Jeg er redd for å prøve på nytt...

englemamma08.07.14♡

Blir kjent med forumet
Jeg mistet når jeg var 17+3 uker på vei, og nå tenker vi å prøve på nytt... vi vet ikke helt sikkert hvorfor fødselen startet når jeg var så kort på vei, men jeg vet at lille levde når han kom ut. Kan også legge til at morkaken min lå helt over mormunnen, og jeg hadde blødninger hver dag.

vi har veldig lyst på et barn, men jeg er så redd for at det samme skal skje på nytt, og st det er noe feil med meg. Har enda ikke vært på kontroll etter dødfødseln/aborten, så vet ikke om alt er som det skal. Er det veldig stor sansynlighet for at jeg kan miste på nytt? Isåfall går det ann å gjøre noe så jeg er mer sikker neste gang?

mamma til en englegutt ☆+ 08.07.2014 ♡
 
Kjære deg!

Heldigvis er det veldig sjelden at kvinner opplever det du opplevde i sommer. Og det er enda sjeldnere at samme kvinne opplever det to ganger. Men når man først har opplevd at ting ikke alltid går som ønsket følger det mange tanker med på veien, og man er nok også en god del mer sårbar og urolig i et nytt svangerskap.
Så jeg forstår veldig godt at du føler deg redd ift å prøve igjen lurer på om det er noe du kan gjøre for at det skal gå annerledes neste gang!
Jeg tenker at det blir bra for dere å komme inn og snakke med en lege som kan gi dere svar på noen av alle de spørsmål dere sitter med. Jeg vil anbefale dere å sette dere ned sammen og skrive med alle de spørsmål dere har før dere skal denne samtalen. Det er alltid lurt å forberede seg så dere kan gå hjem og føle at dere fikk svar på alt dere lurer på.

Du skriver også at morkaken lå foran mormunnen, så hvis jeg forstår deg rett hadde du totalt foreliggende morkake. Det er jo også en sjelden tilstand, som det skal mye til å oppleve igjen....
Håper du har fått litt hjelp til å komme deg videre nå. Det blir vanskelig for meg å si noe mer spesifikt siden jeg ikke har tilgang til hele historien din og til alle prøvesvarene som du vil få høre mer om når du skal til samtale.

Masse lykke til videre og husk på at det oftest går veldig fint i et nytt svangeskap selv om det ikke lyktes i første forsøk:)
Og så blir det kjempeviktig å finne en god jordmor og lege når du blir gravid igjen, så du kan føle deg så trygg som bare mulig!

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp