jeg er hjemme igjen......

vinglepia

Forumet er livet
skal vi se..er ikke så alt for happy dessverre [:(] 

*borte* 

TUSEN HJERTELIG TAKK FOR HERLIGE SVAR I TRÅDEN MIN OG KOSELIGE INNLEGG I EGEN TRÅD!!! [:D][:D][:D]
GODT Å KOMME HJEM TIL DERE! [:)]

[8D][8|][:-]

kan godt skjønne du er skuffa,men nå har dere i hvertfall fått svar på at det er noe som er galt og at det er derfor dere ikke har blitt gravide.ønsker dere lykke til med icsi forsøk,og håper av hele mitt hjerte at det klaffer på første forsøk[;)][;)]

ORIGINAL: t.t.h.

kan godt skjønne du er skuffa,men nå har dere i hvertfall fått svar på at det er noe som er galt og at det er derfor dere ikke har blitt gravide.ønsker dere lykke til med icsi forsøk,og håper av hele mitt hjerte at det klaffer på første forsøk[;)][;)]
ja, her for noen dager signerte jeg på at det var litt irriterende å ikke ha en feil sånn at ikke noe kunne gjøres..men det mener jeg ikke lenger..

tusen hjertelig takk!!!!

Jeg må bare svare deg på denne.. For jeg har vært igjennom mye av det samme.. stress ned sa alle!!

Men her er en solskinnshistorie: Så du må ikke miste håpet!

Vi har prøvd i noen år nå, og jeg hadde også gått en del opp i vekt, men ikke så mye at det skulle bety all verden da.. Tok eggløsningstester i åtte sykluser og i seks måneder i strekk ila de årene... og fant ingenting.. Hadde mens-syklus på ca 60 dager og så lite at jeg kunne gå med vanlig truseinnlegg en dag eller to...

Til slutt viste vanlige blodprøver at jeg hadde både lavt stoffskifte, høyt kolesterol, og i grenseland høyt blodsukker og tegn på insulinresistens... Dette henger en del sammen med PCOS... Så dette bør også du få sjekket ut!
I tillegg måtte min kjære ta prøve, og vi regnet med at den ville se bra ut siden han har en gutt fra mange år tilbake.. Men nei, den gjorde ikke det.. Den var under 25% av normalen..
UL viste at jeg hadde PCO-preg på ovariene, -som du...
Startet hormonkur... uten respons.. Legen kunne ikke se noen egg som var store nok til å gi eggløsning..
Men ved neste kontroll viste det seg at jeg var sju uker på vei og var blitt gravid allerede før hormonkuren! Trodde det nesten ikke, for med alle odds i mot oss hadde jeg utelukka egne barn.. Tenkte at kanskje prøverør, eller så blir det adopsjon.. Jeg hadde oversett alle symptom for trodde ikke det gikk an rett og slett!

Men det går an! Og jeg håper det blir deres tur snart!! Gleden er så vanvittig stor når det endelig skjer!
Så... håper det ga deg et lite håp med på veien... Og masse lykke til!!!

Uff, det var vonde nyheter å få[:(] *Trøsteklem*
Nå vet dere ihvertfall hvorfor det ikke ha gått, og kan få akkurat den hjelpen dere trenger.
Jeg krysser alt jeg har for at det blir full klaff på første forsøk[:)]

ORIGINAL: Sylvia80

Jeg må bare svare deg på denne.. For jeg har vært igjennom mye av det samme.. stress ned sa alle!!

Men her er en solskinnshistorie: Så du må ikke miste håpet!

Vi har prøvd i noen år nå, og jeg hadde også gått en del opp i vekt, men ikke så mye at det skulle bety all verden da.. Tok eggløsningstester i åtte sykluser og i seks måneder i strekk ila de årene... og fant ingenting.. Hadde mens-syklus på ca 60 dager og så lite at jeg kunne gå med vanlig truseinnlegg en dag eller to...

Til slutt viste vanlige blodprøver at jeg hadde både lavt stoffskifte, høyt kolesterol, og i grenseland høyt blodsukker og tegn på insulinresistens... Dette henger en del sammen med PCOS... Så dette bør også du få sjekket ut!
I tillegg måtte min kjære ta prøve, og vi regnet med at den ville se bra ut siden han har en gutt fra mange år tilbake.. Men nei, den gjorde ikke det.. Den var under 25% av normalen..
UL viste at jeg hadde PCO-preg på ovariene, -som du...
Startet hormonkur... uten respons.. Legen kunne ikke se noen egg som var store nok til å gi eggløsning..
Men ved neste kontroll viste det seg at jeg var sju uker på vei og var blitt gravid allerede før hormonkuren! Trodde det nesten ikke, for med alle odds i mot oss hadde jeg utelukka egne barn.. Tenkte at kanskje prøverør, eller så blir det adopsjon.. Jeg hadde oversett alle symptom for trodde ikke det gikk an rett og slett!

