Jeg er så skuffa over vinterskoene fra Ecco..

Jeg forventer ikke at vinterskoene skal være vanntette hvis det er vann ute liksom.
Men er det snø så forventer jeg at de ikke skal bli våte på beina.
Jeg sender alltid med de sånne mock-duck-fuck-sko-kloninger eller hva de heter.

Tjukkebollepus skrev:
Gore-tex sko skal være tette, og har 1 års garanti på dette. Om du ikke har kvitteringen, og har betalt med kort, ta med bankutskrift. Det går fint. Men en annen ting å være obs på er at gore-tex sko skal ikke tørkes i tørkeskap....

det visste jeg ikke.. Hvorfor ikke?

Labambie skrev:

hissigproppen skrev:
Men du kan jo klage! Gore tex skal være vanntett, så de skal ikke bli våte på innsiden.

Ja, tanken slo meg. Dessverre har jeg ikke tatt vare på kvitteringen og sånn som de ser ut nå er det vel ingen som vil tro de er under 2 mnd gamle... :-/ 

Du trenger ikke å ha kvittering for å reklamere for det finnes ikke ett krav om at du må det. Så lenge butikken har merket og modellen inne så er det null nix problem, MEN kunde kan da ikke forvente å få akkurat samme verdi tilbake. Butikken kan kjøre minstepris da de f.eks kjørte modellen ut til 50% for 1 mnd siden, men hvis prisen har vært den samme siden skoene kom inn så er det absolutt null niks problem what ever for å ta den inn..

Jeg blir faktisk litt småforbanna når ekspiditørene bak kassen gjør seg så forbanna vanskelige. Problemet er ikke at kvitteringen mangler, men hvilken pris kunde har betalt og har tilgode på ny sko. 

Hmmm...så merkelig! Men jeg hadde ikke regnet med at vinterskoene skulle være tørre hvis det regner masse ute og er søledammer. Da bruker vi cherrox(var isst mye ille om det her inne, men jeg er eldig fornøyd med sheroxene jeg, og bhg vil helst ha det. Bruker de når det er over 5 grader ute)

Jeg kjøpe ecco i fjor, og aldri igjen!! De lekket vann, jeg klagde og fikk nye, de lekket, jeg klagde osv.. Ecco skoa trakk vannet inn og opp i hele skoen. Veldig rart. Butikkene testet de hver gang jeg klagde, den ene gangen var det vanndam i skoene..  Så jeg sverger til viking!:)

Ang tørkeskap, gore-tex sko skal ikke i tørkeskap pka det blir "unaturlig" for de, og gore-texen blir ødelagt. Varmen skal gå innenfra og ut, det gjør den ikke i tørkeskap.

Jeg har heller ikke opplevd at jenta har blitt våt igjennom ecco skoene..
men hun har hatt både cherrox og ecco sko i barnehagen så når det har vært vått så har de brukt cherroxene på..
De dock sko funker ikke på jenta vår heller! Hun var kalt som en ispinne når hun brukte de på beina.. Uff!

Og gortex sko skal ikke i tørkeskap!!!!!!!!

LilleS skrev:
Jeg kjøpe ecco i fjor, og aldri igjen!! De lekket vann, jeg klagde og fikk nye, de lekket, jeg klagde osv.. Ecco skoa trakk vannet inn og opp i hele skoen. Veldig rart. Butikkene testet de hver gang jeg klagde, den ene gangen var det vanndam i skoene..  Så jeg sverger til viking!:)

Ang tørkeskap, gore-tex sko skal ikke i tørkeskap pka det blir "unaturlig" for de, og gore-texen blir ødelagt. Varmen skal gå innenfra og ut, det gjør den ikke i tørkeskap.

Ja, jeg synes det er utrolig snodig for i testen gjort så skal de ikke ta inn vann på OVER 200.000 skritt i vann. Eller om det var 20.000 skritt. Uansett så mye at de ikke burde ta inn vann under noen omstendigheter. Reimadressen tar jo ikke inn vann selvom man går ute en hel dag i regnvær.

hollys skrev:

Labambie skrev:

hissigproppen skrev:
Men du kan jo klage! Gore tex skal være vanntett, så de skal ikke bli våte på innsiden.

Ja, tanken slo meg. Dessverre har jeg ikke tatt vare på kvitteringen og sånn som de ser ut nå er det vel ingen som vil tro de er under 2 mnd gamle... :-/ 

Du trenger ikke å ha kvittering for å reklamere for det finnes ikke ett krav om at du må det. Så lenge butikken har merket og modellen inne så er det null nix problem, MEN kunde kan da ikke forvente å få akkurat samme verdi tilbake. Butikken kan kjøre minstepris da de f.eks kjørte modellen ut til 50% for 1 mnd siden, men hvis prisen har vært den samme siden skoene kom inn så er det absolutt null niks problem what ever for å ta den inn..

