Bittelillesøster kom til verden 9/1-15, 3 uker og 5 dager før termin. Vannet gikk kl.1712, vi var på sykehuset ca. 1830. Siden jeg ikke var i uke 37 ennå, ville de vente lengst mulig før de sjekket meg, pga infeksjonsfare. Jeg fikk etterhvert tilbud om klyx, og det var nok med på å få fart på sakene. Fikk et par kraftige rier mens jeg var på do, og måtte ringe på etter jordmor så og si med en gang jeg kom ut. Hun sjekket meg kl. 2035. Da hadde jeg 5 cm åpning. Fikk pressetrang mens hun undersøkte meg, og kl.2045 var prinsessa ute(!), så dette ble en styrtfødsel.
Hun er litt lita (2490 gram og 47 cm), og har litt lav temp, så hun ligger i oppvarmet seng, og får melk fra morsmelkbanken via kopp hver 3. time. Ellers står det bra til med oss begge. Jeg fikk sydd 4 "pyntesting", og formen er etter forholdene veldig bra
Hun har fått navnet Astrid
Pappaen rakk heldigvis å komme hjem fra vakt
Hun er litt lita (2490 gram og 47 cm), og har litt lav temp, så hun ligger i oppvarmet seng, og får melk fra morsmelkbanken via kopp hver 3. time. Ellers står det bra til med oss begge. Jeg fikk sydd 4 "pyntesting", og formen er etter forholdene veldig bra
Hun har fått navnet Astrid
Pappaen rakk heldigvis å komme hjem fra vakt
Last edited: