Jeg er giftesyk!:)

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Nå er det så mange vakre bryllup om dagen, og enda fler vakre bruder. Og jeg kjenner jeg er virkelig klar til å gifte meg.
Jeg vill dele livet mitt med han, og ikke minst jeg vill ha enn sånn flott kjole på meg. Jeg har omtrent planlagt hele bryllupet, men jeg har ikke enn ring på fingeren, og vi kan si det slik at jeg mangler ett frieri

Jeg vill ikke fri, jeg er nok litt gammeldags der. Men jeg vet at min kjære samboer kommer ikke til å få fingeren ut av....  på veldig lenge, da er nok kjolen jeg har lyst på altfor liten, og gjestelisten har vel de fleste gått bort osv osv.
Så er det flere som meg som er giftesyke, men ingen å gifte seg med?
Hvordan skal jeg få han til å skjønne at nå er det på tide da?

Lusker meg ut siden jeg gifter meg til lørdag :P

Håper alle som vil får oppleve en slik dag :)

jeg hadde det litt på samme måte med min kjære. Jeg fikk en ring til jul av han for noen år siden men den var til "feil" finger.
Siden da har jeg til jul og bursdag svart på spørsmålet "Hva ønsker du deg" med "en ring til den andre fingeren"
Og til bursdagen nå i sommer stod han på kne med nettop det:)
Tok litt tid med åpenbar hinting, og mye prating om temaet før det kom, men det kom til slutt:)

Nå har jeg ikke planlagt alt slik du har, og vi tenker å ta oss god tid da jeg har termin om 3 uker, og det ikke er noen hemmelighet at et bryllup koster temmelig mye så det er noen år frem i tid, men nå vet jeg hvertfall at EN dag skal vi gifte oss, jeg og han:)

Har dere pratet mye om det tidligere?

*lmk88* skrev:
Lusker meg ut siden jeg gifter meg til lørdag :P

Håper alle som vil får oppleve en slik dag :)

Kos deg masse til Lørdagen, tror det er enn helt spesiell da i livet:)
Lykke til

Nei jeg hinter ikke så mye, han vet at jeg har lyst enn dag, og vill gjerne at han spørr, men vill jo ikke tvinge han heller. Han må gjøre det selv når han er klar. Han tenker på at dette koster for han vill ha ett stort bryllup, med fireretters og slikt, jeg vill ha ett enkelt, men romantisk. Hihi

Jeg har sagt til han om han ikke frir før jeg er 40 så finner jeg enn annen som frivillig gifter seg med meg. HihiDet er hinte mitt da.
Så spennende, og bare planleggningen er jo litt gøy da.:)

søteste skrev:
Nei jeg hinter ikke så mye, han vet at jeg har lyst enn dag, og vill gjerne at han spørr, men vill jo ikke tvinge han heller. Han må gjøre det selv når han er klar. Han tenker på at dette koster for han vill ha ett stort bryllup, med fireretters og slikt, jeg vill ha ett enkelt, men romantisk. Hihi

Jeg har sagt til han om han ikke frir før jeg er 40 så finner jeg enn annen som frivillig gifter seg med meg. HihiDet er hinte mitt da.
Så spennende, og bare planleggningen er jo litt gøy da.:)

Ja jeg ser den. Nå er jeg en person som gjerne sier ting rett ut, og han er ikke så veldig god på å ta hint så da er det greit å være litt frempå for at han skal forsstå hva jeg vil frem til:p hehe.

Men ja jeg ser den at du vil han skal spør uten at du har presset han til det.
For vår del har han egentlig ikke hatt lyst til å gifte seg i det hele tatt.
Han kommer fra en veldig religiøs familie, der han er den eneste som ikke deler den samme troen som resten av familien og av den grunn hadde han bestemt seg for å ikke gifte seg... og så traff han meg. hehe.

Vi har snakket en del om bryllup, og jeg har gitt uttrykk for at det en dag vil jeg gifte meg og ha den dagen med han, men at det ikke har noe hast, at vi skal ta oss god tid til planlegging og gjøre det til "vårt", og ikke noe tradisjonelt som jeg vet han ikke vil.
Jeg tror det er viktig at når man er så "ueninge" om hvordan man vil ha det at man prater om det og møtes litt på halvveien. For vår del har dette fungert, og vi har nå vært forlovet i ca 2 mnd, har ikke satt noen dato enda men har sagt at om en 2-3 år til skal vi prøve å få det til.

Så når lille prinsessa har kommet og vi har kommet litt inn i foreldrerollen så blir det et større tema igjen der dato blir satt, gjesteliste gått igjennom og vi begynner å se på budsjett og etterhvert setter av penger hver måned. For guriland hvor mye det koster!!!

Dersom han er av den tradisjonelletypen kan du minne han på at fra gamledager av så er det mannen som "skal" fri, men at jenta "har lov" 29. februar (hvert skuddår). Det er skuddår i 2012. (var et av mine siste forsøk før jeg fikk ringen) Hehe.
Det fungerte tydeligvis for meg. men selvom jeg la det ganske klart frem at jeg ønsket meg at han skulle fri en dag, så sa jeg også klart at jeg ikke ville han skulle gjøre det før han selv var klar for det, og at dersom han ville vente så måtte han si i fra til meg slik at jeg var klar over det og ikke trodde det var fordi han ikke ville.

Jeg vil også gifte meg!! Vi har jo barn sammen og jeg vet det er oss for altid, men han er av den oppfatningen at et bryllup er bortkastede penger emoticon Jge hinter og hinter, men det eneste jeg får til svar er at vi ikke har råd... Så jeg må nok vente noen år til... Lykke til!

JAAA, jeg vil gifte meg :P Sambo vet det veldig godt :P

Men han mener det ikke er noen vits i å gifte seg, og at det koster alt for mye penger :P
Vi har stor slekt og omgangskrets, så ja, det hadde nok blitt dyrt :P 

Men.. drømmer meg bort enkelte ganger, men planlegger ingenting :P

Back
Topp