Jeg er så spent...

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Skal til legen på tirsdag, og starter da med modningsakupunktur. Spennende! Jeg har stor tro på akupunktur da jeg i flere sammenhenger har fått det med stor virkning. Hatt både nakkesmerter, knesmerter og forkjølelse som har blitt behandler med nåler, og det har fungert på meg. Så er spent på hva nåler kan gjøre for meg fram mot fødselen. Er legen som skal sette dette på meg, og som han sa så fungerer det for noen og andre "biter ikke på". Prøver å ikke få opp noen forventinger, men merker jeg er litt veldig spent:p

Spennende! Hvor mange uker er du nå?
Jordmora mi spurte om jeg hadde lyst til å prøve å. Er noe skeptisk da jeg prøvde med første, hadde ingen effekt bortsett fra at jeg ble drit dårlig rett etter nålene ble satt......

Spennende! Hvor mange uker er du nå?
Jordmora mi spurte om jeg hadde lyst til å prøve å. Er noe skeptisk da jeg prøvde med første, hadde ingen effekt bortsett fra at jeg ble drit dårlig rett etter nålene ble satt......

Uke 35+2 i dag, så er vel fødselsforberedende akupunktur i begynnelsen også blir det modning etterhvert :) håper jeg ikke blir dårlig, men er jo en mulighet for det også. Vil helst slippe gå mye lengre enn ca 37-38, sist ble jeg lagt inn med svangerskapsforgiftning i uke 38, og det var ikke gøy, så prøver det jeg kan å unngå en slik fødsel igjen :)

Skal akkupunktur fremskynde fødsel eller hva de hensikten? :)

Skal akkupunktur fremskynde fødsel eller hva de hensikten? :)

Noen føder vel raskere/tidligere av det, men vanskelig å si når de hadde født uten. Akupunkturen klargjør sånn jeg har forstått kroppen til fødsel, skal vistnok påvirke glatt musklatur og dermed også livmor. Skal gjøre riene mer effektive når de setter i gang. Jeg prøver alt jeg kan for å få en bedre fødsel, holdt på i nærmere 3 døgn med maserier, rier og drypp og hele sulamitten sist, endte i hastekeisersnitt, så denne gangen skal ingenting være uprøvd før de får lov å kutte i meg :p

Noen føder vel raskere/tidligere av det, men vanskelig å si når de hadde født uten. Akupunkturen klargjør sånn jeg har forstått kroppen til fødsel, skal vistnok påvirke glatt musklatur og dermed også livmor. Skal gjøre riene mer effektive når de setter i gang. Jeg prøver alt jeg kan for å få en bedre fødsel, holdt på i nærmere 3 døgn med maserier, rier og drypp og hele sulamitten sist, endte i hastekeisersnitt, så denne gangen skal ingenting være uprøvd før de får lov å kutte i meg :p

Håper det gir deg effekt da:) Høres ut som noe jeg skal vurdere:)) Kunne tenkt meg å få snuppa i uke 38.. Livredd for overtid:/

Så spennende! Du får holde oss oppdatert og fortelle omdet har ønsket effekt

Håper det gir deg effekt da:) Høres ut som noe jeg skal vurdere:)) Kunne tenkt meg å få snuppa i uke 38.. Livredd for overtid:/

Finnes flere plasser i byen som tilbyr dette, koster litt og det er ingen garanti for at det fungerer. Men jeg kan gi en liten rapport i morra etter timen :) du kan sikkert spørre lege/JM om de vet noe om det også. Jeg er som nevnt ganske overbevist om at akupunktur fungerer på meg, men også klar over at andre ikke trenger ha en positiv opplevelse av det :)

Spennende! Tror jeg skal sjekke dette opp! Noen som vet om det tilbys noen plass i Tromsø?

Spent på update! Hva pleier det å koste?

Jeg aner ikke helt, muligens rundt 350 pr time, og fra rundt uke 36 er det vel en i uka man skal ha. Men prisene varierer sikkert ut i fra hvor man får behandlingen. Vet hun jeg pleide få behandling av før tok 350 (450,- på første konsultasjon da det er en utvidet konsultasjon hvor de kartlegger deg som person ifht helse og hvilke plager man har). Men aner ikke hva legen tar.

