Jeg er lykkelig, spent og takknemlig! :-)

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg er så lykkelig!!!!!!!! :)

Vi var på oul på torsdag, og kjempemorsomt da jordmoren ble tydelig overrasket over hvor klare og fine bilder det ble! Hun nesten spratt opp av stolen, og sa "Oi, så fine bilder det var her!"

Jeg var veldig nervøs for ryggmargsbrokk, siden jeg ikke visste om gravidietet, og ikke hadde tatt folat og vitaminer de første 3 månedene. Nesten litt vemmelig å måtte fortelle at man ikke visste det, om mens som ikke var kommet etter fødsel, p-piller osv. Men, alt så veldig bra ut! :)
Hjernen var riktig delt, hjertet slo riktig, magen og nyrene var bra, og jordmoren sa at babyen var helt perfekt for sin alder.

Det var også veldig gøy å se det første bildet som møtte oss; en veldig bedagelig og avslappet baby, som lå på ryggen, med bøyde ben, og armene bak hodet! Den slappet virkelig av der inne! :)
Morkaken ligger foran denne gangen også, så det er derfor jeg kjenner veldig svake og få bevegelser. Merker det mest på sidene.Så nå vet jeg iallfall hvorfor det kan føles rolig av og til!

Jeg så med en gang hvilket kjønn det var også, helt i begynnelsen av undersøkelsen, når jordmoren tok et raskt overblikk, uten å si noe. Jeg la merke til antall streker som var der. For nå vet jeg jo utrolig godt at tre streker betyr jente. Og både magefølelsen, og nattdrømmene mine stemte! Jeg sa til og med til storesøster på morgenen at hun ikke måtte blir overrasket om det ble ..............

Det var derfor veldig spennende at vi etter å ha sett tre streker to ganger før, nå kunne se bare to hvite streker!
Det betyr at vi får en helt perfekt liten lillebror!!! <3 :) :Heartred
Tenk at vi er så heldige å få oppleve å bli foreldre til en liten gutt også!
Og at jeg har mulighet til å bli både mormor og farmor!

Alle rundt har vært så sikre på at med to av samme kjønn fra før, så ville den tredje også bli jente.
Men strekene vi så selv i begynnelsen, og "tuten" som jordmoren vinklet inn på først etter å ha fått bekreftet at det var ok å vite kjønn (hun visste jo ikke at vi hadde sett de to strekene allerede!) viste jo tydelig at dette ikke er en tredje jente.
Mange blandede følelser nå, og jeg håper at jeg blir en like fin guttemammamm som jeg er jentemamma. Det rosa babytøyet etter de to andre kan nå legges vekk, og jeg får endelig mulighet til å gå i gutteavdelingen også! En annerledes og rar, men også herlig følelse! :)

Så nå blir det både dukker og bilbaner framover, og kjønnsfordelingen blir litt mer utjevnet, med to mannfolk og tre jenter!
Hjertesmelt! :love7

Siden jeg kun hadde EN liten "mens" etter fødsel, var min første termin noe usikker. Jeg ble flyttet litt tilbake, så nå har nå termin 04.05. Håper likevel jeg kan fortsette å være her? :)

Helst IKKE quote her, så jeg kan ta vekk litt etterpå. :)

:Heartred :Heartred :Heartblue

Last edited:
Selvfølgelig er du hjertelig velkommen til å være med oss!!! Gratulerer med lillebror :-D

Så hærlig! Du skriver så bra, jeg har aldri tenkt over det du sier om mormor og farmor:p men har tenkt over det med svigerdatter og svigersønn. Gruer meg allerede litt til å få en svigerdatter:D

Gratulerer med lillebror!:) og selvsagt får du være her:)

Gratulerer så mye. Så deilig å høre at alt stod bra til ;) Søstrene blir nok glad for at det kommer en liten bror også tenker jeg! Hurra.

Selvfølgelig er du hjertelig velkommen til å være med oss!!! Gratulerer med lillebror :-D
Takk for det! :)
Det kan jo også hende at lillebror kommer i april.
Første ble født i uke 37, og andre ble født dagen før termin.
Så brått er jeg april mamma likevel! :)

Så hærlig! Du skriver så bra, jeg har aldri tenkt over det du sier om mormor og farmor:p men har tenkt over det med svigerdatter og svigersønn. Gruer meg allerede litt til å få en svigerdatter:D

Gratulerer med lillebror!:) og selvsagt får du være her:)
Tusen takk for koselig svar! :-)

Vi har allerede en slags "svigersønn"; eldste jenta vår har jo hatt samme kjæreste i over 9 måneder nå!
Tror det blir kos med svigerinne, men man får nok et tettere bånd med graviditet osv til ens egne døtre.
Det er vel sjelden at svigerdatteren løper til svigermor først. Hi hi!
Men, håper iallfall at jeg kan være en så god og imøtekommende svigermor som jeg kan. Ikke en som skal belære og kritisere.

Det eneste jeg er litt lei meg for, er jo at vi var forholdsvis unge med førstemann, så om hun blir mamma i 20 årene vil vi ikke være pensjonerte besteforeldre. Vil kunne stille opp mer for barna til sistemann.
Ti hi... Her sitter jeg gravid, og tenker på å bli bestemor... Ja ja! :p
Og tenk om våre barn får tre barn hver seg de også... :p

Takk for gratulasjon. :-)
Hver gang jeg lukker øynene ser jeg for meg hvordan han ligger der, så bedagelig og rolig.
Kanskje han blir en sånn i verdenen også, at han må vekkes flere ganger om morgenen fordi det er så altfor godt å ligge i sengen. Hi hi! :-)

Kos at jeg får være her fortsatt da! :-)

Selvfølgelig kan du være her. :)
Så godt å høre at alt var bra! :D Kos deg videre med graviditeten! :D

Så koslig!! Vi skal på UL på onsdag og gleder oss veldig! Veldig spente! Jeg har veeldig på følelsen at det er enda en gutt, sambo trur det er jente :-) viste ikke det du sier om antall streker! Det må jeg kikke etter!:-)

Så koslig!! Vi skal på UL på onsdag og gleder oss veldig! Veldig spente! Jeg har veeldig på følelsen at det er enda en gutt, sambo trur det er jente :-) viste ikke det du sier om antall streker! Det må jeg kikke etter!:-)
Lykke til!

Back
Topp