Jeg er så redd... !

MaritaElida

Flørter med forumet
Vært hos legen igjen i dag, og har mer blod i urinen nå enn sist jeg var der og lavere blodprosent. (2 uker siden sist jeg var der og blodprosenten har gått ned fra 10,7 % til 10,3%)

Jeg ble likevel sendt hjem igjen med at de regnet med det neste de så fra meg var i avisen etter babyen var født ettersom de enste kontrollene er hos jordmor (uke 36+4 nå).

Da jeg kom hjem gikk det et par timer før sekritæren på legekontoret ringte meg og sa jeg skulle komme med ny urinprøve i løpet av uken og at legen ville snakke med meg. Noe jeg ikke drøyer lengre enn til i morgen. Det første jeg tenkte var at "jaja, må sikkert begynne på jerntabletter likevel".
Sååå dummet jeg meg ut og googlet litt, og alt som dukket opp var hundre forskjellige kreftformer som dette er symptomer på...
Samboeren reiste på jobb (turnus , borte annen vær uke) og nå sitter jeg bare her og gråter og gråter.
Har også for få røde blodlegemer og hadde også protein i urinen for 14 dager siden..
Jeg er så sinnsykt redd..... :(

Vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg håper inderlig at det ikke er så alvorlig som du tror :(
Google er noe dritt av og til, men jeg gjør alltid det samme selv :(
Da jeg var yngre trodde legen jeg hadde kreft i skjoldbruskjertelen pga noen voldsomme verdier i en blodprøve, det viste seg at jeg bare hadde drukket og spist rett før testen, som gav så feil informasjon på prøvene.

Jeg krysser fingrene for deg! Lykke til i morgen <3

Vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg håper inderlig at det ikke er så alvorlig som du tror :(
Google er noe dritt av og til, men jeg gjør alltid det samme selv :(
Da jeg var yngre trodde legen jeg hadde kreft i skjoldbruskjertelen pga noen voldsomme verdier i en blodprøve, det viste seg at jeg bare hadde drukket og spist rett før testen, som gav så feil informasjon på prøvene.

Jeg krysser fingrene for deg! Lykke til i morgen <3

Takk <3Jeg har også tenkt tanken om at det var noe alvorlig ville han sikkert snakket med meg i dag(?!?) og ikke i løpet av uken. Og at han kanskje bare skal si at han synes jeg skal begynne å ta jern selv om han sa sist jeg helst ikke skulle gjøre det pga det er dumt og få hard/løsmage så nære termin. Men jeg aner ikke. Kjenner bare at jeg blir skikkelig skremt og redd... :(

Jeg tenker med en gang UVI, evt. nyrebekkenbetennelse. så mulig legen vil ha ny urinprøve for å få sendt til dyrkning.
Kan være lurt å drikke mye for å rense ut mest mulig, gjerne appelsinjuice

Lykke til i morgen!! Håper du får en god natt med mye søvn..... Krysser fingrene for deg!!

Jeg tenker med en gang UVI, evt. nyrebekkenbetennelse. så mulig legen vil ha ny urinprøve for å få sendt til dyrkning.
Kan være lurt å drikke mye for å rense ut mest mulig, gjerne appelsinjuice

Har sjekket meg for alle disse "vanlige" tingene og ingenting slår ut...
Derfor jeg blir skremt.

Takk <3Jeg har også tenkt tanken om at det var noe alvorlig ville han sikkert snakket med meg i dag(?!?) og ikke i løpet av uken. Og at han kanskje bare skal si at han synes jeg skal begynne å ta jern selv om han sa sist jeg helst ikke skulle gjøre det pga det er dumt og få hard/løsmage så nære termin. Men jeg aner ikke. Kjenner bare at jeg blir skikkelig skremt og redd... :(

Jeg tar probiotika tabletter og magnesium citrat hver dag sammen med jern, for å unngå hard mage/forstoppelse.
Lykke til i dag! Håper du har fått sovet noe i natt :)

Huff. Jeg hadde også syns det hadde vært skremmende. Jeg hadde ringt inn i dag og forklart hvor redd jeg følte meg. Det bør de jo ta alvorlig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Legen ringte meg nå, og da blodprosenten og blodverdiene var så lave at han ville ha meg på jern, men hvis jeg ble dårlig i magen av det skulle jeg bare slutte på det.
Blodet i urinen er han helt sikker på at er pga svangerskapet, men skal likevel levere en urinprøve til så han får sjekket ting som har med nyrene og gjøre. Skal følges opp med ny urinprøve også ca 5 uker etter fødsel!
Ble fryktelig glad nå, slitsomt å beskymre seg så veldig! :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Legen ringte meg nå, og da blodprosenten og blodverdiene var så lave at han ville ha meg på jern, men hvis jeg ble dårlig i magen av det skulle jeg bare slutte på det.
Blodet i urinen er han helt sikker på at er pga svangerskapet, men skal likevel levere en urinprøve til så han får sjekket ting som har med nyrene og gjøre. Skal følges opp med ny urinprøve også ca 5 uker etter fødsel!
Ble fryktelig glad nå, slitsomt å beskymre seg så veldig! :D

Så bra at han ringte deg og fikk letta litt på bekymringene :)
Sa han hvilken type jern du skulle ta? I mitt forrige svangerskap tok jeg Hemofer som skal være mildt mot magen, men den er det da ikke så sterk som den jeg tar i dette svangerskapet (niferex)...
Ellers kan du jo passe på å spise matvarer med mye jern i da, og for øvrig økes jernopptak av c-vitamin (appelsinjuice for eksempel) og hemmes av melk...

Så bra at han ringte deg og fikk letta litt på bekymringene :)
Sa han hvilken type jern du skulle ta? I mitt forrige svangerskap tok jeg Hemofer som skal være mildt mot magen, men den er det da ikke så sterk som den jeg tar i dette svangerskapet (niferex)...
Ellers kan du jo passe på å spise matvarer med mye jern i da, og for øvrig økes jernopptak av c-vitamin (appelsinjuice for eksempel) og hemmes av melk...

Han sa til meg at jeg skulle Be om jern for gravide på apoteket :)

Han sa til meg at jeg skulle Be om jern for gravide på apoteket :)

Hehe det var da svært så vagt! Da vil jeg anbefale deg å spørre en farmasøyt og ikke en av de kassadamene som løper rundt og spør alle om de vil ha hjelp hvis man kikker litt for lenge på ei hylle, for de får man litt ymse svar av ;)

Endte med niferex, var visst det som var best for magen :)

Back
Topp