Jeg er takknemlig

Snøbarnet1

Flørter med forumet
Novemberlykke 2020
Tenkte å opprette en positiv tråd i disse tider som kan være litt tøffe for mange. Positiv psykologi!

Jeg utfordrer dere til å skrive 3 ting som dere er takknemling for (skriv gjerne flere dager etter hverandre). Skriv ned noe som har gått bra i løpet av dagen, noe/noen som har gjort noe for deg eller andre ting du er takknemlig for generelt.
Trenger ikke være mer enn at "i dag er jeg takknemlig for at jeg klarte å ta oppvasken". Husk at vi alle er forskjellige, det fins ingen store eller små takknemlighetstanker, alle er like verdifulle!

  • Jeg er takknemlig for at det er helg!
  • Jeg er takknemlig for at jeg har en samboer som tar så godt vare på meg når jeg føler meg som en dritt.
  • Jeg er takknemlig for at jeg ikke hadde krampe i leggen i natt.
Lykke til, håper mange vil være med.
 
Jeg er takknemlig for
  • At eldstemann havnet på spontan overnatting hos mormor og morfar i natt, jeg har sovet 10 timer og føler meg uthvilt!
  • At jeg har hatt to uker fullt på jobb og ikke føler meg fullstendig utkjørt.
  • At mannen min tar alle hensyn i hele verden, og er SÅ mye flinkere til å lese meg denne graviditeten :Heartred
 
Jeg er takknemlig for:

- at jeg har klart å gjøre ferdig barnerommet med dårlig bekken i dag
- at jeg har en mann som gjør absolutt alt han kan for hus og hjem
- alle som bidrar med klær, utstyr, leker og møbler til jentungen siden vi sliter økonomisk for tiden <3
 
- At jeg har klart å takke ja til psykolog, slik at ikke panikkangsten får ta over, siden den ble trigget av planlagt keisersnott
- At jeg har en fantastisk familie og svigerfamilie
- At jeg klarer å jobbe 100% igjen, så lenge det blir tilrettelagt for det på jobb
 
- at jeg kom meg gjennom slitsomme og lange uker etter dødsfall i familien.
- at mannen min er en helt som passer på at jeg har det bra
- at jeg er passe uthvilt så kroppen orker å trene i dag.
 
Jeg er takknemlig for:

  • At babyen sparker flere ganger om dagen og gir uttrykk for å ha det bra der inne
  • En flott mann som tar godt vare på meg og mini
  • At jeg ikke (enda hvertfall) sliter med forstoppelse, hemorider eller bekkenplager
 
:love017 Takknemmelig for mine flotte og supersøte barn
:love017 Takknemmelig for en mann som er min beste venn og støttespiller i hverdagen
:love017 Takknemmelig for at babyen i magen virka som å ha det bra
 
- Takknemmelig for at min mann har vaska og ryddet hele huset i dag.

- Takknemmelig for at mamma sendte med meg 1/4 del av gulrotkaken i matboks etter besøk hos henne (noen er fysen på gulrotkake:smiley-ashamed005)

- Takknemmelig for at ungene la seg med en gang i dag, uten at vi måtte mase.
 
For en fin tråd!
Jeg er takknemlig for:
- At jeg har en forståelsesfull lege som ser mine gravidplager og har gitt meg full sykemelding
- At kjæresten min alltid hjelper meg om jeg trenger det, og at han koser på og prater med magen :Heartred
- Takknemlig for de menneskene som stiller opp i babyshower i morgen
 
Jeg er takknemlig for:
:Heartred To fine kattepuser som koser med magen min.
:Heartred En mann som er snill og forståelsesfull gjennom mine sinne- og gråteutbrudd.
:Heartred God oppfølging fra fastlege og sykehus.
 
  • En fin gåtur og kaffe med venninne
  • Massemasse arvetøy fra bror og svigerinne
  • En aktiv baby ❤️ (selv om det virker som han bryter seg gjennom navelen snart)
 
Takknemlig for:

Tålmodig samboer som finner seg i det aller meste.

Nok en fin dag

Kaffemaskin som lager verdens beste svarte gull
 
Det er så mye å være takknemlig for! ❤️

Jeg er så takknemlig for at vi skal få et barn til -det er virkelig ingen selvfølge å bli gravid!

Jeg er så takknemlig for sykehus.

Jeg er takknemlig for at både jeg og mannen min har jobb, og foreløpig ikke har vært utsatt for permitteringer eller oppsigelser.

Men drøssevis av mindre ting å være takknemlig for, også! :)
 
  • Glad for sjekk på sykehuset i går etter endring i bevegelse. Alt vel. Superfin lege.
  • Gradert sykemelding, så kan ta meg inn igjen etter lang dag i går.
  • Hjemme alene i dag! En sjeldenhet i 2020.
 
-Takknemlig for at alt ser bra ut med barnet i magen
-Takknemlig for at jeg kom meg ut på langtur i dag(senga frista mer). Hærlig følelse etterpå.
-Takknemlig for at systemet rundt graviditet fungerer så godt som det gjør i Norge!
 
Veldif fin tråd! Her er mine tre:
- For at blodsukkermålingene mine er stabilt gode nå
- For at jeg har gradert sykemelding, noe som gjør at jeg får den hvilen jeg trenger
- For at vi fikk kjøpt maling til barnerommet i går. Så spent på hvordan det blir! :Heartred
 
- At jeg til slutt har fått sykemelding for bekkenløsningen min, kroppen min trengte sårt hvile.
- At jeg og samboer gleder oss veldig til å treffe den lille jenta vår.
- At jeg har fått laget kanelsnurrer i dag.
❤️
 
- takknemlig for god helse
- takknemlig for babyen vår som spreller inni magen :)
- takknemlig for snill mann og super far
 
- Takknemlig for at hunden min som "bryr" seg om meg, å skal trøste meg når jeg er nedfor.
- Takknemlig for at samboeren virkeli prøver å forstå hvordan jeg har det.
- Takknemlig for at jeg har en jordmor som jeg kommer veldig godt overens med.
 
Denne vil jeg gjerne være med på selv om jeg har termin i slutten av oktober så håper det går greit:happy: Veldig fin tråd.:Heartred
Jeg er takknemlig for:
- at både jeg og samboer har trygge jobber i disse tider
- at jeg føler meg tatt på alvor og godt ivaretatt av jordmor på helsestasjonen og på sykehuset når jeg har vært der
- at jeg har en samboer som er veldig engasjert og gleder seg veldig til å bli pappa for første gang
 
Back
Topp