Jeg er visst alvorlig syk. OPPDATERT igjen 10.08

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Jeg har plagdes med et kne siden jul. Da jeg begynte å trene i mai ble det mye verre. Oppsøkte lege i juni da jeg hadde store problemer. Så var jeg da på røntgen og MR forrige uke (etter å ha ventet i en evighet...) [8|]

Var hos legen i går for å høre resultatet av bildene. Men resultatet var overhode ikke det jeg hadde trodd! Alle har jo sagt at det helt sikkert var en menisk skade, standar greie som er lett å fikse.
Menisken er helt fin den men de har funnet en tumor/kul i kneet. Så nå ble jeg plutselig blitt haste henvist til Radium hospitalet.... Jeg blir jo redd bare jeg hører radiumhospitalet! Tenker bare kreft og død da.... [&o]

Legen fra Radium hospitalet ringte meg nå. Han sa at de tror ([&o]) ikke det er kreft men det er en alvorlig svulst i beinet mitt. Og situasjonen var visst ganske kritisk fordi svulsten er i ferd med å ødelegge beinmassen i kneet. Så egentlig var det flaks at jeg ikke hadde knekt beinet nå!!![:o]
Fikk beskjed om å IKKE gå på beinet, da kan det knekke! Og jeg som har haltet rundt med det i to måneder å ventet på hjelp! [8|]
På mandag skal jeg inn på radium hospitalet å ta mer prøver, blir muligens innlagt, også skal de operere på tirsadg morgen.
De vet ikke helt hva den svulsten er ennå men det får vi vel svar på da.

Må si at jeg er ganske sint på helsevesenet nå! [:@]Selv når legen min skrev at det hastet med å få tatt mr og røntgen så måtte jeg vente 6 uker før jeg fikk kommet inn! Og jeg ringte å maste flere ganger i håp om å komme inn før. Tenk om det er kreft også har det tatt to månder bare å få en diagnose! To måneder er mye når man snakker om kreft! [&o]

Neste gang jeg trenger legehjelp og jeg får sånn ventetid så skal jeg pokker heller gå til privat sektor! Koste hva det koste vil! JEG vil ikke bli unødig syk eller dø fordi det tar for lang tid å få hjelp her i landet!!!!!! [>:][:(]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
09.08.10
Jo i dag var jeg på Radium hospitalet for første gang. I morgen tidlig skal jeg inn å ta biopsi av svulsten. Snakket med både overlgen og kirurgen og de var ganske sikre på at det ikke var kreft, helt sikre kan de ikke være før vi får svar fra biopsien. Men svulsten er agressiv og alvorlig nok! Den har spist hull i selve beinet mitt i kneet.....[:o]
Så lenge beinet ikke knekker (og det ikke er kreft) så skal det gå greit å reparere. De fjerner svulsten og legger en slags sement
der beinet er skadet.
Men det vil ta tid å bli bra igjen.... Og hvis det skulle knekke så blir det vanskelig å fikse.[8|]

Og vi skulle egentlig reist til Kreta neste lørdag. Det går jo ikke nå. [:(] Men mamma og stefaren min tar med seg Hannah vår sånn at hun i det minste får ferien vi har lovet henne. Jeg er kjempe gla for det men samtidig ble det en del tårer her i dag, vi hadde jo planlagt ferien vår sammen.[:(] Disse ukene hadde vi gledet oss sånn til, vi skulle jo kose oss å finne på masse gøy sammen vi fire. Nå er alt ødelagt.... [&o]
Og hjelp som jeg blir å savne storejenta mi når hun blir borte i to uker..... Men hun får det fint, bedre enn å sitte her hjemme å kjede seg.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.08.10
Vært på Biopsi i dag. Litt skummelt og ubehagelig men det gikk bedre enn jeg trodde. De gikk inn i beinet og tok ut prøver av svulsten og skjelettet. Så nå er det litt ømt gitt...
Men legen sa igjen at det så bra ut og de tror ikke det er kreft.[:)] Men vi får bare vente på endelig svar.

Åh herregud... [&o][&o][&o][&o] jeg vet nesten ikke hva jeg skal si jeg Mcbaby! [&o]

Nå må du (og alle vi andre) tenke positivt til det foreligger et svar på akkurat hva dette er. Vet det er vanskelig å si, men det er akkurat det jeg selv gjør for tiden også. Det gjelder forøvrig ikke meg, men et familiemedlem. Man må bare tenke positivt, og fremover.

Masse lykke til på operasjonen, krysser alt jeg har for at det ikke er kreft. Oppdater oss!

