Jeg har blitt mamma <3

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Og for en opplevelse <3! Etter 3 dager i latensfasen med rier av og på, kom jeg inn igjen idag kl 10:00 for ny sjekk. Hadde 4 cm åpning, noe jeg også hadde 24 timer før da de sjekket. Riene hadde ikke vært å merke på noen timer plutselig så vi diskuterte om vi skulle ta vannet. Følte meg langt i fra fødsel.. Som førstegangs er det ikke alltid kroppen helt forstår hva som skjer, Legen var litt i tvil, da hun forklarte at det blir litt som å "sette igang" og ting kan strekke seg veldig ut, noe som ikke er optimalt for formen min når jeg har ME.

Kl 11:30 tok de vannet mitt og planen var å vente 2 timer for å så Evt sette riedrypp for å få fortgang. Men det trengtes altså absolutt ikke! 40 min gikk etter de tok vannet og jeg hylte etter epidural (som jeg i utgangspunktet IKKE ville ha) :p da de sjekket åpning var jeg allerede 8 cm! Altså 4 cm på 40 min som førstegangs :p epiduralen kom, men rakk ikke fungere på mer enn 1-2 rier før jeg måtte presse. Fra første pressrie til han var ute tok det bare 8 min, og hele fødselen fra aktiv til slutt tok 2 timer :o ikke værst til å være førstegangs vel :D

Fikk 2 små rifter innvendig og måtte sy litt men ellers gikk det veldig fint. Ikke vondt tisse syntes jeg :D Liam, som baby heter mistet tempen sin ned til 35 og fikk fryktelig lavt blodsukker så da har vært litt styr, må amme hver time og han må ha ull, varmeflasker og kroppskontakt men ting ser mer stabilt ut nå <3

Storkoser oss :D og svarer gjerne om dere andre lurer på noe, fødte på ahus, syntes det er så spennende og lese andres historier :D

Gratulerer som mamma:D
Takk for historiedeling:)

Det gikk raskt, må jeg si! Så deilig :) her var vi på fødestua i 14 timer før jeg fødte. Men det er rart med det, for jeg har bare positive opplevelser i minnet og er veldig fornøyd. En fødsel er jo våre kvinners største bragd. Og så får vi så deilige babyer! :P gratulerer!!

Det gikk raskt, må jeg si! Så deilig :) her var vi på fødestua i 14 timer før jeg fødte. Men det er rart med det, for jeg har bare positive opplevelser i minnet og er veldig fornøyd. En fødsel er jo våre kvinners største bragd. Og så får vi så deilige babyer! :P gratulerer!!
Ja gikk fryktelig raskt :p! Intenst, men heller den veien, tenker jeg :D! Veldig rart hvor fort man glemmer smerten og lett kunne gjort det igjen :o takk :D

Herlig :D Gratulerer så mye!!!

Sier gratulerer her også :D
Er utrolig stolt av deg <3 sa jo du kom til å føde før meg ;) hihi. Nyt tiden framover :D

Back
Topp