Jeg blir faktisk litt småforbanna når ekspiditørene bak kassen gjør seg så forbanna vanskelige. Problemet er ikke at kvitteringen mangler, men hvilken pris kunde har betalt og har tilgode på ny sko .

Og en ting til... En reklmasjon er reklamasjon.. Noen oppfører seg som om butikken gir nye sko fra sin egen lomme. Sko med feil blir kreditert så hvis kunden står på sitt og sier at de betalte fullpris så kan det finnes ett alternativ som en like god sko til rundt samme innkjøpspris. Hvis ikke så må nesten kunden ta det på seg at h*n ikke kan legge frem hva som ble betalt, men noen bare avviser blankt uten kvittering og det er ikke riktig. Rett og slett dårlig service og null kunnskap :-)

Om butikken har samme modell enda inne så har ikke hva h*n betalte noe å si i det hele tatt. Da er det bare til å bytte.

Så rart! Vi er kjempefornøyde med ecco-skoene til frøkna her! Hun hopper også mye i vann og jeg ser at over 50% av alle på avdelingen hennes har de samme skoa.
Vi kjøpte våre på Ecco-butikk i sverige og har kjøpt en annen type enn de som selges i Norge, men det skal jo ikke ha noe å si...

noahs mor skrev:

Tjukkebollepus skrev:
Gore-tex sko skal være tette, og har 1 års garanti på dette. Om du ikke har kvitteringen, og har betalt med kort, ta med bankutskrift. Det går fint. Men en annen ting å være obs på er at gore-tex sko skal ikke tørkes i tørkeskap....

Nå står det helt stille for meg, men har hørt at man kan miste retten til å reklamere hvis man har tørket goretex sko på varmekabler o.l... hvor mye dette stemmer og hva det er med varmen tørr jeg ikke å si, men prøver å google nå :-)

ett svar fra ecco:

GORE-TEX BARNE SKO

Strømper

- Skal ikke være av bomull. Bomull binder fukt. Bruk i stedet en syntetisk strømpe, eller en strømpe med ull/syntet. Jo kaldere temperatur- jo mer ull i sokkene. Ha bare 1 par sokker i! Tærne trenger plass til å røre seg på – ellers blir de kalde.

Vedlikehold av gore-tex sko

- Innersålene i kid gore-tex skoene trekker bort fukten fra foten. Ikke bytt!
- Ta ut innersålene om natten.
- Støvsug skoene.
- Skovarmere er bra til å tørke skoene. Fra innsiden og ut.
- Tørkeskap annbefales ikke ettersom det blir omvendt effekt. Fukten blir sittende igjen i skoen.
- Innpregner skoene med waterproofing spray – jo mer desto bedre! Ingen spesielle merker eller fabrikanter annbefales.
- Bruk passende conditioner/skokrem på moccadelene av skoen. Unngå for fete kremer da skinnet kan fiste pusteevnen.
- Som oftest er gore-tex logoen trykt på de skobehandlingsproduktene man kan bruke.
- I tilfelle skoene er bløtlagt i sandholdig søle skal de ikke tørkes av eller børstes våte, da dette sliter på membranet. La skoene tørke og slå av sanden før du støvsuger dem.
- Vi definerer ikke saltvann som et spesielt problem. Du kan trygt behandle skoene som vanlige våte sko. Husk at veisalt ofte forekommer i grus/sand om vinteren de fleste steder.

-------
Så da stemmer ikke det som jeg har hørrt om at man kan bli nektet reklamasjon, heldigvis :-)

Oi, det er lenge siden jeg har skrevet noe på forumet her, men tenkte jeg måtte kommentere denne tråden. Du bør absolutt gå og klage på skoene. Vi kjøpte også Ecco i år og opplevde at de trakk til seg vann, mye vann! Jeg dro rett tilbake til butikken og klaget. Damen som var foran meg i kø hadde akkurat klaget på det samme og vi fikk begge pengene tilbake. Det har visst vært produksjonsfeil på noen av årets modeller. Gå og klag! :)

Vedlikehold av klær laget med GORE-TEX-materialer

Ikke vær redd for å vaske GORE-TEX-plagget ditt. Funksjon, komfort og levetid blir bare bedre av at det vaskes når det trengs.

