Jeg er så ensom...

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Flyttet til min manns hjemsted for et år siden, mistet jobben min, har ingen venner her og er gravid med førstemann i uke 22... Mannen min jobber borte fra mandag til torsdag, så da sitter jeg bare hjemme alene, uten bil og full av hormoner...
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av denne situasjonen her. Går turer og holder på i huset, men alt jeg gjør gjør jeg alene. Har fått meg en deltidsjobb, men der er det ingen på min alder så det er ikke så lett å skaffe seg venner gjennom jobben heller... At jeg er gravid gjør jo at jeg blir enda mer lei meg.

Noen andre som er/har vært ensomme og har noen gode råd til meg?

Har ikke din samboer noen kompiser med kjærester? prøv å få litt kontakt igjennom de? :)

Du kan jo melde deg inn i termingruppen her inne på babyverden:) vi har hatt treff her jeg bor sammen med dem som er her inne med termin samme mnd:) alltid lettere å få nye venner når en er gravid eller nettopp fått barm:) har mye å snakke om da:)

Kanskje du kan høre på helsestasjonen om de vet om noen gravide i ditt nærområde?
Og når babyen er født så bør du bli med på barselsgruppe, der kan du treffe mange. Om du vil skrive her hvor du bor så er jeg nesten sikker på at noen her bor i nærheten. Mange har møtt hverandre gjennom forumet her :)

Jeg bor på grensen i Sverige...
Problemet med min manns kompiser er at de er alle sammen med jenter på 19-20, de mener det ikke finnes noe annet her. Jeg er snart 32 år.

Skal til jordmor igjen første uken i desember, kan høre om det finnes noen slike grupper da.

Var i samme situasjon som deg før. Det var slitsomt og var nesten bare trist. Godt du har funnet deg en deltidsjobb. Det er veldig lurt å komme seg litt ut og treffe på andre. Hvis ikke jobb, kanskje bli kjent med naboer? Håper du snart kan få deg noen venner.. Jeg har selv aldri funnet en som jeg kan kalle for ordentlig venn her enda dessverre.

Jeg bor på grensen i Sverige...
Problemet med min manns kompiser er at de er alle sammen med jenter på 19-20, de mener det ikke finnes noe annet her. Jeg er snart 32 år.

Skal til jordmor igjen første uken i desember, kan høre om det finnes noen slike grupper da.
Jeg bor over grensen... Hvilken side bor du på? :-D

Hvorfor har dere flytta dit? :o
Ville nærmere venner og familie som kan stille opp og være der for dere begge to..
Ellers så kan du jo søke opp sider på facebook å se om det finns noe der..delta i noe i kommunen..hmm, vanskelig :o

Hvorfor har dere flytta dit? :o
Ville nærmere venner og familie som kan stille opp og være der for dere begge to..
Ellers så kan du jo søke opp sider på facebook å se om det finns noe der..delta i noe i kommunen..hmm, vanskelig :o

Vi fikk kjøpe huset til mormoren hans for en veldig bra pris og med planer om barn så ville vi være i nærheten av familie samtidig beholde jobben (min familie bor 60 mil unna så det er for langt igjen) ville heller ikke ha barn i Oslo.

Vi fikk kjøpe huset til mormoren hans for en veldig bra pris og med planer om barn så ville vi være i nærheten av familie samtidig beholde jobben (min familie bor 60 mil unna så det er for langt igjen) ville heller ikke ha barn i Oslo.
huff det er vanskelig da..håper virkelig ting blir bedre for deg etterhvert!! venner og nettverk er viktig, ensomhet vil vi ikke ha noe av <3

Back
Topp