jeg får prøveforbud

bleiesmurfen

Elsker forumet
jeg har hatt feber (subfebril som det så fint heter. javn temp på mellom 37,5 og 38) i 20 uker nå [8|]
har fått x antall pencillin kurer og tatt enda fler blodprøver [&:]
testet positivt på revmatisme og en spesiell lungeinfeksjon. fikk medisiner mot lungeinfeksjonen som jeg syns hjalp litt. men nå når kuren er over, er det tilbake til det gamle. [8|]

var til utredning på medisinsk avd på sykehuset i går. de tok minst 20 forskjellige blodprøver med tanke på immunsvikt, stoffskifte, noe med binyrebark, kreft  og you name it [8|] og legen ville sende meg på CT (røntgen) av mage og lunger. og da kan jeg jo ikke være gravid. så han mente at hvis jeg ikke er gravid nå, bør jeg vente med å bli det til utredningen er ferdig. [>:]
og jeg ser jo fornuften i det... og vi slet jo litt med om vi skulle tørre å prøve før jeg var ferdig utredet eller ikke.... [8|] 
ikke særlig ønskelig å gå med feber hele svangerskapet heller. [&:] 
men da jeg hadde el denne pp var rett etter en medisinkur og jeg følte meg bedre. trodde jo at de endelig hadde funnet ut av hva som feilte meg. men så feil kan man ta. [:'(]
(og fastlegen mente det ikke var noen grunn til å vente)
 
men hvis jeg ikke er gravid nå (IKM 4. juni) ville han legen på sykehuset gi oss prøveforbud til jeg er ferdig utredet. [>:]
 
så jeg går mot denne ikm med blandete følelser. [8|]
men prøver å tenke positivt. fokusere på det positive ved å ikke bli gravid med det første. reker og hvitvin (som jeg meget godt kan være foruten [8|]) slippe kvalme (men jeg er jo mer eller mindre kvalm hele tiden [8|]) ikke se "småfeit" ut med begynnende gravidmage som man ikke kan se er en gravidmage i bikinisesongen (jeg har jo vært sykemeldt i 20 uker, og har dermed blitt småfeit [8|]) 
vel, da fant jeg ikke særlig mer positivt med det. [&:] [:D]
 
det får gå som det går tror jeg. [:'(]

dette ble langt og med mye frustrasjon. takk til de som gadd å lese! [:D]
 
Uff da, Bleiesmurfen!
Det var trist... Vi får håpe det er for sent å gi deg prøveforbud,
og at vi alle kan rusle rundt og se småfeite ut i bikisesongen! [:D]
 
Uansett - lykke til med utredningen om det ikke er en liten en som holder på å klore seg fast inni deg!
 
sender deg en stoooooor klem!!!Fikk også pøveforbud rundt i oktober, da hadde jeg borreliose, og ble satt på en heftig antibiotikakur, men spiren satt i desember da.....Lykke til med utredningen!!!!
 
huffda, bleiesmurfen! Det var da forferdelig mye du skulle gå igjennom... Men det er jo veldig bra at ting blir tatt skikkelig tak i, slik at de finner ut hva som feiler deg. Håper utredningen går fort da, så dere får begynne å prøve snart igjen! Jeg forstår at det er vanskelig å finne noe som er SÅ positivt at det slår det å bli gravid.. Det klarer ikke jeg heller..
Lykke til med utredningen, og lykke til med prøvingen etterpå! [:)]
 
Klem
 
Uff! Nei og nei![:o] Stakkars deg! For en lang liste av kjipe ting på en og samme tid! Uff Føler med deg, lille venn! Har du vært syk så lenge?
Håper du får en utredning i løpet av bare 1pp så du kan sette igang igjen.
Du vil jo helst ha optimale forhold for den lille!
God bedring!
Varm klem!
 
takk for trøstende ord jenter! [:)]
det var godt å få ut litt frustrasjon [8D]

for det er frustrerende, men jeg er nå rolig på at det er det eneste fornuftige. [>:] 
har ikm søndag, men begynner nok testing i morgen. [:D]
(sist fikk jeg nemlig svaaak positiv 4 dager før ikm [:)])
har blandete følelser for om jeg er gravid eller ikke. hva om jeg burde ha medisiner og ikke kan. så må jeg gå med feber hele svangerskapet. [8|]
skulle nesten ønske fastlegen hadde gitt meg prøveforbud. [>:]
men hun mente jeg nok ikke feilte noe alvorlig, og det gikk jo bedre en liten stund. (ved eggløsning)
og å overlate valget til en babygal skrulle... det er jo dømt til å gå litt gæli da [:D]
men det er selvfølgelig mitt ansvar. og det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen.
 
Back
Topp