Jeg har såååå vondt mellom beina

Aprilgutt

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Denne er til alle dere som måtte ha et godt svar. Uke 37 i dag, eller uke 37+1 om du vil. Har i dag/går fått så vondt mellom beina. Kjennes litt ut som en kile fra innsiden,som blir slått nedover så noe blir presset fra hverandre. Og vondt på beinet foran (om dere forstår). Ikke like vondt hele tida. Det kommer og går litt. Hjalp med varmt bad, men så var det plutselig tilbake igjen. Like vondt om jeg sitter,står, ligger går. Når det er vondt,så er det vondt. Når det ikke er vondt, er alt helt fint. Kan det være hodet som fester seg? Lå ganske langt ned ved forrige kontroll for en uke siden, men da var ikke hodet festet. Har også fått masse vann i føttene og leggene i dag.. Ikke vært noe plaget med dette tidligere.

Er det i symfysen du mener? Skambeinet liksom? For da er det nok symfyseløsningen som gjør vondt. Det skal utvides og løses opp foran der for å få plass til at babyen skal passere, og det kan dessverre gi en del smerte. Jeg har fått det nå den siste tiden, og jeg innbiller meg at det er fordi hodet kommer lenger og lenger ned i bekkenet. Det er utroooolig ubehagelig og veldig hemmende :(

Takk for svaret ! skambeinet ja. Veldig ubehagelig:( høres jo ikke så dumt ut når du skriver det slik. Håper virkelig at det er det, at kroppen begynner å lage plass til at den lille skal få plass til å passere. Har vært så bortskjemt dette svangerskapet. Ikke hatt noen plager av noe slag. I dag føler jeg meg bare sååå høygravid. Vann i kroppen og vondt nedentil..

Takk for svaret ! skambeinet ja. Veldig ubehagelig:( høres jo ikke så dumt ut når du skriver det slik. Håper virkelig at det er det, at kroppen begynner å lage plass til at den lille skal få plass til å passere. Har vært så bortskjemt dette svangerskapet. Ikke hatt noen plager av noe slag. I dag føler jeg meg bare sååå høygravid. Vann i kroppen og vondt nedentil..

Ja. Jeg har slitt med bekkenløsning siden i høst, men det er først den siste måneden eller så at jeg har begynt å kjenne det i symfysen også. Så jeg er ganske overbevist om at det må ha noe med at han har lagt seg godt ned med hodet nå. Det skjer i alle fall uten tvil fordi det skal bli plass til bebis, det sa min fysioterapeut også :) Men jeg mener han har sagt at det dessverre ikke er så mye av behandling man kan gjøre med symfysen :( Så vi får bare holde ut frem til fødsel [emoji85]

Jeg har mer vondt i symfysen enn i selve bekkenet nå. Har fått bekreftet at hodet har festet seg. Kanskje det som har skjedd hos deg også? Presser mye mer nedover også nå som han ligger så langt nede med hodet... Bare en tanke...

Back
Topp