Jeg gruer meg

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Til ultralyd. Jeg lever i en lykkerus nå, men er så redd det skal være noe galt. Hittil har det ikke vært det (ul i uke 8 og 11)

Forrige svangerskap så var ikke ultralyd noen positiv opplevelse og jeg kjenner på den frykten allerede. Etter oul hadde jeg 8 ultralyder å jeg grudde meg så mye at jeg ble kvalm og noen ganger kasta opp

Til ultralyd. Jeg lever i en lykkerus nå, men er så redd det skal være noe galt. Hittil har det ikke vært det (ul i uke 8 og 11)

Forrige svangerskap så var ikke ultralyd noen positiv opplevelse og jeg kjenner på den frykten allerede. Etter oul hadde jeg 8 ultralyder å jeg grudde meg så mye at jeg ble kvalm og noen ganger kasta opp
Håper for din skyld at du får en god opplevelse denne gangen! Jeg krysser fingrene for deg :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Huff, det høres ut som du har det tøfft nå. Ville det hjulpet deg å komme inn til ekstra jordmortime og få høre hjertelyd eller noe nå? Om du kjenner på behovet så pleier det ikke være vanskelig å få en ekstra time. Håper ellers at tiden går fort for deg så du får kommet deg igjennom oul og at alt viser seg å være veldig bra denne gangen!

Huff, det høres ut som du har det tøfft nå. Ville det hjulpet deg å komme inn til ekstra jordmortime og få høre hjertelyd eller noe nå? Om du kjenner på behovet så pleier det ikke være vanskelig å få en ekstra time. Håper ellers at tiden går fort for deg så du får kommet deg igjennom oul og at alt viser seg å være veldig bra denne gangen!
Jeg kjenner heldigvis bevegelser stort sett hver dag nå. Men det er tanken på at noe er galt som gjør meg kokko. Jeg skulle på en rutine undersøkelse i uke 24 sist fordi de var redd jeg skulle få for stort barn og da var det vekstavvik på babyen å det økte med hver ultralyd. Heldigvis var/ er hun frisk å rask idag selv med en tøff start på livet. Det er bare den følelsen om du skjønner.... Er jo så redd det skal skje denne gangen å selv om jeg står på blodfortynnende å tettere oppfølging

Eg e so enig! Har aldri vert på UL før, men eg kjenne eg kvir meg meir enn eg glede meg. Kjenne ingen bevegelse endo so eg får ikkje noke "bekreftelse". Men me må jo bere tenka at i di aller fleste tillfellene, so e alt bra og normalt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Når skal du?:)

♡Overgangen feb/mars♡

Skjønner deg veldig godt! Har det relativt likt som deg, pga alt som skjedde sist. (Og en MA i mellom, som ikke hjalp på ultralydskrekken). Har lest en gang at 98,2% føder friske barn, så det er gode odds i alle fall! Og i uke 11 hadde de muligheten til å avdekke mange flere kromosomfeil enn i uke 18. Så prøv og slapp av så godt du kan, dette kommer til å gå kjempebra. Men jeg skjønner deg fortsatt godt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønner deg veldig godt! Har det relativt likt som deg, pga alt som skjedde sist. (Og en MA i mellom, som ikke hjalp på ultralydskrekken). Har lest en gang at 98,2% føder friske barn, så det er gode odds i alle fall! Og i uke 11 hadde de muligheten til å avdekke mange flere kromosomfeil enn i uke 18. Så prøv og slapp av så godt du kan, dette kommer til å gå kjempebra. Men jeg skjønner deg fortsatt godt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Var ikke organrettet ultralyd. Var på kontroll pga spark i magen

Hos meg så sa hun som tok UL i uke 11+4 at de ser det ganske fort hvis det er noe feil, for de er så trent på nettopp det. De plikter også å si i fra hvis de ser noe unormalt, så jeg hadde valgt å se positivt på at du faktisk har hatt en UL i uke 11 og at alt så bra ut. (Selv om den ikke var megagrundig).

Dette er alt annet enn en solskinns historie. Jeg var også på tidlig ul og da så han på slt og lille babyen var helt perfekt, men på oul så fikk vi beskjed om at det kanskje er kromoson feil og vi skal ta fostervannsprøve på mandag. Men du kan trøste deg med at det er så få hvert år som er gravid med et sykt barn så sjangsen for at det skal jeg med flere enn meg her inne er ekstremt liten. Det kommer til å gå helt fint og lille hjerteknuseren din kommer til å være helt perfekt!

Dette er alt annet enn en solskinns historie. Jeg var også på tidlig ul og da så han på slt og lille babyen var helt perfekt, men på oul så fikk vi beskjed om at det kanskje er kromoson feil og vi skal ta fostervannsprøve på mandag. Men du kan trøste deg med at det er så få hvert år som er gravid med et sykt barn så sjangsen for at det skal jeg med flere enn meg her inne er ekstremt liten. Det kommer til å gå helt fint og lille hjerteknuseren din kommer til å være helt perfekt!
.

♡Overgangen feb/mars♡

Last edited:
To dager igjen til ultralyd(tirsdag) hjelp

Masse lykke til, krysser fingrene for at alt er bra.

Jeg skjønner sååå godt hvordan du har det. Har bestilt meg privat ultralyd i morgen (er i uke 16), og jeg gruer meg sånn! Jeg har vært på ultralyd i uke 6, 8, 10, 12 (pga. tidligere spontanaborter) og 15 (pga. smerter), men det hjelper liksom ikke... Er overbevist om at jeg skal få dårlige nyheter denne gangen. Det har jeg vært ved alle de andre ultralydene også, forresten.

Når på dagen har du time?

Back
Topp