Jeg er redd....

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg er livredd for MA...
For meg er det ikke 12 uker som er det store vendepunktet, for meg er det nå ved 8-9 uker...
Det er ingenting spesielt som skjer ved 12 uker, men akkurat nå slutter plommesekken å jobbe, og leveren til babyen skal begynne å lage blodcellene selv...
Det er nå at mange mister.... og jeg er nervøs....
Føler meg så absolutt gravid...
Er veldig kvalm, har stikninger/menssmerter hver dag, har noe som minner om starten av bekkenløsning, magen er oppblåst, jeg er svimmel og grusomt trøtt....
Men jeg er bare livredd.... Har ikke skjedd noe som gjør at jeg har grunn til å være nervøs.... Føler bare at jeg kunne trengt en bekreftelse nå.....

Finnes det noen annen måte å bekrefte at alt går bra på nå, 8+6 uten å gå til legen og få ultralyd eller HCG-måling?
Gleder meg så uendelig til vi er over 12 uker, og jeg kan begynne å bruke angelsound, slik at jeg kan berolige meg selv....

Er så redd for at dette skal gå galt... Har lengtet så lenge....

Hva med å bare bestille time til en innvendig UL så du kan få se hjertet slå og få tatt de prøvene som er mulig for en foreløpig trygghet? Er ingen god følelse å være redd og er veldig enkelt å si at du ikke bør være det om du alt har startet tankevirksomheten maks.

Du har tydeligvis mange ganger mer innsikt i graviditet enn jeg har. Jeg tørr rett og slett ikke tenke så mye på hva som kan skje. I realiteten kan ting skje hver dag som jeg ikke vil vite om- man kan gå intetanende ut i veien og bli påkjørt osv... Men jeg forstår deg, GODT. Håper du finner en trygghet som kan dra deg videre i dette svangerskapet. Engstelse gjør ikke noe godt for noen.¨

Jeg ble iallefall kjempebetrygget forrige svangerskap da jeg var til UL i uke 8 og gynekologen var 100% klar på at alt var perfekt og ikke noe stress...

En stor klem fra meg

Å først en god klem til deg.
Og skjønner godt du er redd.
men dette går nok så greit skal du se.
Vet desverre ikke om noen måte man kan sjekke at alt er ok på.
Uten å gå til lege å ul.
Men etter det du foklarer så virker det som om du er skikkelig gravid.
Men sender deg masse gode klemmer og massevis av spireftøv så den
holder seg på plass så lenge den skal.
Så håper jeg du klarer å slappe litt mer av for
det kan ikke være noe godt å gå rundt å være redd..

GOD klem til deg...

Jeg ville absolutt bestilt UL!!Jeg vet ingen annen måte å finne ut av det på....Og det er jo ikke noe moro å gå rundt å være redd. Det er en forferdelig ekkel følelse[X(] Får du ingen ekstra UL og sånt fra legen i og med at dere har fått assistert befruktning og sånt?Tenkte kanskje at dere fikk litt ekstra oppfølging.
Håper du får den bekreftelsen du trenger snart sånn at du kan slappe av og glede deg over graviditeten.

Jeg tror dette kommer til å gå sååååååå bra!!![:D] Stor klem

Vi var på UL da jeg var 7+1...
Da slo hjertet, og alt var perfekt... så vet ikke hvorfor jeg er så nervevrak nå...
Antar jeg bare har en dårlig kveld....
Første dagen på jobb i dag etter 1,5 mnd hjemme (sykemelding + ferie) på en jobb jeg ikke trives så godt,
hadde 7-15 vakta og sov bare 3-4 timer i natt...
Sov et par timer på sofaen istad, og gubben ville ikke kjøpe cola og sjokolade til meg *furte*
så nå sitter jeg her alene hjemme uten bil og med SAFT!!! Det fungerer ikke når man er cocacoliker og sjokoman!!!

