Jeg gir opp :(

LilleEmma

Betatt av forumet
Vi strever så voldsomt med amminga...... :( :( :(
Voldsomt såre bryst har gjort at jeg må pumpe nå en stund, og det sliter meg ut. Produksjonen er på tur ned, snuppa mi får for lite, virker utilpass og vi har til nød gitt erstatning ett par ganger. (Hun er bare en uke). Jeg er så sliten, rekker ingenting, hele dagen går med på pumping, mate henne. Det raser ned rundt meg, ser ikke ut her, orker ikke besøk. Sambo er heldigvis hjemme hele påska, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal få dette til å gå rundt. Han mater henne, mens jeg pumper... osv... har ikke en gang hatt energi til å bade henne. Dagene går fra oss. Jeg er redd for hva som skjer..... :( Stressa, lite mat/dårlig matlyst, drikker lite (tenker ikke på det), og ikke minst for lite søvn.. :( Jeg er så veldig redd for at det snart blir flaskejente av prinsessa mi ;( Jeg greier snart ikke mer........

Tusen takk, det hjelper veldig å høre. Men du og du så sliten jeg er... ;-( Dårlig samvittighet for lilletuppa mi å :( Føler ikke jeg har fått noen god mammakontakt til henne ennå , pappa har bært mye mer rundt på henne enn meg. Men nå skal det sies at hun sover en del å da. Håper veldig på at jeg får en skikkelig opptur snart :)

Jeg anbefaler å ta et par- 3 dager dager med brystskjold. Deretter fortsetter du med brystskjold de første 5 min til melka kommer, og så fjerner de. Har redda meg fullstendig! Var så vondt at jeg ville gråte, men nå er det deilig å amme! Både jeg og snuppa koser oss skikkelig [:D]

huff vet hva du går igjennom med ammingen. hadde det nett likt.
brystene hadde åpne sår å det kom gloser på rekke når jeg ammet.
helsesøstera anbefalte at jeg klippet opp bommuls tskjorter å hadde som amme innlegg
å ull innlegg utpå der. engangs innlegga gjør brystene mer såre å sår gror ikke pga at de henger fast å drar av skorpen.
Smøre på myyye purelan og bruke bryst skjold i ei uke gjorde susen for meg.
Og ikke minst den nesesprayen var i flittig bruk.

hvis du vil amme så ikke gi opp. vil du gi flaske så er det og bra:) gjør det du føler for og har energi til. har selv gitt flaske til mine andre to pga såre bryster og jeg har gitt opp ammingen.

stå på. dette ordner seg.
ang besøk så må du gjøre som du føler for. alle hus med nybakte mødre ser bombet ut.
det er det siste man prioriterer.
men husk å spis og drikk:)

Ja - det er utrolig til råd man får her inne!!!! <3

Har også en som er 1 uke gammel. Det ser heller ikke ut her! Skjønt det tar jeg med knusende ro da jeg har flere barn og har innsett at det ikke er mulig å ha det prikkfritt. [;)]
Heldigvis begynner puppene å heales nå, men det kommer nok av at jeg har ammet før. Det skånet dog meg ikke fra å måtte gå igjennom en sår periode.
Lykke til! Håper det snart går bedre! [:)]

Back
Topp