jeg er lost i et eikelandskap!! HJEEEELP!

ORIGINAL: ~IsaDora~

Jysk har billige og fine lameller!

Over til Dolly... Tok litt feil på den sofafargen da [8D] Meeeen.... Masse puter frisker opp. Tror jeg ville prøvd i masse behagelige jordfarger, passer godt til eik og de andre fargene du beskriver. Offwhite, creme, beige, lysebrun, mørkebrun osv... Noen fine gardiner sammen med lamellene hadde sikkert blitt bra ja!

Spesial tilpasset til vinduene? Burde de ikke passe akkurat i høyde og lengde?

Sorry Dolly, ikke meningen å kuppe. Si i fra om jeg skal lage en ny tråd[;)]

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: Schmoopy

Det er det som er problemet.
De h*****s lamellene er jo overalt.
Og jeg hater å ha ting som alle andre har, og som er så oppbrukt.
Dessuten er det "kaldt" - iallefall hvite.

Oh yes, kaldt er deilig. Her skal listene jekkes av vinduskarmene og sparkles slik at det blir helt rett, så skal lamellene opp (de hvite selvsagt)[;)][8D]

Minimalisme er jo på vei ut, med sjumilsstøvler.

Er det?

Å søren jeg som har mistet sjumilsstøvlene mine også..[&:]

Over til Dolly... Tok litt feil på den sofafargen da [8D] Meeeen.... Masse puter frisker opp. Tror jeg ville prøvd i masse behagelige jordfarger, passer godt til eik og de andre fargene du beskriver. Offwhite, creme, beige, lysebrun, mørkebrun osv... Noen fine gardiner sammen med lamellene hadde sikkert blitt bra ja!

tror ikke darlingens lameller er fra jysk, for 3 meter høye vinduer er vel ikke akkurat standard [8D]

BARE KUPP TRÅDEN MIN DERE!! [:(][:(][:(][:(]  MEn sørg for pokker for å legge inn noen bilder av no kult stæsj da.. makan!! [:-][>:]

Og så er det så gøy at folk liker forskjellige ting. Jeg blir regelrett skuffa når jeg kommer på besøk til noen, og så ser det ut som et interiørblad - med null personlighet.

ja det der har slått meg noen ganger - innreder folk hjemmene sine for seg selv - eller for andre?

mitt hjem er iallefall IKKE moderne.. det er helt sikkert..

ORIGINAL: Dollface™

tror ikke darlingens lameller er fra jysk, for 3 meter høye vinduer er vel ikke akkurat standard [8D]

BARE KUPP TRÅDEN MIN DERE!! [:(][:(][:(][:(]  MEn sørg for pokker for å legge inn noen bilder av no kult stæsj da.. makan!! [:-][>:]

Vi hadde ikke belaget å kjøpe de på jysk akkurat heller, men må jo sjekke hva de har andre steder. Viste ikke jysk o.l hadde det en gang jeg. Handler aldri slike steder[8D]

Har ikke noe kult stæsj jeg, for min minimalistiske stil var vist på vei ut[:(][;)]

Og i Kr.sand er de jo en del sånne kosliege ikke-kjede butikker, så finner du en skatt her og en der[:)]

problemet er bare at de butikkene er lite barnevognvennlige... prøv å kom deg ned i kjellern på upstairs med barnevogn da..  *selvmordsforsøk* [&:]

heldigvis er interiøravdelingen på både skeidar og bohus godt utstyrt.. [:D]

Og så er det så gøy at folk liker forskjellige ting. Jeg blir regelrett skuffa når jeg kommer på besøk til noen, og så ser det ut som et interiørblad - med null personlighet.

ja det der har slått meg noen ganger - innreder folk hjemmene sine for seg selv - eller for andre?

