Jeg er redd for å amme?!

Hvor gammel er babyen??
Jeg har aldri ammet selv,men fra de rundt meg som har,så har vel alle slete litt med å få baby til å ta flaske,etter ammeslutt men d har til slutt gått,for flere så har d funket og (først å fremst funnet rette flasken med prøve og feile metoden) legge baby til brystet men gi flasken isteden,og til slutt har baby godtatt flasken, men det tok noen forsøk!!

5 måneder...
Vi har sprengt flaske og smokkebudsjettet :p haha
Vi må kanskje øve og øve hver dag. En dag må vel babyen ta hintet :D

Når ungen beit ble han satt på gulvet og mistet mulighet til å få pupp. Gå en tur på kjøkkenet eller no... Om ungen er interessert i pupp har han "hintet" ganske fort. Det er ikke OK å bite mamma til blods!

Lillebror fikk tenner når han var 2 mnd, ikke noe problem med amming (teppene hans derimot fikk gjennomgå).

Når ungen beit ble han satt på gulvet og mistet mulighet til å få pupp. Gå en tur på kjøkkenet eller no... Om ungen er interessert i pupp har han "hintet" ganske fort. Det er ikke OK å bite mamma til blods!

Lillebror fikk tenner når han var 2 mnd, ikke noe problem med amming (teppene hans derimot fikk gjennomgå).

Tror babyen er for liten til å forstå sammenhengen mellom å bite og bli satt på gulvet enda.
Så usikker på om det vil fungere her!
Men verdt ett forsøk :)

Tror tennene er veldig spennende om dagen, fordi babyen skjærer mye tenner også:p

Off full sympati.. Husker når eldste mi fikk tenner. Heldigvis sent 11mnd ca. Ho beit og det blei full stopp ganske fort. Nr 2 fikk tenner tiligere og var heldigvis ikkje så på biting. Har ingen gode råd dessverre .. Men kjenner smerten av og lese dette. Og forstår du er fortvila. Sjønner og at ammehjelp ofte er typisk bedrevitere som presse mer en dei hjelper :/ lykke til . Håper du finner en god løsning :)

Jeg bare bet tennene sammen og pustet meg igjennom det i flere måneder. Ren tortur annenhver time. Tok heller aldri flaske.

En av de eldste hadde en slik periode. Til slutt fikk jeg nok en dag, ropte nei når han beit, lempa han over til pappan og kjørte til fjells en tur med hundene og ble der resten av dagen. Den dagen lærte han seg å ta flaska (jeg var jo ikke der så da var det plutselig greit med flaske alikevel) og ble mye greiere å amme etterpå. Litt brutalt kanskje og ikke akkurat etter boka, men det virka.

Back
Topp