• Vask: Du bør generelt følge vaskerådene som finnes på plagget. Normalt er det maskinvask på 40 grader som gjelder. Bruk et mildt vaskemiddel, og ingen skylle- eller blekemidler. Skyll gjerne plagget flere ganger. Hvis du skal ta bort vanskelige flekker, så test flekkfjerningsmiddelet på en skjult del først.
  • Tørk og reaktiver impregneringen: Drypptørk plagget først, tørk det så gjerne i tørketrommel, tørkeskap eller ved å stryke det ved lav varme. Varmen reaktiverer impregneringen.
  • Impregnering: Etter flere vask og langvarig bruk bør du reimpregnerer plagget. GORE-TEX-membranen er alltid helt vanntett, men impregneringen hjelper ytterstoffet med å støte bort smuss og vann. Bruk varmebehandling etter impregneringen, så holder den bedre. Følg instruksjonene som følger impregneringsproduktet.

Hva gjør du hvis du har fått en rift i GORE-TEX-plagget ditt? Du skal ikke sy eller prøve å reparere plagget ditt selv. En synål lager hull som vann kan lekke inn gjennom. Hvis det gjelder mindre rifter eller hull, så er det mulig å reparere plagget hos spesialiserte faghandlere som har reparasjonssett. Hvis det er en større skade, så anbefaler vi et av våre servicesentre som har kompetanse og utstyr til å reparere GORE-TEX-plagg. Du finner dem på www.gore-tex.se eller ved å spørre i faghandelen.

Hvor lenge holder GORE-TEX-produktet ditt? Det kommer helt an på deg og hvordan du bruker det. GORE-TEX- materialet eldes ikke, men årevis med tøff bruk sliter naturligvis på produktet. Det avhenger også av om du bruker plagget eller skoene dine til det de er laget for - skal du vandre med tung opppakning, så trenger du klær som tåler slitasje fra ryggsekken. Det er også innlysende at en fjellfører som bruker jakka si hver dag må kjøpe ny oftere enn en vinterferieturist som bruker jakka si to uker i året. Hvis du bruker klærne og skoene dine med fornuft og omtanke, så kan du regne med at de holder i mange år.

Om GORE-TEX spray:

Produktet hjelper sko med Gore-Tex, og holde membranen beskyttet over lengre tid. Hvis vann blir liggende og presse mot Gore-Tex membranen over tid, vil det til slutt gå hull på membranen. Da er ikke produktet vanntett lenger! Med en spray som dette, legger det seg ett filmlag der du sprayer, som beskytter membranen mot vann, og da holder membranen lengere!

Impregner hver 6-8 gang du er i ordentlig kontakt med vann. Hold sprayen ca 10 cm unna produktet du ønsker å spraye. Det er ikke noe vits i å spraye innsiden av produktet, bare yttersiden som kommer i kontakt med vann.

Gå innom butikken å klag uansett. Er jo en sannsynlighet at disse ikke var modell i fjord sånn at de som jobber der ser at skoa faktisk er nye! :) Har selv prøvd ekko å når de ikke holdt mål så fikk jeg nye! De skal tåle ganske så mye før man blir våte på beina!

Jeg har hatt Ecco-sko hver vinter til eldstemann. Har aldri hatt problemer med de.

Hvis de blir våte er det noe galt med gore-texen. Ta de med dit du kjøpte de, be de sette skoene i en bøtte med vann fordi skoene blir våte.
Men ecco har ikke like mye gummi i sålene sine som viking, de er smalere over vrista og smalere i foten generelt. Dette gjør at de til de aller fleste små barneføtter blir litt trange og dermed kalde.
Jeg sverger til Viking uansett!!

noahs mor skrev:

Tjukkebollepus skrev:

alle limte sømmer svekkes i tørkeskap, anbefaler ikke å ha noe som er limt, dette inkluderer f.eks reima dresser. Etter flere ganger vil produktene svekkes.

¤Woolfmother¤ skrev:
Hvis de blir våte er det noe galt med gore-texen. Ta de med dit du kjøpte de, be de sette skoene i en bøtte med vann fordi skoene blir våte.
Men ecco har ikke like mye gummi i sålene sine som viking, de er smalere over vrista og smalere i foten generelt. Dette gjør at de til de aller fleste små barneføtter blir litt trange og dermed kalde.
Jeg sverger til Viking uansett!!

Ja, det var sånn det var før. Årets Ecco-modell er faktisk bredere i foten enn Viking sine og "lukkemekanismen" øverst i skaftet virker bedre. 

jeg jobber i bhg og mine unger får ikke ecco for å si det slik.

Vida-pida skrev:

noahs mor skrev:

Tjukkebollepus skrev:

alle limte sømmer svekkes i tørkeskap, anbefaler ikke å ha noe som er limt, dette inkluderer f.eks reima dresser. Etter flere ganger vil produktene svekkes.

Det skal jeg informere om i bhg, takk :-)

Vida-pida skrev:
jeg jobber i bhg og mine unger får ikke ecco for å si det slik.

Fordi de blir våte? 

Jeg er liksom litt sånn betenkt siden de ble best i test i år, mulig jeg bare har hatt utrolig uflaks med mitt kjøp. 

Back
Topp