Husk vannkaraffel fra Rosendahl, da.
Eller til nøds Eva Solo.[:D]

hihi.. han har faktisk en vannkaraffel [:D] den er ikke så værst men aner ikke hvor den er fra.. hvis det er veldig viktig for deg kan jeg sikkert finne det ut på onsdag [8D][:D]

Og i Kr.sand er de jo en del sånne kosliege ikke-kjede butikker, så finner du en skatt her og en der[:)]

problemet er bare at de butikkene er lite barnevognvennlige... prøv å kom deg ned i kjellern på upstairs med barnevogn da..  *selvmordsforsøk* [&:]

heldigvis er interiøravdelingen på både skeidar og bohus godt utstyrt.. [:D]

Til sommeren kan du parkere vogna for kortere perioder.
Ellers så sniker du deg på de butikkene mens mann og barn er på ....eh, pub?[8|]

de kan leke i tresse................................. eller pub? Hmmmmmmmmmmm.... er vel på tide at gutten får sin første øl i sommer.. han er jo snart to år [8D]

Husk vannkaraffel fra Rosendahl, da.
Eller til nøds Eva Solo.[:D]

Faen nå dæver jeg av latter her, alle de tingene jeg digger eier ikke personlighet... Hmmm mon tro om interiørstilen min reflekterer min egen personlighet... Interessant... *ringe psyko på mandag*[;)]

Iom at jeg hater å få besøk og aldri har noen over, så trooooooooooooooooooooor ([8D][;)]) jeg ikke jeg innreder for noen andre.

Faen nå dæver jeg av latter her, alle de tingene jeg digger eier ikke personlighet... Hmmm mon tro om interiørstilen min reflekterer min egen personlighet... Interessant... *ringe psyko på mandag*[;)]

Iom at jeg hater å få besøk og aldri har noen over, så trooooooooooooooooooooor ([8D][;)]) jeg ikke jeg innreder for noen andre.

*gjemmer febrilsk alle ikeamøblene sine*

hehe, var bare så komisk med vannkaraffel kommentaren til Oline, så den for første gang for noen uker siden, og falt fullstendig for den. Gubben var med og sier at han kan få den gratis gjennom jobben[:o] Men han har sett seg ut noe annet av det han kunne få, siden det har jeg håpet han kommer hjem med den karaflen[8D]

hehe, var bare så komisk med vannkaraffel kommentaren til Oline, så den for første gang for noen uker siden, og falt fullstendig for den. Gubben var med og sier at han kan få den gratis gjennom jobben[:o] Men han har sett seg ut noe annet av det han kunne få, siden det har jeg håpet han kommer hjem med den karaflen[8D]

jeg syns faktisk rosendahlkaraffelen er fin jeg altså [:D]
men jeg serverer vann rett fra springen jeg, eller i en 20kroners mugge fra pytt og panne.. gjør samma nytta [8D]

Tror jeg har samme smak som kjæresten din... Vi har eik eik eik[:)] Så ingen ideer fra meg altså.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Tror jeg har samme smak som kjæresten din... Vi har eik eik eik[:)] Så ingen ideer fra meg altså.

eik er fint altså [:D]
jeg bare vet ikke hva jeg skal pynte med!  Hva pynter du med? [:D]

Uff, har vi psyket deg helt ut?
Men det er jo veldig mange som har det sånn som jeg (ut fra innelggene/beskrivelsene dine) tror du her det hjemme.
Den stilen har jo vært in en stund nå.
(Men jeg har altså oppfattet det sånn at den er på veg ut)
Men dersom du liker det sånn du har det, så er det jo det som betyr noe.
Smaken er som baken.[:)]

Nei da, var bare den vannkaraffel kommentaren som var så komisk (se innlegg over), iom at flere ting jeg sa jeg ville ha ble beskrevet som å ikke eie personlighet (siden jeg synes du traff så blink, måtte jeg slenge med kommetaren om ingen personlighet[8D]).

Spiller ingen rolle hva som er inn eller ikke, har det slik som jeg liker å ha det rundt meg. Mange gjør det kanskje for å stille ut hjemmet sitt, men jeg er ikke glad i å få besøk, så det er kun for meg ingen andre.

Rosendahl eller Eva Solo?

Synes begge er fine, jeg[:)]
Men jeg nekter å ha dem i hus, siden 5 av veninnene mine har dem (Selvfølgelig med matchende glass og skåler)
Så her går det i San Pellegrino flasker[:)]
En annen venninne av meg har rosa og lysegrønne flasker, det er også kult
Og en tredje bruker en svææær cognac-flaske

Rosendahl[:D]

Har glassene i serien, men kun fordi gubben hadde 4 da vi flyttet sammen og siden jeg likte hans bedre bygget jeg videre på det.

