Jeg er fullstendig knust....

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡
VIP
Vi som prøver :)
Himmelbarn
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Igår mistet vi vår nydelige lille Lucy(profilbildet) Hun blei ikke 8 mnder engangemoticon  Vi dro på hytta på fredagen og naboene skulle se til kattene våre mens vi var borte. Pleier som regel å ha de inne, men siden det var meldt fint vær og at de bare vil være ute lot jeg de være ute. Vi kom hjem søndag midt på dagen også kommer nabogutten løpene bort til oss.
Lurte på om begge kattene var her, for naboen lenger nede hadde sett en påkjørt grå katt ligge nede ved postkassene.. Med en gang visste jeg det var vår Lucy! Løp ned, men fant henne ikke.. Vi måtte hente barna hos svigermor, for hadde hatt barnefri helg.

Kommer fort hjem igjen og jeg leter og leter, så ser jeg katta, det er vår Lucy og hu puster ennå. Får helt panikk... Prater til henne og hu mjauer og mjauer. Hu greier ikke å bevege frambeina, en prøver å komme seg opp med bakbeina men går ikke. Ringer vakthavende vetrinær som skal komme å se på henne. Jeg vil ikke løfte henne for så å dra dit da jeg ser hu har veldig med smerter. Vetrinæren kommer etter en times tid. Ser på henne, og trykker på hoftene og hu mjauer så fælt. Ryggen er nok høyst sannsynlig brekt. Hu kan nok opereres, men ingen garanti for at det går bra og at hu blir smertefri. Så vi valgte å gi henne fred

Jeg har grini så mye at øynene er helt opphovnet. Og ikveld hylgrein 4åringen fordi lucy ikke var her og hu savnet hu så fælt. Var jo lekekompisen hennes.

Det som gjør meg mest frustrert er at sjåføren bare har stikki. Og ikke sjekka henne. Hu levde jo for svarten. Utrolig vondt å tenke på hu har ligget med de smertene siden hvertfall søndagsmorran. Uff, hele greia er bare utrolig trist!

Det er helt utrolig hvor vondt sånt er, og hvor mye det blir forsterket av bilførere som bare stikker. Har dessverre opplevd det selv.

Har også opplevd bilfører som tok ansvar og fikk tak i oss. Det hjalp faktisk en del på sorgen at bilføreren brydde seg og var lei seg og ønsket å hjelpe.

Men det er helt utrolig vondt. Føler med dere nå.

Det er fælt å miste kjæledyr.. Trodde det ville være trist, men ikke at det skulle vært så ille da vi mistet vår forrige pus. Hun ble også påkjørt.. og det urskriket jeg kom med da jeg fant henne måtte høres over hele bygde jeg da bodde i..
Sønnen min og jeg skulle grave henne ned i hagen, og tenkte å synge til henne, men var kvalt av gråt.
De blir jo ofte familiemedlemmer, disse dyrene våre. Og det blir underlig tomt når de forsvinner.

Skjønner godt at dere sørger nå.. Håper dere kan finne trøst i en ny katt etterhvert. Det fungerte for oss.

Gode tanker :-)

Stakkars lille pus...
Fikk tårer og klump i halsen nå.
Så fint dere lot henne få slippe mer nå. Det er gjort av kjærlighet til Lucy.

Trøsteklem
Måtte ta vår for snart 1 mnd siden også... Det er fryktelig trist...

Tusen takk alle sammen. Ja, jeg hylgrein når vi begravde henne., Var så feil på alle måter. Hu var jo lille jenta vår hu også. Vi har ei til kattejente og hu har flere ganger vært nede på grava til Lucy idag og lukta på den. Er så utrolig hjerteskjærende og finne henne sånn full av smerter. Mathea, 4 åringen vår ville ned og se lucy før hu fikk sprøyde og siden hu ikke hadde bldo på seg i det hele tatt fikk hu lov til det. I det samme mathea går bort til henne og sier hei til henne hopper katta opp i lufta. Hu elsket unga våre og var Matheas betse venn. Hu ville så gjerne opp i arma til Mathea og få en kos. Jeg måtte bare ta med meg unga og gå opp igjen for greide ikke å se hu skulle få sprøyta. Så samboer var så snill og blei der for meg. har ikke fått til å sove i natt og får det nok ikke til inatt heller. Er fysisk uvel av sorg. Føles ut som hjertesorg. Hu var virkelig verdens beste pus. Kommer alltid til å savne henne. Greier ikke annet enn å gråte. Håper jeg aldri mer opplever det igjen. For fyyy det er tungt!

Ånei, så forferdelig!

Har også mistet mine kjære lille bebipus (som jeg fikk da jeg var gravid med førstemann.)

Den ble å påkjørt. Men de som kjørte på den, hadde levert ho til dyrlegen og gått rundt i nabolaget og forhørt seg om noen eide den i nærheten (var ikke hjemme.)

Så fikk vite det av naboene da jeg kom hjem. Men jammen meg så dukket de opp senere på kvelden, eller så var det neste dag. Og det var veldig godt egentlig. Han som kjørte hadde med seg barna sine på skolealder, og de grein. Så det hele ble litt kleint og trist. Men utrolig flott gjort!

Håper pusen har det godt i pusehimmelen

Så godt og høre flere av dere har opplevd at hvertfall sjåføren gjorde noe og ikke bare dro. Det er det verste med det hele at hu har lidd og at ingen sjekka henne engangemoticon  Er godt og vite vi tok det rette valget og at hu ikke har vondt lenger! Tusen takk for alle klemmene. De varmer.

