Jeg har et "problem"

Krølla82

Forumet er livet
Noen her inne vil vel kanskje si at jeg har mer enn et problem...hehe...men akkurat nå føler jeg at jeg har et problem.[8D]

Vi driver og ser på ny bil, og har lånt en i dag for prøvekjøring. Bilen er kjempe fin og jeg har veldig lyst på slik bil, men så kommer problemet. Bilen har automatgir og jeg tør ikke kjøre det. Jeg tør ikke prøve å kjøre den. Syns det virker veldig rart å ikke skulle ha clutch. Og ikke har den ordentlig håndbrekk eller. Håndbrekket er en liten pedal nede på gulvet. Så jeg tenker shit åssen skal jeg klare bakkestart i en drit bratt bakke.[&:]

Sambo sier at det er bare tull og ikke noe å bekymre seg over og at automatgir er drømmen å kjøre. Han kjører det lett som ingen ting. Jeg har hatt lappen i 8 år og kun kjørt biler med manuellt gir og er veldig fortrolig med det.

Noen her som har gått fra manuellt gir til automatgir og liker det? eller syns dere det er pyton?

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

jepp !! eeeelsker automatgir !!

har du prøvd å kjøre automatgir da? du bør i hvertfall prøve !

Jeg skulle prøve i sta...men jeg turte ikke...ble så redd for at jeg skulle gjøre noe galt. Jeg er redd fo å få helt hetta fordi jeg ikke kan trå inn clutchen og gire. og bruke clutchen til å ta i gang med.[&:]

ORIGINAL: liten nupp i magen

vi kjøpte automat, kjempe deilig

meeeen

vi har håndbrekk da

mebakkestart, så trenge du ikke brekk med automat, den går ikke bakover om den ikke står i reversn ang  [:)]

Er det helt sikkert? uansett hvor bratt bakken er?

Også tenker jeg på en ting til...hva hvis man får sleng med bilen ? Asså slædd? da bruker jeg jo clutchen i dag, hva gjør man da med en automat gir man gass eller bremser går det jo rett vest.[8|]

*shit åssen skal jeg klare bakkestart i en drit bratt bakke med automatgir*

hihi,det var dagens

Automatgir er jo det herligste.. Bakkestart går av seg selv, i og med at bilen ikke faller bakover som med en manuellgirt bil. Den driver fremover så sant du har satt den i "Drive". Vi har automatgir og vil aldri gå tilbake til manuell. [:D] Er jo myyye enklere å kjøre automat enn manuell. 

Når jeg kjører taxi så er det automat på den.. Er ikke så veldig ofte da, men går bra fordi[:)] Sikkert vært litt greiere hvis jeg hadde kjørt oftere men.. Er nok en vanesak[:)]

Kjører også automat,kunne aldri tenkt meg noe ant,å bakkestart er no problem!den renner ikke bakover!

ORIGINAL: Krølla82

Også tenker jeg på en ting til...hva hvis man får sleng med bilen ? Asså slædd? da bruker jeg jo clutchen i dag, hva gjør man da med en automat gir man gass eller bremser går det jo rett vest.[8|]

Hehehehe.. Får du sleng, har du kjørt for fort. [;)] Neida. Er bare å slippe litt på gassen og styre. Øv deg på å kontrollere sleng på en åpen, tom, stoor parkeringsplass, så blir du straks tryggere skal du se.

ORIGINAL: race

hihi,det var dagens

Ja, jeg måtte humre litt... [8D]

hihi,det var dagens

He he...I know...sambo bare ler også...jeg syns det virker fryktelig vanskelig å kjøre bil medcautomatgir, mens manuellt gir er drit enkelt. Har vel noe med at jeg kun er vandt med manuellt gir.[8D]

Du får ta me dæg kailln på en tom parkeringsplass åsså prøve du der. D e uvant utn clutch istartn, men ska lov dæg at automatgir e så utroli befriende å kjør.

D hende sæg at æg trøkke ne venstrefotn, som om æg skoilla clutch av å t, men d e bare å trekk opp venstrefotn litt i startn, så venne du dæg av d. Går så fint at [:)]

hihi,det var dagens

He he...I know...sambo bare ler også...jeg syns det virker fryktelig vanskelig å kjøre automatgir, mens manuellt gir er drit enkelt. Har vel noe med at jeg kun er vandt med manuellt gir.[8D]

Det vet du jo ikke før du har prøvd...

ORIGINAL: Sjefsgaupa

hihi,det var dagens

He he...I know...sambo bare ler også...jeg syns det virker fryktelig vanskelig å kjøre automatgir, mens manuellt gir er drit enkelt. Har vel noe med at jeg kun er vandt med manuellt gir.[8D]

Nei jeg vet det jo ikke...hehe...men jeg ser for meg at bilen skal fyke fram i fryktelig fart av seg selv...hehe..[8D] for sambo sier at setter man den i drive så går den fram over av seg selv. Og setter man den i R så går den bakover av seg selv.[&:]

utomat gir er jo luxus! Som å kjøre go cart![:D] Neste bil vi kjøper skal være det! Du bare mååå prøve!

hihi,det var dagens

Nei jeg vet det jo ikke...hehe...men jeg ser for meg at bilen skal fyke fram i fryktelig fart av seg selv...hehe..[8D] for sambo sier at setter man den i drive så går den fram over av seg selv. Og setter man den i R så går den bakover av seg selv.[&:]

Den går jo ikke fortere enn det du trykker på med gassen, da... I drive uten å trykke på gassen kjører bilen vår i 10 km/t. Du kan fint gå ved siden av.

hihi,det var dagens

kjære vene..nå må du slutte før du tar heeeeelt kaka her!!!!

De nyere bilene i dag har anti skrens system, + anti spinn... det gjør det så å si umulig å få sleng med bilen, men som en annen skrev øv deg på en åpen plass.

Har kjørt begge deler og hadde det ikke vært for at bilen ble altfor dyr hvis vi skulle hatt automat så ville vi hatt det i bilen i dag. Mye enklere i kø kjøring og by kjøring med mye lyskryss og rundkjøringer...

Når du setter den i drive eller revers triller den sakte av seg selv, den gir ikke gass så du raser i vei [;)] det er det som gjør at du ikke triller bakover i bakke[:D]

Har automat og på fredag skle jeg sidelengs over veien og ned i grøfta i feil kjøreretning, og jev vet at samme pokker om det er gir eller automat så sklir man[;)] er abs, antispinn og anti skrens så det skal liksom hjelpe, men er det griseglatt så er det sånn[;)]

Hopp i bilen og prøv du, garantert ufarlig[:)]

Back
Topp