Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gore-tex sko skal være tette, og har 1 års garanti på dette. Om du ikke har kvitteringen, og har betalt med kort, ta med bankutskrift. Det går fint. Men en annen ting å være obs på er at gore-tex sko skal ikke tørkes i tørkeskap....Tjukkebollepus skrev:
Labambie skrev:
Men du kan jo klage! Gore tex skal være vanntett, så de skal ikke bli våte på innsiden.hissigproppen skrev:
Ja, tanken slo meg. Dessverre har jeg ikke tatt vare på kvitteringen og sånn som de ser ut nå er det vel ingen som vil tro de er under 2 mnd gamle... :-/
Jeg kjøpe ecco i fjor, og aldri igjen!! De lekket vann, jeg klagde og fikk nye, de lekket, jeg klagde osv.. Ecco skoa trakk vannet inn og opp i hele skoen. Veldig rart. Butikkene testet de hver gang jeg klagde, den ene gangen var det vanndam i skoene.. Så jeg sverger til viking!:)LilleS skrev:
Ang tørkeskap, gore-tex sko skal ikke i tørkeskap pka det blir "unaturlig" for de, og gore-texen blir ødelagt. Varmen skal gå innenfra og ut, det gjør den ikke i tørkeskap.
hollys skrev:
Labambie skrev:
Men du kan jo klage! Gore tex skal være vanntett, så de skal ikke bli våte på innsiden.hissigproppen skrev:
Ja, tanken slo meg. Dessverre har jeg ikke tatt vare på kvitteringen og sånn som de ser ut nå er det vel ingen som vil tro de er under 2 mnd gamle... :-/
Du trenger ikke å ha kvittering for å reklamere for det finnes ikke ett krav om at du må det. Så lenge butikken har merket og modellen inne så er det null nix problem, MEN kunde kan da ikke forvente å få akkurat samme verdi tilbake. Butikken kan kjøre minstepris da de f.eks kjørte modellen ut til 50% for 1 mnd siden, men hvis prisen har vært den samme siden skoene kom inn så er det absolutt null niks problem what ever for å ta den inn..
Jeg blir faktisk litt småforbanna når ekspiditørene bak kassen gjør seg så forbanna vanskelige. Problemet er ikke at kvitteringen mangler, men hvilken pris kunde har betalt og har tilgode på ny sko .
noahs mor skrev:
Gore-tex sko skal være tette, og har 1 års garanti på dette. Om du ikke har kvitteringen, og har betalt med kort, ta med bankutskrift. Det går fint. Men en annen ting å være obs på er at gore-tex sko skal ikke tørkes i tørkeskap....Tjukkebollepus skrev:
det visste jeg ikke.. Hvorfor ikke?
Ikke vær redd for å vaske GORE-TEX-plagget ditt. Funksjon, komfort og levetid blir bare bedre av at det vaskes når det trengs.
Hva gjør du hvis du har fått en rift i GORE-TEX-plagget ditt? Du skal ikke sy eller prøve å reparere plagget ditt selv. En synål lager hull som vann kan lekke inn gjennom. Hvis det gjelder mindre rifter eller hull, så er det mulig å reparere plagget hos spesialiserte faghandlere som har reparasjonssett. Hvis det er en større skade, så anbefaler vi et av våre servicesentre som har kompetanse og utstyr til å reparere GORE-TEX-plagg. Du finner dem på www.gore-tex.se eller ved å spørre i faghandelen.
Hvor lenge holder GORE-TEX-produktet ditt?
Det kommer helt an på deg og hvordan du bruker det. GORE-TEX-
materialet eldes ikke, men årevis med tøff bruk sliter naturligvis på
produktet. Det avhenger også av om du bruker plagget eller skoene dine
til det de er laget for - skal du vandre med tung opppakning, så trenger
du klær som tåler slitasje fra ryggsekken. Det er også innlysende at en
fjellfører som bruker jakka si hver dag må kjøpe ny oftere enn en
vinterferieturist som bruker jakka si to uker i året. Hvis du bruker
klærne og skoene dine med fornuft og omtanke, så kan du regne med at de
holder i mange år.
Om GORE-TEX spray:
Produktet hjelper sko med Gore-Tex, og holde membranen beskyttet over
lengre tid. Hvis vann blir liggende og presse mot Gore-Tex membranen
over tid, vil det til slutt gå hull på membranen. Da er ikke produktet
vanntett lenger! Med en spray som dette, legger det seg ett filmlag der
du sprayer, som beskytter membranen mot vann, og da holder membranen
lengere!
Impregner hver 6-8 gang du er i ordentlig kontakt med
vann. Hold sprayen ca 10 cm unna produktet du ønsker å spraye. Det er
ikke noe vits i å spraye innsiden av produktet, bare yttersiden som
kommer i kontakt med vann.
noahs mor skrev:
Hvis de blir våte er det noe galt med gore-texen. Ta de med dit du kjøpte de, be de sette skoene i en bøtte med vann fordi skoene blir våte.¤Woolfmother¤ skrev:
Men ecco har ikke like mye gummi i sålene sine som viking, de er smalere over vrista og smalere i foten generelt. Dette gjør at de til de aller fleste små barneføtter blir litt trange og dermed kalde.
Jeg sverger til Viking uansett!!
Vida-pida skrev:
noahs mor skrev:
alle limte sømmer svekkes i tørkeskap, anbefaler ikke å ha noe som er limt, dette inkluderer f.eks reima dresser. Etter flere ganger vil produktene svekkes.