Det er desverre altfor mange av dem som kjører på huskatter og stikker av. Det er så dårlig gjort og uansvarlig at jeg har ikke ord. Vår kjære Raggie, -en stor og snill ragdollpus på tre år ble påkjørt her for to uker sida. Sjåføren som kjørte på han tok han med seg og dro til vetrinæren med han med en gang de åpnet dagen etter og tok ansvar. Heldigvis var han chippa så vi ble kontakta og han som kjørte på han var så lei seg og beklaga seg flere ganger. Fikk så vondt av han, men han var ihvertfall utrulig snill som sa ifra. Skulle ønske flere var slik.

Uff, får helt vondt inni meg*hulk* Ser det er mange av dere som har opplevd at katta deres blir påkjørt, skulle ønske ingen måtte oppleve det, for det er helt forferdelig. Ja, skulle ønske noen hadde tatt ansvar i vår situasjon og. Bare glad vi fikk sagt ha det til henne og at vi elsket henne. Vetrinæren sa det at som oftest så overlever katten påkjørselen fordi de som regel er så "uheldig" å bare bli "litt" overkjørt, men ikke får stor nok smell. Han var utrolig lei seg og sa at han dessverre opplever dette en del. Katta vår har halsbånd med navneskilt og tlf nr. Glad hvertfall noen av dere har opplevd at sjåføren er lei seg og gjør opp for seg og ikke bare stikker fra stedet.

Godhjerta skrev:
Stakkars lille pus...
Fikk tårer og klump i halsen nå.
Så fint dere lot henne få slippe mer nå. Det er gjort av kjærlighet til Lucy.

Takk jenter. Er det noen som har erfaring med hvor lenge det er best og vente før man skaffer en katt til igjen? Og hvis man skaffer en katt igjen fort, gjør det det lettere for barna? Helt rådvil, sliter med og sove og er kjempekvalm. Rett og slett knust hjerteemoticon  

åååå:`( sånt er så trist! dårlig gjort av vedkommende som kjørte på henne å ikke stoppe og melde fra!

stor klem til dere som mistet en god pus <3

Det er fryktelig uretferdig! Utrolig vondt å miste et dye man er glad i.. vet hva du snakker om for jeg har dyr selv! Lille Lucy vil alltid være med dere :) Sender over en drøss med gode klemmer og varme tanker!

Man blir vanvittig glad i disse dyrene, og det er jo forferdelig å tenke på hvor mye hun må ha lidd stakkar. Føler virkelig med dere!  

Tusen takk for alle klemmene. Varmer virkelig hjertet mitt og tenke på det er mange andre katteelskere uti der<3 Driver å ser litt kattunger nå. Så får vi bare se når vi får en ny i hus. Kommer uansett aldri til å glemme vår vakre og nydelige Lucy.

Uff kjære deg...har nesten ikke ord...
Vet hvor jævlig det er å miste ett dyr. Jeg mistet selv min vakre lille hund i fjor. En schæfer som angrep han.
det er ekstremt vanskelig når slikt skjer når og enda værre når man har barn:(
Sander kan enda gråte over savnet av hunden vår...han var jo der fra han ble født. Det blir som å miste ett familiemedlem som man er utrolig glad i.
Føler med deg:(

mammatil2prinsesser skrev:
Igår mistet vi vår nydelige lille Lucy(profilbildet) Hun blei ikke 8 mnder engangemoticon  Vi dro på hytta på fredagen og naboene skulle se til kattene våre mens vi var borte. Pleier som regel å ha de inne, men siden det var meldt fint vær og at de bare vil være ute lot jeg de være ute. Vi kom hjem søndag midt på dagen også kommer nabogutten løpene bort til oss.
Lurte på om begge kattene var her, for naboen lenger nede hadde sett en påkjørt grå katt ligge nede ved postkassene.. Med en gang visste jeg det var vår Lucy! Løp ned, men fant henne ikke.. Vi måtte hente barna hos svigermor, for hadde hatt barnefri helg.

Kommer fort hjem igjen og jeg leter og leter, så ser jeg katta, det er vår Lucy og hu puster ennå. Får helt panikk... Prater til henne og hu mjauer og mjauer. Hu greier ikke å bevege frambeina, en prøver å komme seg opp med bakbeina men går ikke. Ringer vakthavende vetrinær som skal komme å se på henne. Jeg vil ikke løfte henne for så å dra dit da jeg ser hu har veldig med smerter. Vetrinæren kommer etter en times tid. Ser på henne, og trykker på hoftene og hu mjauer så fælt. Ryggen er nok høyst sannsynlig brekt. Hu kan nok opereres, men ingen garanti for at det går bra og at hu blir smertefri. Så vi valgte å gi henne fred

Jeg har grini så mye at øynene er helt opphovnet. Og ikveld hylgrein 4åringen fordi lucy ikke var her og hu savnet hu så fælt. Var jo lekekompisen hennes.

Det som gjør meg mest frustrert er at sjåføren bare har stikki. Og ikke sjekka henne. Hu levde jo for svarten. Utrolig vondt å tenke på hu har ligget med de smertene siden hvertfall søndagsmorran. Uff, hele greia er bare utrolig trist!

uff så fælt! gode klemmer til deg! må være fælt å finne pusen sin slik!!

Back
Topp