Jeg gir opp! Hekling!

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Klarer ikke engang å få til en luftmake jeg[8|][:'(]

Klarer å lage knuten.. men får ikke med meg tråden igjennom knutehullet.. bare detter av.. åååååååå... blir så sint på meg selv! Holdt på i 30 min nå.. og klarer ikke DET engang[X(]

har du tatt en kikk på hekleskolen på nettet, der det er videoer og sånt?

hmm.. to spørsmål: hvilken nål nr har du? og hvordan garn?

ORIGINAL: Fever

hmm.. to spørsmål: hvilken nål nr har du? og hvordan garn?

tenkte litt på det.. at garnet kanskje var litt feil for meg som nybegynner.. jeg har kjøpt Viking Superwash.. det er kanskje litt for tykt å begynne med? Føler at det deler seg litt..

Bruker pinne 4.. men jeg har 2 forskjellige pinner 4.. men med forskjellige hoder..ene større enn det andre..

ORIGINAL: *Lilly84*

Nei.. ikke vært inne på den siden.. bare sett på videoen til FruM.. også har jeg kjøpt meg en bok.. Hekling ABC for hekleentusiaster.. og den er virkelig for nybegynnere.. viser fra a-å..

ORIGINAL: *Lilly84*

hekleskolen

Åh, du er en ENGEL[:D][:D][:D] Inne på hekleskolen fant jeg det ut[:D][:D][:D][:D] Nå har jeg klart å lage 6 luftmasker[:)]

TAKK TAKK TAKK!!!

Jeg begynte med rent bomullsgarn, for det er mye tvinna så det deler seg ikke så lett... tenkte å avansere litt når jeg har øvd mere [8D]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Jeg begynte med rent bomullsgarn, for det er mye tvinna så det deler seg ikke så lett... tenkte å avansere litt når jeg har øvd mere [8D]

Jeg klarte luftmaskene.. men etter at FruM var ferdig med de.. så skjønte jeg ikke bæret av hva hun gjorde.. gjorde det jeg trodde var riktig.. men det så hellt feil ut! hehe

Men sikkert lurt å begynne med bomullsgarn ja[:D]

Når du skal hekle en bestemorrute, lager du først de 6 luftmaskene, før du hekler de sammen til en ring, ved å ta nålen gjennom startknuten, hente tråden, og dra den ut igjen og videre gjennom den masken som allerede er på nålen.
Så hekler du to luftmasker til.
Så kommer stavene: hekt tråden rundt pinnen. Stikk nåla gjennom luftmaskeringen og hent tråden en gang til. Nå har du tre løkker. Så hekter du tråden over nåla en fjerde gang, og drar denne siste gjennom de tre løkkene som allerede er der. Nå har du en stav.
Gjenta.
Etter luftmaskerekken og de to stavene, hekler du to luftmasker som skal bli mellomrom.
Hekle tre nye staver.
To luftmasker.
Tre nye staver.
To luftmasker.
Tre nye staver.
To luftmasker.
Og så skal du gjennom den øverste luftmasken ved begynnelsen av den første stavgruppen. Hent tråden, trekk igjennom den løkken som alt er på pinnen. Klipp av tråden, og dra den helt gjennom.

VOILA!

Håper det var til hjelp..... Hvis ikke kan jeg vise deg på webcam i kveld?

Back
Topp