Jeg er så kvalm ...

Lula Lu

Glad i forumet
Herregud, jeg er så dårlig!

Sitter og tvinger i meg en brødskive her fordi jeg leste her at noen sa det hjelper, og det gjør det, tror jeg.

Det er det tåpeligste opplegget jeg har vært borti! Hvorfor skal man bli kvalm for å spise? Det virker helt ulogisk. Irriterende! Jeg får jo ikke lyst må mat når jeg er kvalm! Det blir mye vanskeligere å spise sunt også. Nå hiver jeg meg bare desperat etter det første og beste, eller det som smaker minst!

Dette har akkurat dukket opp, har ikke eksperimentert så mye. Virker som all mat hjelper.

Andre som er kvalme? Hva gjør dere?
 
Jeg var sånn sist svangerskap. Det kom i 5-6 uke. Da kastet jeg opp av alt! Hvis jeg måtte bevege meg og alt jeg spiste kom opp igjen. Var helt forferdelig. Håper jeg slipper det denne gangen. Er bare 4+5 i dag. Så får se.

Føler hvertfall med deg ❤️
 
Oh jeg tror det :/ er veldig vanskelig ..jeg klarer ingenting .. Det samme skjedd i første svangerskap og.. men da fikk jeg medisinsk behandling.. tenkte at denne gangen det blir bedre men ser ikke son ut.. begynte igår å kaste opp ikke før
 
Oh jeg tror det :/ er veldig vanskelig ..jeg klarer ingenting .. Det samme skjedd i første svangerskap og.. men da fikk jeg medisinsk behandling.. tenkte at denne gangen det blir bedre men ser ikke son ut.. begynte igår å kaste opp ikke før
Stakkars deg, hva kan man si, hold ut ... håper det blir bedre til slutt :)
 
Har samme sjaua her. Jeg har funnet ut at oppskåret eple funker til frokost, men jeg skal aldri mer ta omega 3 tablettene mine om morgenen, DET er fælt å kaste opp, det. *grøss*
Banan skal hjelpe mot kvalme, men det er det jeg har minst lyst på når jeg står opp om morgenen..
 
Har samme sjaua her. Jeg har funnet ut at oppskåret eple funker til frokost, men jeg skal aldri mer ta omega 3 tablettene mine om morgenen, DET er fælt å kaste opp, det. *grøss*
Banan skal hjelpe mot kvalme, men det er det jeg har minst lyst på når jeg står opp om morgenen..
Uf ja.. is hjelper litt og.. jeg vet ikke om det er greit å drikke van med kullsyre?
 
Er fint å starte med noe lett, jeg har hatt ekstrem svangerskapkvalme i begge mine tidligere svangerskap, og kastet opp alt fra 4-10 ganger om dagen fra uke 6-7. Jeg startet ofte med tørre salte kjeks for eksempel Ritz, så når kvalmen var dempet spiste jeg meg en skive eller et knekkebrød om jeg klarte. Noen dager ble det kun vann, klarte ikke holde på noe.
Men spis ofte og lite, det kan hjelpe :)
 
Er fint å starte med noe lett, jeg har hatt ekstrem svangerskapkvalme i begge mine tidligere svangerskap, og kastet opp alt fra 4-10 ganger om dagen fra uke 6-7. Jeg startet ofte med tørre salte kjeks for eksempel Ritz, så når kvalmen var dempet spiste jeg meg en skive eller et knekkebrød om jeg klarte. Noen dager ble det kun vann, klarte ikke holde på noe.
Men spis ofte og lite, det kan hjelpe :)
Skal prøve det , takk
 
Om du er bekymret for om du får i deg nok væske så kan du drikke farris med eplemost :) de har både mineraler,salter,vitaminer og glukose!
 
Var kvalm fra uke 6 sist å d varte hele svangerskapet. Fikk tips om farris og eple juice. Funka ikke for mæ. Men kanskje d kan hjelpe andre. Foreløpig bare små kvalm men er jo bare 4 uker.
 
Kvalm her også... Holder å drikke litt for min del.... Mat er ikke godt...
 
Var kvalm fra uke 6 sist å d varte hele svangerskapet. Fikk tips om farris og eple juice. Funka ikke for mæ. Men kanskje d kan hjelpe andre. Foreløpig bare små kvalm men er jo bare 4 uker.
Hjelper ikke til meg heler :( tenkte å prøve bare med Faris uten kullsyre men er usikker om det er bra for babyen med kullsyre?
 
Back
Topp