Jeg er svimmel

LilleLina

Elsker forumet
absolutt hele tiden [&:]
Det begynte natt til igår.. jeg skulle snu meg i senga og plutselig går alt bare trill rundt.
Det ble litt bedre igår, da jeg holdt meg i ro hele dagen..
men i natt ble det enda verre.. kunne ikke snu meg i det hele tatt [&:]
så nå sitter jeg her og kan verken bøye meg bak eller frem
Utrolig ekkelt.. blir litt redd faktisk!  [&:]

Må bare si at jeg har opplevd det en gang tidligere, men da hadde jeg kyssesyken..
og det er jo nesten 2 år siden, så det kan vel ikke være det...?

Kyssesyken får du vel bare en gang...

Men kan jo være virus på balansenerven???

Ville ha kontaktet lege for å hørt hva dei meiner

ORIGINAL: LadyZ

Kyssesyken får du vel bare en gang...

Men kan jo være virus på balansenerven???

tenkte på det..

Er ikke noe jernmangel osv?

MEn rart det kom så brått da..

Vedvarer det,hadde jeg kontakta lege![:)]

Masse god bedring snupp[:)]

ORIGINAL: MilliVanilli

Er ikke noe jernmangel osv?

MEn rart det kom så brått da..

Vedvarer det,hadde jeg kontakta lege![:)]

Masse god bedring snupp[:)]

Jeg hadde jernmangel og begynte på jerntab for 2 uker siden.. så satser på at at tablettene har gjort susen til nå [8|]

Får bare se det an til over helga..

blir det bedre om du lukker øynene..syns det høres veldig ut som noe jeg hadde en gang og det var krystallsyken; løse krystaller i øret..det er utrolig ekkelt, og det føles ut som alt går rundt, spesielt ille var det for meg når jeg la meg på siden, kunne bare ligge på ryggen og sitte helt rett med hodet..

ta å google litt på det så ser du om symptomene kan stemme med det, men er nok greit å ta  en tur til legen!

god bedring! [:)]

ORIGINAL: AnetteSkalBliMamma

blir det bedre om du lukker øynene..syns det høres veldig ut som noe jeg hadde en gang og det var krystallsyken; løse krystaller i øret..det er utrolig ekkelt, og det føles ut som alt går rundt, spesielt ille var det for meg når jeg la meg på siden, kunne bare ligge på ryggen og sitte helt rett med hodet..

ta å google litt på det så ser du om symptomene kan stemme med det, men er nok greit å ta  en tur til legen!

god bedring! [:)]

Takk [:)]
jeg MÅ lukke øyene når det går rundt, ja [&:]
jeg kan kun ligge i en stilling, flytter jeg meg så snurrer det i hodet med en gang..

jeg får google litt

Usj...høres ekkelt og ubehagelig ut!![&:]
Ville kontaktet lege jeg også!
Masse god bedring til deg, søta! Håper det går over fort![:)]

Huff hørtes slitsomt ut[&:]
Håper du finner ut av hva det er, jeg ville hvertfall tatt ett legebesøk..
Masse god bedring til deg søta!!

Takk alle goinger 

Jeg fant dette da jeg googlet

[font="verdana,arial,helvetica"]Krystallsyken:
Typisk for denne tilstanden er anfall med kraftig svimmelhet som utløses ved spesielle bevegelser av hodet.
Ofte oppstår det når man snur seg i sengen, eller når man sitter opp fra sengen
.
Svimmelheten kan være svært uttalt, og beskrives ofte som karusellfølelse. Dersom du lukker øynene kan ofte plagene bli mindre.

Hva skal man med lege når man har googel  [8D]

http://www.fanamedisinske.no/upload/Svimmel_BPPV.pdf

hvis du blar nedover og ser under der det står "brandt og daroff" så ser du en øvelse hvor en person sitter på en benk og legger seg ned..denne øvelsen fikk jeg og den funka for meg..går mye ut på å klare å komme seg gjennom svimmelhetsanfallet på en måte..den hjalp for meg, men nå vet jo ikke jeg hvor ille dine anfall er da..

ORIGINAL: AnetteSkalBliMamma

http://www.fanamedisinske.no/upload/Svimmel_BPPV.pdf

hvis du blar nedover og ser under der det står "brandt og daroff" så ser du en øvelse hvor en person sitter på en benk og legger seg ned..denne øvelsen fikk jeg og den funka for meg..går mye ut på å klare å komme seg gjennom svimmelhetsanfallet på en måte..den hjalp for meg, men nå vet jo ikke jeg hvor ille dine anfall er da..

Takk snuppi

Men du... han var ganske lekker han mannen som dukket opp på siden.. lurer på om jeg skal titte på han mens jeg trener [8D]

ORIGINAL: LilleLina

Takk alle goinger 

Jeg fant dette da jeg googlet

[font=verdana,arial,helvetica]Krystallsyken:
Typisk for denne tilstanden er anfall med kraftig svimmelhet som utløses ved spesielle bevegelser av hodet.
Ofte oppstår det når man snur seg i sengen, eller når man sitter opp fra sengen
.
Svimmelheten kan være svært uttalt, og beskrives ofte som karusellfølelse. Dersom du lukker øynene kan ofte plagene bli mindre.

Hva skal man med lege når man har googel  [8D]

Akkurat det jeg tenkte på[;)]

Jeg har vært svimmel de siste 4 ukene ca... Omtrent 20 timer i døgnet, vil jeg tippe... Beskrev det selv som karusellfølelse...

Dro til legen og venter på svar om jeg har for lite jern. I natt sov jeg ganske godt og i dag var jeg mindre svimmel. Man kan bli svimmel av å være utslitt... Jeg sov veldig lite siden Simone var født..., hun hadde kolikk [&:]

Er du ikke konstant trøtt og sliten?

ORIGINAL: villon

Jeg har vært svimmel de siste 4 ukene ca... Omtrent 20 timer i døgnet, vil jeg tippe... Beskrev det selv som karusellfølelse...

Dro til legen og venter på svar om jeg har for lite jern. I natt sov jeg ganske godt og i dag var jeg mindre svimmel. Man kan bli svimmel av å være utslitt... Jeg sov veldig lite siden Simone var født..., hun hadde kolikk [&:]

Jeg var trøtt og sliten, men begynte på jerntab for 2 uker siden og merker stor forskjell! Energien er tilbake..[:D]
men ble akutt svimmel natt til igår [&:]
Så det er nok som en del nevner over her, krystallsyken.. symtomene er helt like..

ORIGINAL: LilleLina

ORIGINAL: villon

Jeg var trøtt og sliten, men begynte på jerntab for 2 uker siden og merker stor forskjell! Energien er tilbake..[:D]
men ble akutt svimmel natt til igår [&:]
Så det er nok som en del nevner over her, krystallsyken.. symtomene er helt like..

God bedring til deg!

Tusen takk!

og god bedring til deg også, villon!
håper du kvikkner til snart [:)]

god bedring...ikke moro å være svimmel nei

ORIGINAL: Leslie

god bedring...ikke moro å være svimmel nei

takk [:)]

huff nei..  gruer meg til å legge meg nå [&:] blir verre på natta [:(]

Back
Topp