Jeg er gjerrig siden barna mine går i arveklær...*Oppdatert!!*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jupp, det er jeg viss iflg ei bekjent.. [8|]

Jeg har ingen problem med å la ungen bruke klær de har arvet. Snuppa syntes det er utrolig stilig å få klær fra andre og gullet bryr seg jo katta om dette siden han er liten enda.
Det er ikke som om de kun går i arveklær, men jeg har virkelig ikke problemer med det. De er i en skikkelig voksealder nå, så hvorfor ikke bruke klærne man får? Så lenge klærne er hele og rene selvfølgelig!
Er jo nok av andre ting å bruke penger på...

Men tilbake til saken da. Har ei bekjent som har en gutt som er noen mnd mindre enn gullet. Så jeg sendte henne sms om hun ville ha noe av tøyet som han har brukt. Det er jo noe som ikke er brukt også der.
"Nei, vet du hva. Så gjerrig er jeg faktisk ikke med ungene. Jeg syntes det er en uting det med å prakke brukt tøy over på andres unger. Det er ekkelt og vemmelig! Foreldrene burde stå frem og ta ett ansvar her... Ikke prøv å gi det til Fretex heller, la de ungene få nye klær å bruke!"

Vi har en på jobb som også har en sønn som er litt mindre enn vår og han takket gladelig ja til å få noe klær! :) Og jeg er jo glad for at noen kan bruke tøyet vi ikke vil spare på. Er jo mye bedre det enn at fullt brukbart tøy skal ligge på loftet og kokkelure..

Så jeg begynte å tenke litt da. Er det virkelig så farlig og gjerrig å gi vekk brukt klær? Virkelig..?? Er standaren blir så sær på det?
Oppdatert:

Fikk sms av mannen hennes nå.
"Hei" Hørte du hadde sendt sms til xxxxxxxx ang noe tøy. Har du gitt det vekk eller har du det enda?

Jeg svarte enkelt og greit:
"Hei på du :) Ja, jeg har det enda, men hun får det ikke. Jeg gir ikke klær til utakknemlige folk. Sjekk sendte sms på mob hennes, så er jeg sikker på du skjønner meg ;)"

Hun høres ut som hun ikke er helt med. Jeg synes tvert imot. 

hæ? svarte hun det på sms? jeg hadde klikka. maken til dårlig folkeskikk da!

nei, du er ikke gjerrig. du sparer jo både miljøet og pengene. og de kan du jo da bruke på andre flotte ting til barna? opplevelser og andre ting og tang de måtte trenge:)

Haha, sorry at jeg ler. men der må det blafre med øra når det blåser [8D]

Nå har ikke jeg barn,men kjenner mange som har det..
Å alle har arvet masse eller lite..

Syntes det er fint å kunne arve jeg:)
Er jo ingen som gir bort ødelagte og møkkete klær heller da[8D]

Syntes det var et smålig svar av din vennine når du bare prøvde å være hyggelig[:-][>:]

!! Så idiotisk ting å si ! [>:]

om tøyet er så godt som nytt arver jeg gjerne!!!

søsteren til sambo senda masse til oss,MEN alt var slitt,flekkete og skikkelig stygt behandlet... vi kasta alt.. hun metne at det vi ikke ville ha måte vi gi til  fretex,fretex hadde ikke tatt i mot dette...

hun mente at vi allefall kunne ha det till ett "bytte" om vi ble tom for fine klær.. ehh.. gidder ikke ta vare på søppel.

Synns hun som du fikk melding av virker sær, jeg har ikke noe imott å arve[:)]

hjelpes!!! er da ikke no galt å gå i arveklær! så lenge di er hele og pene?!?!? og det er ihvertfall ikke galt å spørre andre om di vil ha klær??! hallo.. er jo bare å si nei hvis man ikke har bruk for det.. hmmm.. sært!!

Å herregud! Greit nok om hun ikke ville ha dem, men å klikke sånn? Og ikke skal du gi dem til fretex heller? Hun må jo være helt blåst!

Synes arveklær er helt supert jeg! Spesielt til jenta mi , hun vokser fort og slår hull på bukser og strømpiser hele tiden. Har spart mye penger på det [:)]

Jeg bruker mer enn gjerne arvede klær på sønnen min, er så heldige å arve masse flotte klær av en gutt som er litt eldre. Det rekker jo ikke å bli slitt en gang så fort som de vokser ut av det.

Gjerrig som gir bort klær? Nei, det synes jeg ikke. Heller sært om man skal kaste klær fordi man synes det er ekkelt å gi det vekk til noen eller til Fretex. [&:]

Er jo også miljøvennlig med litt gjenbruk.

Utrolig frekt av venninnen din å svare på den måten da. Kunne holdt med ett "nei takk" til å arve klær av dere.

Det er noe av det frekkeste og utaknemleige jeg har hørt på LENGE!  Tror det hadde tatt lang tid før jeg hadde giddi å snakke til henne igjen... fytti for et ufordragelig menneske...

Hva skal man si til noe så dumt da[:-]
nei, jeg syns det er flott med arveklær jeg. Ikke noe galt i å bruke fine klær til de er stygge og slitte. Må være noe galt med hun der dama altså!

Var sterke ord fra hennes side, men jeg ønsker ikke arveklær til mine barn. Muligens jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde bror/søster som hadde gitt dem til meg, men ikke fra andre. Har fått 2 poser ved ulike anledninger. Jeg likte ikke å gå igjennom posen, syntes det var litt ekkelt med stive klær du ser har blitt vaskede mange ganger og i tillegg var de ikke min smak. En annen gang fikk jeg av ei jeg jobber med. De har mye penger og kjøper fine klær til sine barn. Var skikkelig skuffet over alle flekker over halvparten av klærne hadde. Jeg har beholdt noen få plagg fra hver av posene, men ikke mye.
Ser derimot ikke problem med at andre synes det er greit å arve og jeg hadde aldri sagt det hun sa.

Du er absolutt ikke gjerrig. Jeg synes din bekjent er snål jeg da[8|]

Datteren min har ingen å arve fra, men jeg hadde blitt kjempe glad om hun kunne arve fra noen[:)] Jeg har en venninne som arver fra min datter. Hun er kjempe glad for å arve til sin jente[:)]

Jeg synes det er koselig å gi det til noen man kjenner enn å gi det til Freetex

kjøp og kast mentaliteten lenge leve.. Det er en uting å bare skulle ha nytt hele tiden!
er vel kjipt jeg også, som lar tulla bruke tøy etter gutten min (vel og merke nøytralt tøy i brunt og blått, som ikke er utpreget gutt).

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Å herregud! Greit nok om hun ikke ville ha dem, men å klikke sånn? Og ikke skal du gi dem til fretex heller? Hun må jo være helt blåst!

ORIGINAL: Chinchilla

[:-][:-][:-][:-] Eeeh, tror det er dårlig med fyll imellom ørene på hun der[8|] er det mulig å vere så frekk[:-] Vi har ingen å arve av så Adrian får jo alt nytt uansett liksom. Men lillebroren kommer jo til å arve alt som er fint etter Adrian. Er jo ingenting galt med det vel[:-] Det er ihvertfall en uting å kaste fine og hele klær, fy søren!!

Back
Topp