Jeg er så kvalm ...

Hjelper ikke til meg heler :( tenkte å prøve bare med Faris uten kullsyre men er usikker om det er bra for babyen med kullsyre?
Tror ikke kullsyre har noe å si for babyen. Jeg overlevde forje svangerskap på cola. Bar det eneste jeg klarte å få i meg. Er viktigere at mor faktisk klaret å få i seg litt næring.
 
Å ja da er det ikke farlig, hørte tidligere at det vær ikke bra, men kanskje det vær feil.. prøver med litt faris hehe
 
Jeg også er super kvalm. Brekker meg til stadighet, men heldigvis ikke så mye oppkast enda. Jeg har tørre kjeks på nattbordet, og prøver å spise jevnt. Er kvalm likevel, men da er det iallfall bedre på noen tidspunkt i løpet av dagen. Noe som hjelper meg litt er å ta meg en gåtur, da får jeg meg litt frisk luft og tenker på noe annet, kvalmen kjennes også litt bedre :)
 
Baaah, samme greia her. Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme, her er det "hele-dagen-kvalm". Kaster ikke opp...enda! Føler med dere alle sammen!
 
Enig! Jeg er mest kvalm på kvelden. Sikkert fordi jeg ofte er mer sliten da. Føler jeg spiser hele tiden, enda jeg ikke er sulten - tror kroppen bare skjønner at jeg må ha noe i magen hele tiden :p
 
Herregud, jeg er så dårlig!

Sitter og tvinger i meg en brødskive her fordi jeg leste her at noen sa det hjelper, og det gjør det, tror jeg.

Det er det tåpeligste opplegget jeg har vært borti! Hvorfor skal man bli kvalm for å spise? Det virker helt ulogisk. Irriterende! Jeg får jo ikke lyst må mat når jeg er kvalm! Det blir mye vanskeligere å spise sunt også. Nå hiver jeg meg bare desperat etter det første og beste, eller det som smaker minst!

Dette har akkurat dukket opp, har ikke eksperimentert så mye. Virker som all mat hjelper.

Andre som er kvalme? Hva gjør dere?
Høres akkurat som meg dette! Men kvalmen min kommer ikke føre lengre ut mot kvelden.Og jeg blir skikkelig kvalm etter mat også, så håper det blir bedre etterhvert ;)
 
Er det noe dere føler hjelper mot kvalmen? Er så usikker på hva jeg skal få i meg. Nå gikk jeg for en brødskive men føler den svir på vei ned i magesekken :dead:
 
Mange kjerringråd der ute, men det som har dokumentert effekt på kvalme, og som jeg synes hjalp en del sist er ingefærte. Lag den ved å rive fersk ingefær og hell oppi kokende varmt vann. Jeg liker ikke ingefær så godt, men DET HJELPER! Sikkert ikke for alle, men er verdt et forsøk. Håper selv jeg slipper unna denne gangen...
 
Jeg ringte legevakten nå, kaster opp hele tiden.. di vil ikke ta meg imot, må vente på min fastlege og i tileg er dem "tomt" med medisin for kvalmen :(
 
Mange kjerringråd der ute, men det som har dokumentert effekt på kvalme, og som jeg synes hjalp en del sist er ingefærte. Lag den ved å rive fersk ingefær og hell oppi kokende varmt vann. Jeg liker ikke ingefær så godt, men DET HJELPER! Sikkert ikke for alle, men er verdt et forsøk. Håper selv jeg slipper unna denne gangen...

Åh, jeg liker å drikke te og ingefær synes jeg egentlig er ganske godt. Tusen takk for tips, skal gå til innkjøp i morgen! Kan ikke holde på å spise konstant i 12 uker heller, det blir jo krise :p
 
6+4 i dag og først nå siste dagene synes jeg det er vanskelig å spise. Er veldig kvalm men kaster ikke opp. Har sånn fyllesyk følelse hele tiden!
 
Å herregud, nå gruer jeg meg bare enda mer... med første mann startet det i uke 5-6 og da kastet jeg opp alt, hele døgnet tom uke 14. Er 5+3 nå og føler meg helt fin enda. Stresser rundt og gjør rent overalt så jeg kan bli ferdig med alt i tilfelle det skulle komme igjen. I går vurderte jeg faktisk å pynte ferdig til jul, sånn i tilfelle :p
 
Back
Topp