Jeg er litt bekymret om dagen.. (hode) langt

frøken85

Glad i forumet
Siden november i fjor har jeg hatt perioder med en sinnsyk hodepine. Jeg tok en synstest og det viste seg at jeg har vanvittig skjeve hornhinner, så jeg begynte med briller. Det har hjulpet litt, men jeg har fremdeles vondt i hodet.
Smerten sitter på venstre side rett over øret og stråler utover.

I april kom jeg meg til lege ettersom smertestillende ikke fungerer og brillene måtte tilvennes før man kan si at det ikke er relatert til dem. Smertene kommer nå hver tredje dag, og slår meg ut i 36 timer ca. Jeg får migrenetabletten imigran(?).. Men fyyyy f... for en effekt de hadde, jeg måtte holde meg fast i sengen og lukke øynene hardt.. så svimmel, kvalm og vondt jeg fikk, så de tar jeg ikke mer. Jeg strøk til eksamene til våren og må ta alt om igjen, men jeg klarer ikke konsentrere meg for da blir jeg uvel, så jeg har vel egentlig gitt opp drømmen om høyere utdanning.

Hvis jeg sover mer enn 8 timer blir jeg sløv og får garantert "et hodepineanfall"

Den siste mnd har jeg ikke hatt smerter like ofte, men innimellom ser jeg "stjerner", små lysglimt foran øynene.
I uke 40 var jeg på sykehuset for CTrtg, og i uke 43 til MR. I utgangspunktet(september) fikk jeg et brev om at det er 5 mnd ventetid for å komme til nevrolog, men nå i dag fikk jeg brev om at jeg har time i desember.. Litt bekymret for at de har funnet noe på bildene... Men da burde jeg vel få time ganske raskt??

Hvis noen har lest helt ned hit fortjener de en medalje altså :) Jeg trengte bare et utlufting, og eventuelle kommentarer og råd er bare en bonus for meg.

Skjønner jo godt at du tenker litt ekstra, ja, men se på det på den måten at det sikkert er kommet en avbestilling du har fått[:)]

Dèt har jeg ikke tenkt på nei.. Kanskje det ja :)

Har du prøvd å gå i en dag eller to kontinuerlig med lapp over bare ene øyet? For å avkrefte 100% at det er pga. hornhinnene mener jeg.

Sånn lapp over øyet har jeg ikke prøvd, ettersom legen mener at det ikke er synsrelatert..

ORIGINAL: frøken85

Sånn lapp over øyet har jeg ikke prøvd, ettersom legen mener at det ikke er synsrelatert..

...og leger er jo Guder som vet alt...

Jeg slet selv med merkelige problemer med både syn og balanse i nesten 3 år, scannet hjernen på sykehus, testet for BPPD og mye annet rart, legene fant aldri noe, etter 3 år forsvant det sakte. Fellesnevneren for alle legene jeg var hos at de kunne ikke tatt mer feil med sine hypoteser og teorier. Leger er flinke til å komme opp med standardteorier (spesielt fastleger) når de møter på problemer de ikke har den minste kunnskap om.

60% av alle leger "googler" når de kommer over symptoner de ikke er kjent med.

Har du noe å tape på å prøve det? [:)]
Beste måten å finne ut av noe på er ofte å finne ut hva det ikke er (elimineringsmetoden).
Merker du selv fysisk at å gå med lapp på ene øyet i to dager ikke utgjør en minste forskjell så kan du jo med 100% utelukke at det har noe med hornhinnene dine å gjøre.

Her er en litt mere vill gjetning:

Når det gjelder lysflekkene som beveger seg på synsfeltet ditt noen ganger. Det er hvite blodlegemer og er ganske vanlig når blodtrykket skaper bevegelse i blodårene enten i eller bak øyeeplet og retina. Det er helt ufarlig og skjer med alle, spesielt hvis man gnir hardt i øyet, reiser seg veldig raskt opp etc. Må ikke forveksles med "amøbene" som svømmer rundt på synsfeltet (som kan sees veldig godt når man ser på blå himmel eller solariumsrør), dette er også celler og/eller cellebiter og ujevnheter i linsen på øye.

Du kan også ha trange nervebaner eller blodbaner opp fra rygg/nakke/skuldre.
Det kan være noe mat/drikke du inntar, prøv f.eks å dropp kaffe i noen dager hvis du drikker det.
Sjekk om du har riktig innhold av mineraler/D-vitamin/jern, kan finnes ut med en enkel blodanalyse hos legen.
Spiser du mye ost? Dropp ost i noen dager/en uke, mange som har migrene med synsforstyrrelser og svimmelhet blir ofte mye værre av ost(muligens også flere melkeprodukter).

Det kan være selvforsterket psykologisk, dvs. at det i begynnelsen hadde en rent fysisk årsak, men etter hvert som du ble obs på det har ditt fokus på det gjort problemet tydligere.

Det kan selvfølgelig være utallige ukjente årsaker, hvorpå 99.99999% av dem er helt ufarlige / ikke livstruende.

Back
Topp