Har ingenting annet i Rosendahl, viste ikke det var så inn før en stund siden jeg. Bare ser ting jeg liker jeg, men skjønner nå at akkurat det som kanskje er inn nå, er de tingene jeg faller for. Om 'min stil' er på vei ut, blir det spennende å se hva jeg om jeg finner noe i butikkene etterhvert da[8D] Liker litt de enkle og stilrene linjene, men kan jo være det at jeg blir ubevist blir forandret ettersom stilen avtar. Jeg følger yderst lite med på mote, både i klesveien og interiør, men man blir vel litt vridd ettersom det forandrer seg kanskje.

Kjøpte mitt første boblad på mange mange år for noen mnd siden, var der jeg så lameller i flere vinduer og synes det var fint. Tilfeldigvis sier gubben noen uker etter, vi skal ikke ha lameller i vinduene da[8|][;)]

Da kan jeg opplyse deg at sånnrent praktisk, så er jeg veldig fornøyd med lamellene.
Det er utrolig deilig å kunne få lyset inn, samtidig som man slipper direkte sollys.
Så de er veldig anvennelige.

Men jeg er sånn "koselig". Som helst ville hatt tunge, tette lune garniner.
Som sikkert du hadde synes var grusomme[:D]

Har gardiner nå, og har vært veldig fornøyd med de (hvite da, det får være grenser[8D]), men nå etter vi flyttet så har vi fått 2 store vinduer og en verandradør i stua (som betyr 4 gardinlengder på samme stanga) og det er stortsett det som er av naturlig lyskilde inn i 1 etg (lite rekkehus). Dermed synes jeg gardinene etterhvert ble så klumpete, store og tok så mye plass i vinduet. Tenkte først på sånne panelgardiner (er det det det heter, sånne rette korte som hengerrett ned) og persienner i tillegg, men fant ut at det vil ta en del plass det også.

Så synes ikke gardiner er grusomt, blir jo varmere og mykere rundt vinduet, men nå er det nok på tide å få åpnet litt rundt vinduene her[:)] 

Da kan jeg opplyse deg at sånnrent praktisk, så er jeg veldig fornøyd med lamellene.
Det er utrolig deilig å kunne få lyset inn, samtidig som man slipper direkte sollys.
Så de er veldig anvennelige.

Men jeg er sånn "koselig". Som helst ville hatt tunge, tette lune garniner.
Som sikkert du hadde synes var grusomme[:D]

Har gardiner nå, og har vært veldig fornøyd med de (hvite da, det får være grenser[8D]), men nå etter vi flyttet så har vi fått 2 store vinduer og en verandradør i stua (som betyr 4 gardinlengder på samme stanga) og det er stortsett det som er av naturlig lyskilde inn i 1 etg (lite rekkehus). Dermed synes jeg gardinene etterhvert ble så klumpete, store og tok så mye plass i vinduet. Tenkte først på sånne panelgardiner (er det det det heter, sånne rette korte som hengerrett ned) og persienner i tillegg, men fant ut at det vil ta en del plass det også.

Så synes ikke gardiner er grusomt, blir jo varmere og mykere rundt vinduet, men nå er det nok på tide å få åpnet litt rundt vinduene her[:)] 

Høres ut som lameller er et bra alternativ for dere.
Og det er jo mye finere enn persienner, i tillegg til uendelig mye mer praktisk.

Var det vi også fant ut[:)]

Takk for råd[:D]

Kid har faktisk ganske mye fint.
Og de har jo ofte rare (men gode tilbud), av typen "ha med en venn og få 30% avslag". Så der kan man få mye fint for en billig penge.

når de har det tilbudet,så går ekspeditøren med et lite skilt der det står:"jeg er din venn"[:D]

ellers,så trur eg at du må prøve å sjå ka farger som passer best inn i "landskapet". kan jo få med deg tøyprøver heim, noen lyse og noen mørke, og så kanskje darlingen vil yttre sin velsignelse over en av dei?[;)]

Back
Topp