten så eg vurderte å kjøpe en, bare for å ta en liten slurt og kaste den... Tenkte at det kunne jo ikke vere skadelig.. Men det er jo idiotisk, så har ikke gjort det
Haha har tenkt det samme!! :p Broren min drakk det her om dagen og da tok jeg en slurk :-D det var så godt! Jeg drikker ikke kaffe eller te eller brus, så tenkte at èn slurk med redbull ikke skader noe :o

Haha har tenkt det samme!! :p Broren min drakk det her om dagen og da tok jeg en slurk :-D det var så godt! Jeg drikker ikke kaffe eller te eller brus, så tenkte at èn slurk med redbull ikke skader noe :eek:
Haha, samme her også.. Ingen kaffe, cola eller noe.. Så ja, en liten slurk med redbull hadde smakt himmelsk.. Men får meg liksom ikkje helt til å kjøpe en boks for å så kaste den.. Er redd jeg ikke klarer meg med bare en slurk

Haha, samme her også.. Ingen kaffe, cola eller noe.. Så ja, en liten slurk med redbull hadde smakt himmelsk.. Men får meg liksom ikkje helt til å kjøpe en boks for å så kaste den.. Er redd jeg ikke klarer meg med bare en slurk
Haha :p hadde nok ikke turt å kjøpe en hel boks sjæl. Men er det egentlig så farlig om det er norsk redbull?? Har lest at det ikke er så mye koffein i det som det er i de fra utlandet... Jeg har egentlig ikke sjekket det opp, men hørte det fra noen for noen uker siden. Det er kanskje andre ting den inneholder som ikke er bra for babyen? Jeg tror at å drikke en hel sånn liten boks fordelt på en dag ikke er så farlig men..

Haha :p hadde nok ikke turt å kjøpe en hel boks sjæl. Men er det egentlig så farlig om det er norsk redbull?? Har lest at det ikke er så mye koffein i det som det er i de fra utlandet... Jeg har egentlig ikke sjekket det opp, men hørte det fra noen for noen uker siden. Det er kanskje andre ting den inneholder som ikke er bra for babyen? Jeg tror at å drikke en hel sånn liten boks fordelt på en dag ikke er så farlig men..

Det går vel an å søke opp hvor mye koffein som er i den i norge, og sammenligne med hva som er i en kopp kaffe. Er jo 1-2 kopper som er anbefalt som max som gravid, og jeg vet det er gjort studier som linker koffein og spontanabort, vet ikke om det kan være skadelig på andre måter.

Ganske sikker på at en slurk er innafor ;) Er nok ikke mye koffein i det. Er nok alt det andre som ikke er helt sunt. Men som sagt; en slurk er heeeelt innafor ;)

Jeg har ikke klart å kutte koffein helt. Blir noen kopper kaffe eller te i uken, men holder meg til en om dagen :)

Da syns jeg det er greit å kjøpe en boks og så ta en deilig slurk i dag og så en slurk i morgen osv helt til den er tom :-)

Back
Topp