Skal vi se!
Ja 20 var jeg på modningsakupunktur, vet ikke om det har noe å si men våknet 21 med mensensmerter. De kom å gikk hele dagen.
Så mot kveldinga merker jeg de kommer oftere og varer lengere. Mellomrom på maks 11 minutter og varighet opp til 1.20min.
Sitter hele natta våken for det er for vondt for å sove igjennom. Tar 2 paracet men hjelper ikke noe.
Midt på natta var mellomromet på 7 min og når gubben våkner 5 min.
Han sier dette ser ikke godt ut, ring føden. Jeg har telefonskrekk så gjør ikke det med det første. Ventet 10 min etter han dro ca.
Prøver å forklare på telefon at jeg tror det bare er modning for er jo ikke så vondt. Hun ber meg spise frokost så komme inn.
Reiser ned (10 min kjøring, og kjørte selv) får 2 rier imens jeg kjører men konsentrerer meg på kjøringa istedet.
Kommer inn får ctg og så blir jeg sjekka. 3 cm kl 0820 og slimproppen går for fult idet hun måler.
Får tildelt fødestue med en gang og ringer mannen. Han reiser fra jobb, lufter dyra så kommer til meg. Blir sjekka 1120 ca og har 5 cm. Deretter begynner reine å ta seg opp. De blir bare mer å mer intense. Kommer meg i badekar og var supergodt med varmt vann men vannet har gjort underverker for å gi smerten topper og gråter etter mamma.
Opp i det hele er mannen helt suveren og masserer ryggen under rier og gir en hånd å klemme i i badekaret. Går opp av badekaret etter ikke altforlenge, er så vondt. Henger på halsen til mannen når neste rie kom. Flotte flotte mannen min! Jeg er så stolt for at han var så sterk for meg.
Blir sjekka og er 8 cm.
Jordmor sier jeg kan presse om jeg føler jeg må presse. Får lystgass. Vet ikke helt om jeg føler den gir så mye. Kanskje et konsentrasjonspunkt.
Jeg skriker og banner, dette er smerte. Så skal jeg begynne meg aktiv pressing.
Gråter av smerte. Det funker liksom ikke og jeg føler det sitter en hard bæsj fast. Det gjør det å. Presser og den kommer men ikke noe hode.
Ctg faller vist litt og er noen innom i hu å hast her å der. Så etter masse pressing, kommer legen inn og sier baby er stressa og vi må hjelpe til. Jeg blir litt redd for keisersnitt men så sier han jeg skal hjelpe til med tang.
Får kateter i siste sekund selv om jeg har tissa ganske mye i pressinga. Blir klipt men kjenner ikke det. Så kom tanga og ja var ikke noe godt og følelsen når han dro ut ungen kan ikke beskrives. Vond, god, letta på trykket, jævlig. Ja. Tror jeg aldri har skrike sånn før. viste seg at hun lå litt skjevt med hode så når keg pressa ble det litt skjevt liksom.
Så presse han ut morkaka og jeg blir liggende med lille frøken på brystet mens han syr.
Tilsammen 2 timer med vonde rier.
Lille frøken kom til verden 22.04.2015 kl 1316
Termin var 29.04
Hun er 49cm og veier 3040g og hodet er 33 cm.
Noen blåmerker her å der etter tangen men hun er verdens vakreste!
Pappa har nå reist hjem og vi skal prøve å sove litt, vet ikke om jeg klarer å ta øynene vekk fra hun.
Dette ble langt men ærlig.