For å revne eller bli klipt
Er ikke redd for smertene under fødsel eller noe annet, kun det med å revne. Hvordan blir jeg der nede etter fødsel, og vil sex noen gang bli det samme igjen?? Jeg skal føde på ABC-avdeling og har en tanke om at kroppen er lagd for å føde, at jeg skal klare det osv, men jeg får likevel helt noia av tanken på å revne eller å bli klipt. Har de siste to ukene gjort minst 15 min fødselsforberedende massasje med jordnøttolje hver dag, og tar bringebærbladkapsler i tillegg. Er 35 + 2 i dag og blir bare mer og mer redd, siden det nærmer seg nå. Er det noen som har noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å ikke revne? Jeg er innstilt på å få føde i vann, siden det kan være med på å minske sjansen for revning. Er livredd for at fødselen vil gå for fort, at jeg ikke klarer å holde igjen hvis jeg må det, og er også redd for at lillegutt bestemmer seg for å holde seg i magen leeeeenge, slik at han kan bli ekstra stor og vanskelig å få ut.
Heldigvis ligger han med hodet godt ned, så det blir i alle fall ikke setefødsel. Er det noen som har revnet eller blitt klipt, og hvordan gikk det med dere etterpå? Jeg har sagt klart fra til jordmora at jeg heller vil bli klipt enn å revne, og hvis de ser seg nødt til å klippe vil jeg IKKE høre snakk om det eller se saksa, da får de bare gjøre det de må.
Er det noen andre som er redde før fødsel?
Er det noen andre som er redde før fødsel?