Jeg er redd...

VeJe

Betatt av forumet
Jeg er redd for at jordmor på den ordinære ul kan ha bommet på kjønnet! Jeg er redd for min reaksjon om det viser seg at det er en gutt! Vi har gutt fra før og det hadde vært topp om det hadde blitt jente denne gangen...noe jordmor forøvrig mente det kommer til å bli! Jeg har sagt hele veien at jeg ikke skal kjøpe rosa, men det har jeg altså gjort!

Jeg sier til alle som spør at jeg er gla bare barnet er friskt...det er jo sant, men samtidig har kjønnet kommet til å spille en veldig stor rolle for meg! Føler meg overfladisk og dum p.g.a. det...Det burde ikke spille noen rolle! Likevel kommer jeg ikke bort i fra dette og jeg er kjemperedd for hvordan jeg vil reagere om jordmor forteller meg at det er en gutt og ikke en jente vi har fått... Hva om jeg spolerer gleden? Jeg føler ikke at det er tillatt å bli skuffet i en sådan stund, men hva om jeg blir det? Jeg vil føle meg som en skurk! Vet at sambo også håper på en jente denne gangen, særlig siden vi har tenkt å nøye oss med to barn... Hva om han blir skuffet?! Hva om jeg ser skuffelsen hos han?! Jeg føler jeg vil kveles litt av disse tankene...kanskje mest siden jeg liker å være forberedt og hva da om rosa skulle vært blått? Ingen guttenavn klar... Jeg tror jeg må ta opp dette med jordmor neste gang! Har bare hatt en ul sammenlignet med mange andre her inne...I tillegg hører en jo stadig historier om feilslåtte kjønnspådommer!

Noen mener jeg kanskje bør lete frem litt blått også?! Kanskje finne et guttenavn?! Vel, jeg klarer ikke...har hatt jentefølelse hele veien! Var redd jordmor skulle si på ul at det ble en gutt...kjente på en mulig følelse av skuffelse da også. Er jeg alene?

tror ikke det er noe unormalt at man tenker slik i det hele tatt! Men i det store og hele tror jeg man blir glad i barnet uansett kjønn!
Ønsker deg lykke til og sier at jeg håper jm har riktig siden dere har gutt fra før[:D][:D][:D][:D]

(tror dessuten at det er normalt at jenter ønsker seg ei lita tulle som vi kan stelle med[:D])

Du trenger ikke föle dålig samvittighet.. De er ju noe med va du har stillt deg in på mentalt, kan ju hända att du hade haft dem samme fölelserne visst du visste de blev gutt å så viste de seg var en jente.. Tror de er ganska sjeldent dem faktiskt ser fel på moderne ul, men selfölgeli, de sker jo.

er sikker på att om de skulle vise seg att de er en liten gutt så kanske du blir litt "skuffet" till å begynne med men jeg tror de snur på noen sekunder når du har din lilla baby i armarna dine..

Men som sagt, så tror jag ikke du trenger å bekymra deg, er no en liten tulla i magen din.[;)]

ORIGINAL: litenängel84

Du trenger ikke föle dålig samvittighet.. De er ju noe med va du har stillt deg in på mentalt, kan ju hända att du hade haft dem samme fölelserne visst du visste de blev gutt å så viste de seg var en jente.. Tror de er ganska sjeldent dem faktiskt ser fel på moderne ul, men selfölgeli, de sker jo.

er sikker på att om de skulle vise seg att de er en liten gutt så kanske du blir litt "skuffet" till å begynne med men jeg tror de snur på noen sekunder når du har din lilla baby i armarna dine..

Men som sagt, så tror jag ikke du trenger å bekymra deg, er no en liten tulla i magen din.[;)]

Heeeelt enig!

Det er ikke lett det der.. Denne gangen betyr det virkelig ingenting hva vi får, og det er derfor vi har valgt å ikke vite... Vi visste ikke sist heller, jeg sa hele tiden at jeg var sikker på å få en gutt og at det viktigste var at ungen var frisk. I ettertid har jeg funnet ut at jeg nok var så innstilt på gutt, fordi jeg var redd for å bli skuffet om jeg trodde jente og det ble motsatt. Jeg innbilte meg selv at jeg ikke hadde noen ønsker, men lengst bak i bakhodet, ønsket jeg meg nok jente forrige gang.
Jeg hadde egentlig jentefølelse hele veien sist, men ville ikke innrømme det. Jeg har det til en viss grad nå også (jentefølelse altså), men denne gangen betyr det virkelig ingenting som sagt.. 

ORIGINAL: ainakor

tror ikke det er noe unormalt at man tenker slik i det hele tatt! Men i det store og hele tror jeg man blir glad i barnet uansett kjønn!
Ønsker deg lykke til og sier at jeg håper jm har riktig siden dere har gutt fra før[:D][:D][:D][:D]

(tror dessuten at det er normalt at jenter ønsker seg ei lita tulle som vi kan stelle med[:D])

Signerer denne[:)]

Jeg tenker også på det at de kanskje kan ha tatt feil på UL og jeg er veldig innstilt på gutt. Tror det hjelper å lufte tankene litt jeg, jeg sa til sambo her om dagen at jeg får litt sjokk hvis det plutselig er en jente, jeg har liksom brukt mange måneder på å bygge opp et bilde og å forholde meg til en liten gutt... og det blir nok en omstilling hvis det plutselig er en jente. Det hjalp å snakke om det for da vendte jeg meg litt mer til tanken[:)] 

Ang. klærne så kan du jo alltids kjøpe blå klesfarge og farge om hvis du plutselig skulle få en gutt...[:)] jeg bekymrer meg ikke så mye for klærne.. har mye kjønnsnøytalt og dessuten så er det kanskje litt greiere å kle en jente i blått enn å kle en gutt i rosa av en eller annen grunn.....[8D]

Back
Topp