Men det går an! Og jeg håper det blir deres tur snart!! Gleden er så vanvittig stor når det endelig skjer!
Så... håper det ga deg et lite håp med på veien... Og masse lykke til!!!
må bare si at det er ikke problem med vekten her heller.. er ikke overvektig nå heller i følge bmi'n, og kahn sa at vekten ikke trengte å gå ned [:D]

og takk for en god historie og gode råd!!! [:D]

så fantastisk at dere plutselig fikk det til - kjenner jeg får helt gåsehud av historien din!
håper virkelig 2010 er vårt år!!! [:)][:)][:)]

*takk Sylvia80*

Bare hyggelig.. Min sambo lå også på under 14 mill.... Min kjære sier som så: Det er jo nok til å befrukte hele Europa det..."
Men jeg har spøkt litt om det i ettertid da: Syns jeg hører dem der de gjør seg klare for svømmeturen: " Kom igjen gutta!! Vi ekje så mange, men vi e sterke sant!? Klar... Ferdig... Gå!!"
Men men.. Mirakler skjer!
Men du, det med p-piller.. De kamuflerer bare symptomene, de bedrer ikke PCO-en i seg selv.. Hvis du har andre problemer knyttet til PCO som jeg så hjelper det med medisinering.. og holde seg mest mulig på "den sunne sti"..
Jeg krysser fingrene for dere!!

Det var trist å høre, men det funker med ICSI så dette her greier dere.
Krysser fingra alt jeg kan for dere på nyåret.

Klart dette er et sjokk, men hvorfor kom den komentaren:
såååeh..til helvete med alle dere som har sagt "stress ned!!"

Jeg har iallefall aldri brukt en slik kommentar her inne eller på BV eller til noen andre for den saks skyld,
tror ikke noen andre her inn har brukt den heller....hvorfor den sinte komentaren til oss her inne?
For det er jo oss du skriver inlegget til.... [&:]

Men kjære vene for en dag det ble, var jo ikke sånn det skulle bli. Men allefall fikk dere et svar og at dere skal få hjelp[:D] Men jeg kan prøve å trøste deg med en ting iallefall samboeren din sin prøve ikke burde være noe definitivt svar fordi legen på riksen sa at de skifter populasjon hver 3 måned å det vil si at en annen prøve som han kanskje tar senere blir bedre.. Du ser jo at han har avgitt bra prøver før[:D] Prøven hannes er mye mye bedre enn min sambo sin. ICSI er ikke så  værst, man får prøve å tenke på at d er noe positivt , vi skal snart igjennom det. Ikke at jeg går foran med det beste eksempelet her men men. Jeg er nervøs for både sambo og meg jeg. Det er ikke lett, men man finner vel måter å takle det på. Vi reagerer jo ulikt på sånt.

Jeg vet fulstendig hvordan du har det. Dette er ikke noen enkel prosess, men du kommer deg igjennom det. Dere må støtte hverandre å ta vare på hverandre når det blir tøft.

FIkk du noe oppstartdato?

Sender deg en stor klem jeg

Huff, kjip beskjed å få, men i det minste har dere funnet utav det[:)] Tanta mi har og PCO, og han har meget dårlige svømmere, men på fjerde forsøk så klarte de det, og det er bare 6 dager mellom dem og Leon min[;)] Så, ikke gi opp håpet! Nå som dere vet hva det er så er det i hvert fall skikkelig hjelp å få[:)]

ORIGINAL: Sylvia80

Bare hyggelig.. Min sambo lå også på under 14 mill.... Min kjære sier som så: Det er jo nok til å befrukte hele Europa det..."
Men jeg har spøkt litt om det i ettertid da: Syns jeg hører dem der de gjør seg klare for svømmeturen: " Kom igjen gutta!! Vi ekje så mange, men vi e sterke sant!? Klar... Ferdig... Gå!!"
Men men.. Mirakler skjer!
Men du, det med p-piller.. De kamuflerer bare symptomene, de bedrer ikke PCO-en i seg selv.. Hvis du har andre problemer knyttet til PCO som jeg så hjelper det med medisinering.. og holde seg mest mulig på "den sunne sti"..
Jeg krysser fingrene for dere!!
herlig!!!! [:D][:D][:D]
takk!

ORIGINAL: twinanne

Jeg har iallefall aldri brukt en slik kommentar her inne eller på BV eller til noen andre for den saks skyld,
tror ikke noen andre her inn har brukt den heller....hvorfor den sinte komentaren til oss her inne?
jeg trodde alle her inne forstod at det ikke er ment til noen på AB, men en følelse jeg sitter med etter mange opplevelser rundtom på bv og i den generelle verden på utsiden her.

ikke meningen å støte noen her inne på AB, men har fått kommentaren av flere bv jenter og kjente en trang til å få det med [&:] synes du har vært veldig heldig som har sluppet unna denne setningen!! [:)]

ORIGINAL: hero

Men kjære vene for en dag det ble, var jo ikke sånn det skulle bli. Men allefall fikk dere et svar og at dere skal få hjelp[:D] Men jeg kan prøve å trøste deg med en ting iallefall samboeren din sin prøve ikke burde være noe definitivt svar fordi legen på riksen sa at de skifter populasjon hver 3 måned å det vil si at en annen prøve som han kanskje tar senere blir bedre.. Du ser jo at han har avgitt bra prøver før[:D] Prøven hannes er mye mye bedre enn min sambo sin. ICSI er ikke så  værst, man får prøve å tenke på at d er noe positivt , vi skal snart igjennom det. Ikke at jeg går foran med det beste eksempelet her men men. Jeg er nervøs for både sambo og meg jeg. Det er ikke lett, men man finner vel måter å takle det på. Vi reagerer jo ulikt på sånt.

