jeg har et lite stort problem...

løgndetektoren

Glad i forumet
Vi var i et selskap  der sønnen min hadde med seg  en traktor.Og to  legofigurer en mann og en dame.Nå er det så sent at jeg ikke vet  hvordan jeg skal si de ser ut politisk korekt.Men det var to negerlegofigurer.Eller legofigurer som så afrikanske ut..

Anyhow..Så sitter sønnen min å leker på gulvet og en i slekta som jeg ser på som en oppegående person  kommer bort til han. Så sier han høyt og tydelig  det er første gangen jeg ser to svarte som sitter på traktor. Du vet, de  har ikke råd til traktor de. De passer best i kjettinger bak den.[:@]
Haka mi var nede på knærne og jeg håpet at sønnen min ikke fikk dette med seg.Vi har mange afrikanske venner og jeg synes at det er viktig at  barn lærer seg at hudfarge/religion ikke betyr noe. Men så kom han i barnehagen der han har en kompis som er fra afrika.Og sier høyt og tydelig: mamma se ******* er svart.

hvordan skal jeg forklare toåringen at dette ikke er greit.Har sagt det til han,men han gir seg ikke..

[:@][:@]

åååååååå noen voksne mennesker gidder ikke bruke hue altså - utrolig kjiiiiiiiiiiiiiipt =(

tenker selvfølgelig på mannen som klarte å lire ut av seg d han gjorde

ORIGINAL: Annicken

åååååååå noen voksne mennesker gidder ikke bruke hue altså - utrolig kjiiiiiiiiiiiiiipt =(

tenker selvfølgelig på mannen som klarte å lire ut av seg d han gjorde

kunne bare ønske at han ikke sa det til min sønn svampen. Som får med seg alt og gjentar alt. Hvorfor kunne ikke han bare holdt kjeft

enkelte folk har lufthjerner både når det kommer til holdninger, men å faktisk tro det er akseptabelt å si slikt og o hele tatt si slikt til barn[:@]

Men altså. For en toåring så er det jo helt naturlig å påpeke at en person har annen hudfarge, og er det egentlig feil å gjøre det da? Han HAR jo en annen hudfarge, og det er jo ærlig talt ikke rasistisk å påpeke akkurat det faktum?

Det er klart at relatert til historien du fortalte først, så skjønner jeg hvordan du tenker, men likevel altså. Jeg tror jeg hadde gjort så lite nummer av det som mulig jeg. Bare anerkjent hva ungen sa, og så penset over på noe annet.

ORIGINAL: MiniSatan

Men altså. For en toåring så er det jo helt naturlig å påpeke at en person har annen hudfarge, og er det egentlig feil å gjøre det da? Han HAR jo en annen hudfarge, og det er jo ærlig talt ikke rasistisk å påpeke akkurat det faktum?
Det er klart at relatert til historien du fortalte først, så skjønner jeg hvordan du tenker, men likevel altså. Jeg tror jeg hadde gjort så lite nummer av det som mulig jeg. Bare anerkjent hva ungen sa, og så penset over på noe annet.

det er jeg enig i, akkurat som å påpeke at noen er blond, har bå genser eller har grønt hår....

DA hadde jeg faen meg klikka!! [:@][:@] Og den personen hadde nok blitt tatt med på to mannshånd, der han hadde fått en strak høyre midt i kjeften! Slikt sier man bare ikke, og jaffall ikke mens barn hører på! [:@]

ORIGINAL: Kattekvinnen

DA hadde jeg faen meg klikka!! [:@][:@] Og den personen hadde nok blitt tatt med på to mannshånd, der han hadde fått en strak høyre midt i kjeften! Slikt sier man bare ikke, og jaffall ikke mens barn hører på! [:@]

den personen fikk så ørene flagret etterpå.Måtte bare  ta det på tomannshånd så sønnen min ikke fikk høre mere stygge ord og kvasse setninger. [:@] Ble så skuffa  da  han sa dette siden jeg trodde han var fornuftig.så feil kan man ta

ta en prat med avd.lederen i bhgog forklar akuratt slikt som er kjed er sikker på di har metoder på og foklare og lære barna om dette med forsjellige hud farger på en god og riktig måte....

har selv en datter som går i bhg som er veldig fler kulturelt...
det er mange fra mange land i den bhg og det er helt topp synes jeg... og personalet der er veldig flinke og der leker alle med alle..

men ville nok også tatt en prat på 2 mans hånd med denne personen som forårsaket dette.
slikt sier man bare ikke!!!! enkelte tenker ikke før man åpner munnen med barn til stede!!![:@]

Back
Topp