Jeg er såååå lei meg jeg nå:/

TereseS

Gift med forumet
Jeg har jo jobbet i barnehage fra august og til april som vikar, men plutselig trengte de ikke så mange vikarer allikevel når jeg ble 30% sykemeldt, og siden da så har jeg ikke jobbet..

Har søkt om dagpenger, fordi jeg må jo ha penger.. Men problemet er at jeg går på skole.. 4timer på Kveldstid hver uke..

MEN ei i klassa mi får dagpenger, og hu går jo like mye på skolen som meg.. Ikke har hu jobbet heller, siden hu søkte rett etter permisjon...

Så går jeg avslag fordi jeg går på skole!?! Mens ei i klassa mi får som går akkurat like mye på skole?!?

Jeg er så lei meg nå, at jeg klarer ikke slutte å gråte.. Hva skal jeg liksom leve på, og hvordan skal jeg få betalt regningene mine som hoper seg opp??

Åh, jeg er såå sint og føler meg urettferdig behandlet ://

Man har ikke rett på dagpenger når man går skole. Men du kan søke særskilt om å få dagpenger mens du går skolen. Ville snakket med nav jeg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Man har ikke rett på dagpenger når man går skole. Men du kan søke særskilt om å få dagpenger mens du går skolen. Ville snakket med nav jeg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

er det jeg har gjort, og siden ei i klassa mi får som går akkurat like mye, så skjønner jeg faktisk ingenting...........

Du må enten ta opp studielån slik andre studenter gjør, eller slutte på skolen og få dagpenger. Tipper NAV sier at kan du gå på kveldsskole, kan du jobbe :/

Du må enten ta opp studielån slik andre studenter gjør, eller slutte på skolen og få dagpenger. Tipper NAV sier at kan du gå på kveldsskole, kan du jobbe :/

Jeg har og gjort det.. Jobba 100% i des, Jan.. Og jeg har sendt med dokumentasjon på det.. Men de har ikke behov for meg mer ( jeg er helt sikker på at det er fordi jeg er gravid....., )

Jeg har og gjort det.. Jobba 100% i des, Jan.. Og jeg har sendt med dokumentasjon på det.. Men de har ikke behov for meg mer ( jeg er helt sikker på at det er fordi jeg er gravid....., )
Tviler ikke! Er det ingen andre bhg som trenger vikarer heller?

Har sendt mld til en annen bhg som jeg har jobbet litt i, men har ikke hørt noe der heller :/

Er det nav som betaler kveldsstudiet ditt? Ellers hadde jeg rett og slett ikke nevnt noe om det til de...

jeg betaler utdanningen min selv.. Jeg vil jo ikke svindle heller da, for jeg var jo helt sikker på å få dagpenger da ei i klassa mi får det...

Å.... Da er det jo ikke så enkelt! Ring nav vertfall de har jo ofte ett par tre skjema til en kan fylle ut for å søke dersom, dersom :taunt005(<-- fordi jeg er leeeeei nav skjemaer!! hehe)

dersom hva da? :p

Nei hvem vet, de har jo skjema for alt, har vert bortpå andre som har fått avslag også ringt og fått vite om unntaksregler de ikke har blitt informert om i utgangspunktet..

uff.. Noe må jeg hvertfall finne på..

Men viss du sykmelder deg 100 % da? Er de muli?:/ og sender inn dei siste lønnslippene? Og får gjennomsnittet?
Men eg sjønner ikke hvorfor du ikke har rett pp dagpenger, for du har jo jobbet så de bør jo du ha rett på!

Men viss du sykmelder deg 100 % da? Er de muli?:/ og sender inn dei siste lønnslippene? Og får gjennomsnittet?
Men eg sjønner ikke hvorfor du ikke har rett pp dagpenger, for du har jo jobbet så de bør jo du ha rett på!

har tenkt samme tanken, så jeg stikker innom en tur til legen i dag tenkte jeg..

Ville ikke tatt sjangsen på å lyve om at du har sluttet, da kan de kreve tilbake alt de har betalt ut til deg den perioden, og det kan komme flere år senere. Men høres veldig rart ut at det ikke skal være mulig å få dagpenger mens du leter etter en annen jobb...

Er man 100 % sykmeldt kan man jo heller ikke gå på kveldsskole, Ønsker <3

Back
Topp