Høres ut som en skikkelig blåmandag (på en tirsdag) og for en sviktende mann akkurat i dag da!!! Du får stramme han opp litt. Sånn går jo ikke ann. Tror ikke min kjære hadde tørt å ikke holde meg med det jeg trenger nå, ellers klikker hormonene mine bananas;) Og det er absolutt ikke bra.

Lov meg en ting. Finn noen gode ting å glede deg over nå. Bekymringer vil du kunne få hele graviditeten dersom du sitter med så mye informasjon og oppsøker nytt via nettsider som dette hvor man finner så mange rare historier at du aner ikke..... Men stort sett går det jo bra!!!! TEnk så mange barn det kommer til i verden hver eneste dag;)

Og så håper jeg den mannen kommer hjem med sjokolade og brus til deg. Det skulle da bare mangle. Er jo et MUST akkurat nå!

For en møkkamann!!1. bud under et svangerskap er at når den gravide ber om noe, ja da skal mannen ALLTID lystre[8D] Det er jo livsviktig at vi får i oss det som kan dempe sugene våre. Nei, dette må du informere han om altså!!Vil du ha sjokolade så skal han dra og kjøpe, og han bør ta med seg ulike sjokolade dersom du er litt i tvil om hvilken. Og saft?!? hva er det liksom!nei, jeg skjønner godt det toppet seg litt da. Hvis det er noe trøst så skulle jeg kommet på døra di med brus og sjokolade om du hadde vært i nærheten![;)]

Håper du får en bedre dag i morgen og at mannen din lærer noe av dette(vis han tråden). Og hvis du fortsatt er like bekymret for den sprell levende lille bebisen din i morgen selv etter litt brus og sjokolade så syns jeg du skal be om enda en UL. Dette skal være en gledens tid og ikke en tid fylt med redsel og bekymringer[&:]

De sier jo at kvalmen er beskyttende (selvom det selvfølgelig ikke betyr at det går galt om man ikke er kvalm), så vær glad for kvalmen nå, du[:)]. Dette kommer til å gå bra. Jeg visste ikke noe om det du skriver, er selv omtrent akkurat like langt på vei som deg. Men jeg velger å tenke at når jeg har kommet så langt som til 8+5, da skal det gå bra. Snart 12 uker nå! Jeg har også lest et sted at sjansen for å abortere er mye lavere etter åtte uker, så det er ikke lett å forstå seg på alt som finnes av informasjon... En stor klem fra meg til deg. Dagen i morgen blir sikkert bedre!

Du er absolutt ikke alene snuppa ! Jeg var på UL når jeg var 7+2, hjertet slo og alt var fint.
Men jeg kjenner frykten komme snikende nå. Jeg kommer aldri i verden til å kunne gå helt til uke 18 å ikke vite om ting har stoppet der inne, så jeg kommer til å trygle legen min om en UL til i uke 13/14..
Selvom jeg er kvalm som fy nå (burde jo være bevis nok), så klarer jeg ikke tenke at det lever noe inni der. Synes det er så vanskelig å akseptere ting jeg ikke kan kontrollere, så da blir jeg fort redd.

Jeg klarer rett å slett ikke se for meg at det skal komme en sprell levende baby i mars 2011 ! Det er jo helt sykt ! Selvom jeg har en sønn fra før, så virker alt dette nytt.. Men jeg er av typen som skal tenke over og overanalysere det meste.. Og jeg har snublet over det meste som finnes av info om SA/MA, pluss at jeg hadde SA i mai.. Men jaja..

Spør etter en ny UL du ! Det er mye bedre for både deg å knøttet at du er rolig og betrygget, enn å gå rundt å være engstelig !

*STOR klem*

Takk for svar....

Blir det for tåpelig om jeg ber om UL i f.eks uke 12 når jeg skal til legen til tirsdag?
Jeg hadde UL i uke 7, og da var alt normalt, men jeg er så bekymret....
Klarer nesten ikke tenke på noe annet akkurat nå....

etter 4 år med prøving burde du gjøre akkurat det hjertet ditt ønsker.
Og så lenge det kan dempe frykten og redselen din for at noe er galt
så burde du gjøre det
[:)]

Back
Topp