Blæh...totalt mislykka legetime! Legen hadde ikke mulighet i dag pga tid og at timen egentlig skulle være på torsdag når jeg er 36 uker på vei, 35+5 i dag:p så ingen akupunktur i dag, også delvis fordi jeg lå med maserier fra 20.00 i går til langt på natt, legen mente at det kunne føre til superrask fødsel om vi satt i gang i dag da han mente jeg hadde begynt å modnes :( sååååå skuffa :( hadde også glemt å ta med urinprøven til legekontoret, så måtte ta en der, og da jeg virkelig slo på stortromma med frokosten i morrest, italiensk salat på lyse rundstykker, banan og iskaffe, slo jo selvfølgelig urinprøven ut på sukker, og jeg må tilbake for glukosebelastning i løpet av uka. Snakk om å gå ut døra hjemme med store forventninger til dagen, og komme krypende inn døra igjen nå med et stort behov for å trøsteshoppe! Skal gå meg en lang lang lang tur nå, nesten så jeg vurderer å gå til legesenteret med den urinprøven fra i morrest som står så fint i kjøleskapet og levere den og be de teste den istede for etter-glupsk-og-usunn-frokost-urin...blæh...

Så kjedelig :( !! men, tok han ikke langtidsglukose? Jeg eter ofte før legetimen, gjerne en cola og! Eller noe lignende. Men legen sjekker langtidsglukose og den er fin. Så tenker ikke mer på det dersom det slår ut der og da :) får håpe du får gode svar neste gang. Skal du ikke på akupunktur i det heletatt da?

Jeg kunne tenkt meg det, men jeg har nåleskrekk så de hadde vel skremt igang fødselen :p hehe

Han gjorde rett og slett ikke så mye, sjekka blodsukker med et nålestikk hos labdama, og det så bra ut sa hun, men de ville ha meg inn på glukosebelastning også. Føles litt bortkasta nå så tett opp mot termin, men får bare bite det i meg. Tok glukosebelastning sist og da havna jeg på oppfølging på sykehuset pga 0,1 over det som er ok, og endte med at sykehuset ikke fant noe unormalt :)
Skal tilbake neste tirsdag for akupunktur, så legen prøvde å trøste meg med at jeg sikkert hadde ungen i armene før de rakk å få noe orntlig fart på det med svangerskapsdiabetes, men det hjalp ikke så mye da jeg ikke liker å drikke den der sukkergugga:p

Jeg liker egentlig heller ikke nåler, men de akupunkturnålene er så tynne, så de går egentlig helt fint, bare sært å ligge som et pinnsvin med kroppen full av smånåler :p

Æsj, så dumt!! Var så spent på å høre hvordan det gikk da jeg har stor tro på akupunkturbehandling. Syns så absolutt du skal trøsteshoppe litt ;) ;) lykke til med glukosetesten :)

Æsj, så dumt!! Var så spent på å høre hvordan det gikk da jeg har stor tro på akupunkturbehandling. Syns så absolutt du skal trøsteshoppe litt ;) ;) lykke til med glukosetesten :)

Ble en stor pakke fra jollyroom som er på vei til meg og lillebror i posten :) hjalp litt...vurderer å trykke i meg en sjokolade, men det er vel ikke så lurt. Kommer med en oppdatering på akupunktur neste tirsdag, om jeg så må tvinge legen til å sette de på meg :p

Ble en stor pakke fra jollyroom som er på vei til meg og lillebror i posten :) hjalp litt...vurderer å trykke i meg en sjokolade, men det er vel ikke så lurt. Kommer med en oppdatering på akupunktur neste tirsdag, om jeg så må tvinge legen til å sette de på meg :p
Hahaha, venter i spenning :D

Bestilte meg time til akupunktur i morgen. Har så jævlig vondt pga bekkenløsning at nå vil jeg prøve alt!

Bestilte meg time til akupunktur i morgen. Har så jævlig vondt pga bekkenløsning at nå vil jeg prøve alt!

Gir du en liten oppdatering? Er fortsatt spent jeg, selv om jeg egentlig ikke har trua på at legen gjør det tirsdag som kommer :p men hvis han ikke gjør det bestiller jeg time privat :p

Gir du en liten oppdatering? Er fortsatt spent jeg, selv om jeg egentlig ikke har trua på at legen gjør det tirsdag som kommer :p men hvis han ikke gjør det bestiller jeg time privat :p
Yes :) hørte man må gi det et par forsøk før man merker effekten, men jeg håper det hjelper!

Back
Topp