Stor klem, tenker på deg!

Oi for en beskjed å få[:o][:o][:o]

Men du, en venninne av meg sa en gang at de sa ikke at de ikke trodde det var kreft uten at de følte seg ganske sikre, for de skulle ikke gi falske forhåpninger. Husker jeg trøstet meg med det når jeg hadde det greiene mine i vinter (også en slags svulst)

Håper alt ordner seg til det beste, og god bedring[:)]

Og TOTALT enig med deg i at det offentlige helsevesen ikke holder mål[>:]

Ja jeg ble bare så satt ut av hele greia. "Du må for all del ikke gå eller stå på beinet i det hele tatt" sier legen til meg på telefon. Hadde han visst hvor mange ganger jeg har haltet opp og nede trappa med unger i armene bare i dag....[8|]
Nå sitter jeg helt stille mens mannen ordner alt. Snille mannen.[:)]

Jeg velger å tro på det beste, men jeg er sjokkert over den unødige risikoen man blir utsatt for ved all ventetiden.[>:] Enn om beinet mit plutselig hadde knekt på vei ned trappa med Sivert i armene!![:o]

Varme tanker til deg, McBaby! Krysser fingrene og håper hardt sammen med dere!!

Jøss, fikk tårer i øynene jeg nå[:(] For en behandling du har fått[>:] Og for en psykisk påkjenning å få beskjeden slik du har fått nå, kan bare prøve å tenke meg alle tankene...[&o][&o][&o] Håper alt går bra, og at du er på beina igjen veldig snart!![:)] Godt du har en snill man som kan ta vare på deg nå[:)] Sender deg mange varme tanker!![:)][:)]

ORIGINAL: Delia

Jøss, fikk tårer i øynene jeg nå[:(] For en behandling du har fått[>:] Og for en psykisk påkjenning å få beskjeden slik du har fått nå, kan bare prøve å tenke meg alle tankene...[&o][&o][&o] Håper alt går bra, og at du er på beina igjen veldig snart!![:)] Godt du har en snill man som kan ta vare på deg nå[:)] Sender deg mange varme tanker!![:)][:)]

Enig, og lykke til den kommende uken[:)]

ORIGINAL: papayamammaen

Signerer,
Lykke til!!!

ORIGINAL: Skrållan

Åh herregud... [&o][&o][&o][&o] jeg vet nesten ikke hva jeg skal si jeg Mcbaby! [&o]

Nå må du (og alle vi andre) tenke positivt til det foreligger et svar på akkurat hva dette er. Vet det er vanskelig å si, men det er akkurat det jeg selv gjør for tiden også. Det gjelder forøvrig ikke meg, men et familiemedlem. Man må bare tenke positivt, og fremover.

Masse lykke til på operasjonen, krysser alt jeg har for at det ikke er kreft. Oppdater oss!

Signerer hva skrållan har skrevet her

uff da[&o] sender over mange klemmer, og masse lykke ønskninger
håper det ordner seg med kneet ditt fort
klem

ORIGINAL: Looney

Enig, og lykke til den kommende uken[:)]

signerer alt! ta godt vare på deg selv å, og godt at mannen hjelper deg!!

ORIGINAL: Skrållan

Signerer det skrållan har skrevet her.

ORIGINAL: papayamammaen

klem, klem[&o][:)]

Tusen takk jenter! [:)]
I går fikk jeg en positiv overraskelse da. [:)] Mamma ordnet seg velferdspermisjon fra jobben på Hurtigruta og kom med fly hit i dag for å hjelpe oss! Jeg har verdens snilleste mamma.....
Nå kan hun passe de små på mandag sånn at jeg slipper å reise på sykehuset alene, da kan mammen bli med å holde meg i hånda.[:)]

ORIGINAL: suki

Så bra McBaby! Godt for deg å ha noen med deg på sykehuset, samtidig som du vet at barna har det bra hjemme. [:)]

[:)][:)]

så bra! snille mamman din[:)]

ORIGINAL: suki

Takk for oppdatering McBaby. Skjønner godt at det er kjempetrist at ferien dere hadde gledet dere til ikke blir noe av. Men tulla deres får det sikkert kjempefint med besteforeldrene. Dere får ta det igjen senere når benet ditt har blitt bra igjen. (For det SKAL det bli! [:)]).

Ønsker deg lykke til i morgen. Får du svar med en gang tror du?
Krysser fingrene for at du får gode nyheter.

signerer alt her. Tenker masse på deg i dag. Klem!

Back
Topp