Jeg vet fulstendig hvordan du har det. Dette er ikke noen enkel prosess, men du kommer deg igjennom det. Dere må støtte hverandre å ta vare på hverandre når det blir tøft.

takk!!

*borte* 

masse store klemmer tilbake til alle dere herlige snuppene her inne!!!

Dette var da voldsomt på en gang. Håper det kommer et mirakel ut av dette med god hjelp da, men husk og ikek gi opp håpet om og klare det selv, det skjer [;)] min sambo fikk prøve på 27.4 mill og det var visst ikke bra det helelr, men bare 18% av dem svømte bra. Jeg håper det klaffer på 1 forsøk for dere [:D]

ORIGINAL: racesnuppsi

ORIGINAL: twinanne

jeg trodde alle her inne forstod at det ikke er ment til noen på AB, men en følelse jeg sitter med etter mange opplevelser rundtom på bv og i den generelle verden på utsiden her.

ikke meningen å støte noen her inne på AB, men har fått kommentaren av flere bv jenter og kjente en trang til å få det med [&:] synes du har vært veldig heldig som har sluppet unna denne setningen!! [:)]

Jeg har ikke sluppet unna, har kommet på en pen måte inne på før svangerskapet.
Slapp av så blir du grabid på vanlig måte og da slipper du kanskje den prosessen med prøverør igen, det var godt ment men bare ei som ikke hadde peling på uforklarlig infertilitet.
Men jeg har fått høre at jeg ikke fortjente å få min sønn pga at jeg er en av de eldste her, da fikk jeg høre at de som er i 20årene har enerett på å bli foreldre, de som starter sendt er ikjke egnet kom det frem av ei ung BV dame...
har fått PM er om dette også at det er ikke rettferdig at jeg som har slitt og har hatt IVF skal bli gravd når en som er i sin 5 pp på før svangerskapet ikke har blitt det....så det er mye rart man hører er inne.

Jeg beklager så mye min uttalelse, det du skrev i smått etterpå det forklarte jo vel kanskje at du ikke mente oss her inne. Så ikke helt det først...hang meg litt for mye opp i den setningen forran.

Nok om meg.

Som sagt så krysser jeg fingra alt jeg kan for dere. Selv med ICSI så er det jo store muligheter for å bli gravid for dere. Din manns sædkvalitet er mer enn bra nok til ICSI.
Og det er jo mange med endo og PCOS som har blitt gravide også.
Men forstår veldig godt at dette ble veldig mye å svelge på engang.

ORIGINAL: *dreamer*

Uff, det var vonde nyheter å få[:(] *Trøsteklem*
Nå vet dere ihvertfall hvorfor det ikke ha gått, og kan få akkurat den hjelpen dere trenger.
Jeg krysser alt jeg har for at det blir full klaff på første forsøk[:)]

ORIGINAL: racesnuppsi

ORIGINAL: hero

takk!!

de har fullt i januar, så jeg skal ringe inn tr i februar syklusen min, og håper på ledig plass da!!

masse store klemmer tilbake til alle dere herlige snuppene her inne!!!

Åh jeg gleder meg til å følge deg jeg... [:D]

Vet åssen du føler det akkurat nå siden jeg fikk samme beskjeden på utredning på sykehuset.
å det var heeelt grusomt.. men hjalp å vite at man kunne fikse det eller få hjelp..
Men så når jeg kom til legen å fikk vite at mannen min hadde elendig svømmere ja da ble jeg helt knust..
Så reiste vi til hausken siden de var spesialisert på PCO(S) å da hadde jeg ikke det.. hadde noen syptomer på det som feks manglende el enkelte mnd. men hadde ikke typisk pco sykluser og slikt..
så da var det bare mannen min som var et stoort problem.. er slitsomt å enkelte ganger tenker man domme tanker.. men nå håpe vi på at ICSI skal hjelpe oss på nyåret[:D]
Å kansje vis ting går etter planen min at vi får et lite julemirakel 2010[:D]

Ja det er tøft å få en slik beskjed[:(] Men heldigvis har vi leger som vet råd Her fant de også en årsak hos oss begge, jeg får ikke ut så mange egg og mannen hadde 4 mill på prøven da vi var på St. Olavs, men ICSI er genialt og det klaffet på kun et egg[:)][:)][:)] Så ikke gi opp håpet, dette kommer til å gå så bra[:)] Gleder meg til å følge dere videre på veien mot et lite mirakel[:)]

Back
Topp