Jeg er så redd...

Jeg var også veldig bekymret for dette, men når det stod på og smertene var så enorme, merket jeg ikke at de plutselig måtte klippe et snitt, jeg visste faktisk ikke at de hadde gjort det før lenge etterpå når de begyndte å sy.. :) Ser omtrent ikke arret og har aldri merket noe av det... :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

mange menn som sier at sex er bedre etter fødsel, fordi det blir litt trangere :) =)

Uff da, det er ikke noe gøy å være redd. Jeg håper jeg kan berolige deg med min erfaring. Jeg ble klipt, det varet stort klipp og jeg revnet litt også. Det er jo i begynnelsen det svir og er ømt, men det gror veldig fort altså. Jeg hadde litt smerter i arret eter klippet ca 6 mnd etterpå men så ble det helt borte. Vi kunne ha sex for det men var bare litt forsiktige. Jeg er overbevist om at det meste leger seg med tiden :)

Jeg har blitt klippet med første og revnet med både nr 2 og 3.
Jeg merket hverken klippet eller revning, jeg merka når de satt bedøvelsen.

Stingene grodde finere fra klipping enn revning (nr 3 kan jeg ikke uttale meg enda siden det kun er 12 dager siden fødsel). Sexen ble like god etter begge fødslene.

Jeg foretrekker klipp framfor revning for da er det kontrollert. Nå med nr 3 måtte jm gi mottrykk på mellomkjøttet for at jeg ikke revnet helt bak...

Skjønner alle som er redde og bra dere snakker med jordmor om det! Til spørsmål om revning så revnet jeg ganske mye med førstemann. Etter 1 time og et kvarter pressing kom det ut en gutt på 4,2 kg så det var vel derfor. Jeg ble sydd men legen ville ha meg på operasjon for å passe på at det ikke ble noen ettervirkninger. Det gikk kjempebra, revningen merket jeg ingenting til og etterpå var alt som "normalt". Sexlivet ble bedre enn før fødsel og med nummer to revnet jeg ikke like mye.(bare noen sting) Så det er vel en solskinnshistorie?;) Det har vært økt fokus på dette med revning og det de kaller "finskegrepet" de siste årene, så jeg tror dette er noe jordmødrene virkelig jobber med under fødselen. Med nummer to fikk jeg masse varme kluter der nede, men var også mye kortere pressetid(kun 3 press), så kanskje derfor det ikke ble så mye revning. Håper det går bra med alle:)

Jeg var vanvittig redd for både revn og klipp, da jeg skulle føde første gang. Jeg hadde en slags angst for det... Men jeg hadde også tro på at, nei, dette er noe kroppen vet hvordan den skal gjøre. Og under selve fødselen, måtte jeg bare slutte og tenke. Heller stole på at kroppen visste hva den skulle gjøre!!:-) Denne tanken hjalp veldig for meg. Jeg fødte ikke i vann, men alikevel helt uten smertelindring eller lystgass! Jeg hverken revnet eller måtte klippes! Men det sprakk et blodkar, som hun måtte stoppe blødningen på. Det var gjort med et pyntesting. Sååå, selv om jeg hadde den frykten på forhånd, slapp jeg unna;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var vanvittig redd for både revn og klipp, da jeg skulle føde første gang. Jeg hadde en slags angst for det... Men jeg hadde også tro på at, nei, dette er noe kroppen vet hvordan den skal gjøre. Og under selve fødselen, måtte jeg bare slutte og tenke. Heller stole på at kroppen visste hva den skulle gjøre!!:) Denne tanken hjalp veldig for meg. Jeg fødte ikke i vann, men alikevel helt uten smertelindring eller lystgass! Jeg hverken revnet eller måtte klippes! Men det sprakk et blodkar, som hun måtte stoppe blødningen på. Det var gjort med et pyntesting. Sååå, selv om jeg hadde den frykten på forhånd, slapp jeg unna;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det hørtes jo veldig bra ut da:) Håper på en slik drømmefødsel for min del også ! :)

Redd fir tanga.
Syns den virker så grusom.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg måtte sy litt sist etter at gutten (med hode på 38 cm) måtte tas ut med vakuum. Har hatt litt problemer med at tamponger ikke tar like godt unna som før, men det har blitt bedre over tid. Og så føles det som om det "henger" litt mer der nede. Legen min har sett på det og det er ikke verre enn at kniping, kniping, kniping er medisinen ;) Hun sjekket også at jeg knep riktig.

Men - når det er sagt! Mannen mener jeg heller er trangere enn slappere oppi der når vi koser oss. Og ikke minst er det bra for han at jeg har fått god kontroll på knipemusklene ;)

Back
Topp