jeg har for lite melk...

CryBaby

Flørter med forumet
Hva gjør jeg da? Hva anbefaler dere??

Da ville jeg delammet......ammet føst og hvist babyen forsatt er sulten så hadde jeg gidd flaske...

Hvis du delammer (gir mme) vil jo ikke produksjonen av melk ta seg opp, så kommer jo an på om du VIL amme eller ei.

Du kan jo prøve og få opp produksjonen. Sjekk på ammehjelpen.no for råd [:)]

Om du vil amme, så ville jeg fått opp produksjonen. Nattamming er f.eks veldig bra for å få opp melkemengden. [:)]

Jeg ammer hver natt og det har jeg gjort siden fødselen.
Alt har gått veldig fint med ammingen siden fødselen, men den siste uken har jeg merket at puppene ikke fulles opp som tidligere... og jenta mi tømmer de helt!
Men blir nok til at jeg må gi mme ( kjøpes det i butikk el på apotek? )
Takk for svar jenter!

legg barnet til ofte, vis ikke han vil ,pump ofte. Og drikk ammete.
Her fikk jeg og for lite så han får en flaske hver kveld. Men han er ikke så gla i det så etter han nesten har drukket flasken vil han ha puppen :P Har tatt seg mer opp her, men han blir fortsatt ikke helt fornøyd om kvelden så får fortsatt den ene flasken i tillegg til mye amming

Kan vel hende at melka har stabilisert seg, og derfor du ikke blir like sprengfull som før. Virker babyen fornøyd da? Hvis alt virker bra, ville jeg ikke vært bekymret [:)] Men hvis babyen virker sulten etter å ha spist på begge puppene så har du info fra resten av folket over :)

Jeg anbefaler at du ber fastlegen om resept på en nesespray som stimulerer utdrivningsrefleksen.
De sa til meg på apoteket at det var vanlig å tro at man mistet melk rundt uke 4-6, men dette stemte ikke, for har du først fått, så har du den. Men den kan stoppe litt opp.

Så jeg anbefaler denne nesesprayen SYNTOCINON, og fortsette å legge babyen til så ofte h*n viser tegn til sult.

Lykke til

Jeg gir småen tillegg og ammer han ca annehvert måltid, dette også fordi jeg har ikke nok melk og han blir ikke fornøyd! For å slippe å slite meg selv ut med å pumpe og legge han til hele tiden, men heller kunne kose oss når jeg ammer så får han bare annenhver. Av typene mme så er det nan, hipp, collett, småfolk som alle kan få kjøpt på rema tusen. Jeg har kun prøvd nan og collett og de koster 92 eller 98 kroner (nan) og 104 kroner på rema tusen. Håper du finner ut av det

jeg har hatt akkurat det samme som deg..
Jeg har prøvd:
- legge til ofte, noe som resulterte i et helvette i to dager
-pumpe, har pumpe meg omtrent sår, både manuell og elektrisk
-nesespray
-natt amme
-pumpe etter hvert måltid pluss innimellom
-drikki ammete
-holdt puppene gode og varme
-spise godt og sunt
-drikke masse vann

Men nå er det stopp her, har klart å delamme i 5 uker nå, men nå sier også lillegutt at flaske er best pluss at melka blir mer og mer borte.. Jeg har funnet ut at jo hardere jeg prøvdre for å få melka tilbake jo mindre ble det.. [:D] Det er hvertfall min erfaring.. Lykke til, bare husk at du veit best hva som er riktig for deg og babyen din [:D]

ORIGINAL: Charliemor83

Jeg gir småen tillegg og ammer han ca annehvert måltid, dette også fordi jeg har ikke nok melk og han blir ikke fornøyd! For å slippe å slite meg selv ut med å pumpe og legge han til hele tiden, men heller kunne kose oss når jeg ammer så får han bare annenhver. Av typene mme så er det nan, hipp, collett, småfolk som alle kan få kjøpt på rema tusen. Jeg har kun prøvd nan og collett og de koster 92 eller 98 kroner (nan) og 104 kroner på rema tusen. Håper du finner ut av det

Dersom du ønsker å opprettholde/øke produksjonen (uten å slite deg i hjel med pumping og styr), anbefaler de så vidt jeg vet at du ammer først ved hvert måltid, og heller fyller på med MME når brystet er tomt og han ikke virker fornøyd.
Dersom du bare ammer annenhver gang vil produksjonen din synke/stabilisere seg på "for lite".
Om du sørger for å få tømt brystet ved hvert måltid vil du i det minste opprettholde den produksjonen du har nå. [:)]

ORIGINAL: AnThoo

jeg har hatt akkurat det samme som deg..
Jeg har prøvd:
- legge til ofte, noe som resulterte i et helvette i to dager
-pumpe, har pumpe meg omtrent sår, både manuell og elektrisk
-nesespray
-natt amme
-pumpe etter hvert måltid pluss innimellom
-drikki ammete
-holdt puppene gode og varme
-spise godt og sunt
-drikke masse vann

Men nå er det stopp her, har klart å delamme i 5 uker nå, men nå sier også lillegutt at flaske er best pluss at melka blir mer og mer borte.. Jeg har funnet ut at jo hardere jeg prøvdre for å få melka tilbake jo mindre ble det.. [:D] Det er hvertfall min erfaring.. Lykke til, bare husk at du veit best hva som er riktig for deg og babyen din [:D]

Har det akkurat slik. Da jeg var på sykehuset og den første halvannen uka hjemme hadde jeg MASSE melk, men det har blitt bare mindre og mindre og nå er det så godt som tørket inn. Ble jo nødt til å kjøpe mme å gi, ellers hadde jo ungen sultet.

Dessuten er det jo kjent at om du stresser med ammingen så blir det vanskeligere. Men det er jo ikke så enkelt å la være kanskje.

Du får heller tenke at all morsmelk du har klart å gi er et pluss, råmelken spesielt.

Ellers vokser det jo opp friske og raske unger på mme også. ;)

Back
Topp