Jeg er redd for å amme?!

Krösa Maja

Forumet er livet
Har en baby som biter og biter, når seks små tenner biter til blodet renner så er det så vondt.
Ikke slipper babyen puppen heller jeg må selv inn med finger å få tennene fra hverandre. Jeg har prøvd det meste, presse babyen inn til meg slipper ikke, jeg har prøvd å ikke rope ut, det er vanskelig :( Hjelper ikke å pakke sammen måltidet for å starte på nytt senere heller. Det er veldig mye tull med ammingen nå, veldig urolig, drar og herjer i disse puppene mine. Tror de snart blir hengende ned på knærne :p
Nå har jeg begynt å grue meg til å amme, det er så vondt. Hadde babyen tatt flaske hadde jeg sluttet helst i går!! Fortsatt er melk hovednæringen, får grøt morgen Og kveld etter pupp;)
Hva gjør jeg? Kan ikke være bare min baby som holder på slik? :p

Min gjorde det også. Ikke noe gøy. Men for min del var det seinere, da han var ca ti måneder. Jeg trappet ned, og sluttet å amme, så snart han begynte å bite. Gav han kanskje en sjanse, men han beit jo igjen, så da fikk han ikke mer.. Trappet ned fra ti måneders alder, til jeg avsluttet helt på ettårsdagen. Da var det bare tull og biting, klyping og sliting i puppen. Han sluttet lett som bare det.

Min gjorde det også. Ikke noe gøy. Men for min del var det seinere, da han var ca ti måneder. Jeg trappet ned, og sluttet å amme, så snart han begynte å bite. Gav han kanskje en sjanse, men han beit jo igjen, så da fikk han ikke mer.. Trappet ned fra ti måneders alder, til jeg avsluttet helt på ettårsdagen. Da var det bare tull og biting, klyping og sliting i puppen. Han sluttet lett som bare det.

Er bare fem måneder her, men vi øver hver dag på flaske! For det er så vondt og jeg ønsker bare å slutte da :(
Du holdt jo ut en stund med biting, bet babyen kun til spesielle måltider eller hele tiden?
Her er det mest dagtid, men noen ganger på natten spesielt om babyen har sovnet og puppen ramler ut.
Mye klyping her også :(

Hvor gammel er babyen??
Jeg har aldri ammet selv,men fra de rundt meg som har,så har vel alle slete litt med å få baby til å ta flaske,etter ammeslutt men d har til slutt gått,for flere så har d funket og (først å fremst funnet rette flasken med prøve og feile metoden) legge baby til brystet men gi flasken isteden,og til slutt har baby godtatt flasken, men det tok noen forsøk!!

Er bare fem måneder her, men vi øver hver dag på flaske! For det er så vondt og jeg ønsker bare å slutte da :(
Du holdt jo ut en stund med biting, bet babyen kun til spesielle måltider eller hele tiden?
Her er det mest dagtid, men noen ganger på natten spesielt om babyen har sovnet og puppen ramler ut.
Mye klyping her også :(
Uffda :/ hadde en periode med biting som gikk over, før det kom tilbake for fullt. Kjipt at han har fått så mange tenner allerede da... Min beit når som helst, men mest mot slutten av ammingen når han ikke var så sulten vil jeg tro. Helsesøstra sa jeg skulle pakke bort puppen når han beit. Slik at han skjønner at hvis han biter blir det ikke mer melk. Ellers kan du prøve å gi på kopp. Vår tok heller ikke flaske :/ finnes noen fine videoer på ammehjelpen.no, men jeg må si det var ikke like uproblematisk som videoene skulle ha det til...

Min yngste var også slik.
Til slutt var det så vondt at tårene rant under amming. Plutselig en dag bare sluttet han å bite, og da var problemet over så fort det hadde grodd. Jeg smørte godt med brystsalve og morsmelk, da grodde det fortere.

Hvorfor ikke? Den beste kilden til hjelp vil du ikke peøve? Ukvalifiserte råd på bv er greit, men ikke råd fra en kvalifisert?

Fordi jeg har har hatt kontakt med de med de to andre barna uten å få hjelp, kun mer press for å holde ut amme mer.
Min erfaring er at jeg ikke synes den hjelpen var bra nok for meg.
De rådene som jeg skrev over her er de rådene jeg har fått av ammehjelpen ;)
Hvorfor spørre igjen der?

Fordi jeg har har hatt kontakt med de med de to andre barna uten å få hjelp, kun mer press for å holde ut amme mer.
Min erfaring er at jeg ikke synes den hjelpen var bra nok for meg.
De rådene som jeg skrev over her er de rådene jeg har fått av ammehjelpen ;)
Hvorfor spørre igjen der?
Da har du jo spurt, noe som er noe annet enn du ha inntrykk av "at nei, de vil jeg ikke snakke med "

Uffda :/ hadde en periode med biting som gikk over, før det kom tilbake for fullt. Kjipt at han har fått så mange tenner allerede da... Min beit når som helst, men mest mot slutten av ammingen når han ikke var så sulten vil jeg tro. Helsesøstra sa jeg skulle pakke bort puppen når han beit. Slik at han skjønner at hvis han biter blir det ikke mer melk. Ellers kan du prøve å gi på kopp. Vår tok heller ikke flaske :/ finnes noen fine videoer på ammehjelpen.no, men jeg må si det var ikke like uproblematisk som videoene skulle ha det til...

Det er min erfaring fra ammehjelpen også, alt er så enkelt om ikke hold ut det går over. Jeg holder ikke ut, det er så vondt. Skulle ønske tennene ikke hadde kommet enda ja :p
Jeg pakker også bort, og det er jo krise. Men biter like herlig igjen etterpå :)
Kopp er kun greit med vann, er en veldig bestemt liten baby dette.
Så hadde vært fantastisk om vi kunne fått bort den bitingen. Vi må kanskje bare fortsette å øve med flaske og kopp, blir de sultene nok så tar babyen kanskje flaske til slutt.

Min yngste var også slik.
Til slutt var det så vondt at tårene rant under amming. Plutselig en dag bare sluttet han å bite, og da var problemet over så fort det hadde grodd. Jeg smørte godt med brystsalve og morsmelk, da grodde det fortere.

Tårene renner nå, kjenner at jeg ikke orker det når men jeg har kanskje ikke noen valg.

Back
Topp