Jeg er litt redd for tabletter... Kan jeg kombinere disse?

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Tok meg en tur til legen i dag da jeg har så hovne mandler at de nesten kommer ut av munnen min. Meget dårlige halsprøver og forhøyet crp... Streptokokker... Jippi....

Anyways, legen skrev tre typer tabletter til meg. En antibiotikakur og to typer smertestillende; voltaren og pinex forte.

For ei som aldri har tatt noe sterkere enn Ibux så må jeg innrømme at jeg er litt nervøs. DIsse skal taes sammen? Ifølge etiketten på boksene så skal de faktisk det....

Hva om jeg sovner og blir helt slått ut? (ikke at det er krise da jeg ikke har sovet på to døgn men...)

Hilsen pystete når det kommer til tabletter.

Jeg hadde gjort som legen sa, hadde jeg vært usikker hadde jeg ringt å forhørt meg hva jeg skal kombinere eller ikke. Men verken pinex eller voltaren er utrolig sterke smertestillende, så det går nok greit. Men du kan jo prøve å se:)
God bedring!

Voltaren er noenlunde tilsvarende Ibux, de er i samme virkestoffgruppe. De gir ingen "rus" slik som PF potensiellt kan gjøre og vil ikke slå deg ut. PF kan jo gi en liten rus når kroppen omdanner virkestoffet Kodein, men denne er stort sett kortvarig. Sammen får du en litt mer effektiv miks enn Ibux og Paracet sammen.

Så ta dem slik legen har sagt, legg deg ned og få deg litt søvn ;)

Takk for det.

Jeg kjører på som det står også får vi se. Bare jeg får til å spise, drikke og sove igjen så skal jeg ikke klage :)

Nå skriver du ikke noe om du er med barn eller ikke, men om du er gravid og legen har skrevet ut dette til deg så mener han vel at det ikke påvirker fosteret, men det du spør om nå er det faktisk egentlig bare en lege som kan svare deg på.:)
Personlig synes ikke jeg voltaren er noe særlig til smertestillende.
Jeg hadde en gang en forferdelig tannpine og dro på tannlegevakten, og jeg fikk voltaren.. vel, den fjernet ikke smerten, men husker jeg ble noe sløv og trøtt av den ja.:p
Fikk meg i hvertfall noen timers søvn.:D

Pinex er et parasett preparat og kan fin kombineres med voltaren. Men voltaren skal derimot ikke kombineres med ibux preparater. Så gjør som legen har foreskrevet du, så skal du se dagen blir litt bedre. God bedring.

Sterkrvenr skrev:
Nå skriver du ikke noe om du er med barn eller ikke, men om du er gravid og legen har skrevet ut dette til deg så mener han vel at det ikke påvirker fosteret, men det du spør om nå er det faktisk egentlig bare en lege som kan svare deg på.:)
Jeg hadde en gang en forferdelig tannpine og dro på tannlegevakten, og jeg fikk voltaren.. vel, den fjernet ikke smerten, men husker jeg ble noe sløv og trøtt av den ja.:p

Det burde jeg kanskje skrevet ja. Jeg er ikke gravid. Ferdig med det :)

Mulig den voltarenen skal gjøre noe annet, mens pinex forte skal dempe smertene.

Noen timers søvn er forsåvidt veldig greit det altså :D

Da er det nok som de sier overfor her bare å kjøre på.;)
Er sikkert sliten av å være syk å så litt søvn vil ikke skade.;)
Ønsker deg en riktig god bedring.:)

Helene Burugle skrev:

Sterkrvenr skrev:

Det burde jeg kanskje skrevet ja. Jeg er ikke gravid. Ferdig med det :)

Mulig den voltarenen skal gjøre noe annet, mens pinex forte skal dempe smertene.

Noen timers søvn er forsåvidt veldig greit det altså :D

de kan du helt fint ta sammen, ja, da de har helt forskjellig virkestoff, sånn at den ene vil ikke forsterke den andres virkestoff på en måte:) de virker ulikt. så det er null prob, og helt vanlig medisinering ved feks ryggplager og andre smertetilstander!

Back
Topp