Jeg fikk den lille i hendene

Hedvig

Flowerpower
Før helgen var vi på ul og fikk konstatert ma. Jeg skulle vært nesten 11 fullgåtte uker, men lille sluttet å vokse 8 dager før. Jeg var på sykehuset morgenen etter for undersøkelse og for å bli satt opp til utskrapning. Jeg blødde litt etter undersøkelsen, men ikke mer enn spotting og jeg hadde ikke vondt. Livmorhalsen var lukket og lang på ul så jeg regnet ikke med at noe ville skje før operasjonen neste dag. Men jeg tok feil. Etter noen timers bytur kom vi hjem og jeg begynte å styrtblø. Når jeg kom meg på badet og fikk av klærne kom den lille. Så merkelig liten en, med øyne, ryggrad og anlegg til armer. Ikke større enn ytterste del av tommelen min. Men tydelig et lite menneske. Min lille.

Etter to timers styrtblødning i dusjen ble jeg uvel og svimmel, så jeg ringte et vennepar fordi jeg var alene med barna. De kom med engang, han tok seg av barna og hun hjalp meg. På ett tidspunkt har jeg besvimt og ambulanse ble tilkalt. Alt som blir lagt under meg er utblødd på noen minutter, så jeg ender på sykehuset hvor de jobber med å kontrollere blødningene. Det er kveld før jeg er ordentlig bevisst, fordi jeg enda blør ut sykehusbleiene på 10 minutter blir jeg operert akutt rundt midnatt. Operasjonen var heldigvis det som skulle til.

Det har vært vonde dager. Legen anslo blodtap på over en liter, så jeg har fått to poser blod og er nå på bedringens vei. Men sitter igjen i sjokk og kjenner at dette er vondt. Etter fire barn og 9 års forumfartstid var jeg ikke forberedt på at en akutt abort kunne oppleves slik og at dette i det hele tatt kunne skje. Jeg skriver dette for å melde meg ut av februarklubben men også for å høre om det er noen andre som har opplevd det sånn. Hvordan sto dere i det? Og hvis noen i fremtiden opplever dette ønsker jeg ikke at de blir så alene som jeg har vært nå. Jeg har ligget i akuttsengen og tårene bare trillet og jeg fikk ikke stoppet dem. Fremdeles kommer de. Og tanken på den lille som jeg ikke kunne gjøre annet for enn å legge i papir i søpla. :sad010

Jeg skulle gjerne visst om dette før. Takk for at du tok deg tid å lese. Og ta godt vare på småbabyene deres.

Last edited:
Å herregud.. Dette må ha vært helga fra helvette. Blir helt matt av å lese dette, og går helt tom for ord. Syns du har skrevet så fint om det hele, til tross for det grusomme innholdet. Jeg håper det går bedre med deg, og at sorgen ikke blir altoppslukende.. Stor klem herifra.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kondolerer
Har ikke ord som kan beskrive hvor lei meg jeg er på dine vegne.
Ingen skulle behøvd å gå gjennom noe sånt.

Forferdelig trist. En dramatisk opplevelse for deg. Er så lei meg på dine vegne! Har ikke ord... Klem til deg <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette hørtes helt forferdelig ut! Takk for at du deler, det hjelper nok andre som uheldigvis kan komme til å havne i samme situasjon. Utrolig trist å høre, her triller tårene for deg! Håper du kommer deg etterhvert og at du får noen som kan støtte deg der du er på sykehuset nå! Sender deg en stor klem!

Ord blir bare fattige:(

Føler så inderlig med deg...

Jeg er hjemme igjen og fysisk på bedringens vei, når jeg endelig fikk blodoverføring. Men det er tungt. Jeg håper egentlig bare at om flere opplever noe sånt så leser de dette og vet at de ikke er alene. Jeg har hatt ma før og det var ikke sånn som dette.

God klem til deg ♥
Jeg har ikke hatt en så akutt abort, men har mista 3 ganger. Den ene gangen var fosteret like lang som ei fyrstikkeske og jeg visste heller ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg gravla den lille ute i skogen, men nå var ikke jeg så syk som du! I to år gikk jeg ofte på "grava" med blomster og jeg laga et lite kors å satt oppå.
Jeg følte at det var rett for meg, men og veldig sårt!
Håper du får god støtte av de i rundt deg! Lykke til videre! ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det ville vært en veldig fin ting å gjøre. :( Men fordi jeg blødde så mye visste jeg ikke når jeg kom meg ut. Og jeg har barn som dessverre fikk med seg både blodbadet og babyen. Jeg får ikke akkurat gå på do å tisse alene uten små tilskuere så de kom jo etter. Er først nå en uke etter at jeg kunne kommet meg ut et stdd og nå er det for sent.

Kjære deg, dette var vond lesing :( Ingen skulle måtte oppleve noe sånt, det må gjøre forferdelig vondt i sjelen.
Bruk de du har rundt deg, det trenger du nå.

Skulle så gjerne ha gitt deg en klem, men sender over en til deg istedet!
Lykke til videre Hedvig!

Kjære deg, du hadde jo ikke kommet deg ut! Til meg hvor det gikk fint for seg tok det flere timer før jeg var psykisk og fysisk i stand til å gå ut! Jeg var bare tenåringen da det skjedde.
Hvordan går det med barna? Hvor gamle er de? Det må ha vært helt forferdelig! Både for de og deg! ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Huff så grusomt! Håper du og mannen får stått sammen om dette og kommer dere igjennom det.

De er fra 2 til 8 år. Men det er de to største som skjønner mest, 7 og 8åringen. De minste har ikke tatt det sånn innover seg. 4åringen er som en 2åring så sånn sett er både hun og minste heldige. Vi har gjort det vi kan, de har fått snakket om det og blir ivaretatt utfra hva de viser behov for.

Jeg har ikke behov for å gi den navn eller noe slikt, det var bare det at den burde vært tatt hånd om verdigere. Men jeg skjønner at det ikke hadde gått.

Tårene renner her, jeg har ingen ord..

Det er noen inne på "Vi som har mistet" som har lignende historier. Synes også at bloggeren Susanne Kaluza skriver godt om spontanabort: http://www.susannekaluza.com/?p=3274

Vil bare gi deg en klem. For en styrke du har! Jeg synes at du har taklet dette veldig fint, selv midt i en sånn panikkartet opplevelse har du greid å ivareta barna dine. Ikke nok med det, selv om du har følt deg liten og redd, var mammahjertet ditt stort nok til at du faktisk tenker på at du ikke gjorde mer for den ufødte. Jeg beundrer deg.

PS, hvis du tenker mye på dette med verdighet (jeg vet ikke om jeg leser innlegget ditt riktig).. Fosteret ville til slutt bare blitt sendt til forbrenning etter en utskrapning uansett. Du holdt den lille og gråt over den. Det er kanskje en mer verdig begravelse enn det de fleste små som vender om altfor tidlig får.

Å herregud! Kondolerer så mye <3 sender deg masse gode tanker og en haug med klemmer! For en opplevelse :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Ord blir fattige :( Klem

Kondolerer så mye, dette var trist lesning... Håper dere tar godt vare på hverandre fremover <3

Back
Topp