jeg er ekkel

ZombiElla

Elsker forumet
Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive...men er blitt så utrolig lei av meg selv og slik jeg ser ut.
Jeg har vært hos frisør og "fiksa" meg og kjøpt meg klær, men jeg føler meg rett og slett ufattelig stygg.
Og så har jeg begynt å syns synd på mannen min som er sammen med meg[:(] Har begynt å synes det er ubehagelig at han ser på meg, fordi jeg tenker at da ser han hvor fæl jeg er.
(jeg har vært sammen med mannen i 10 år, så sku jo tro han var vant til trynet mitt)
 
Huff...jeg vet ikke jeg... Skjønner ikke hva jeg skal gjøre!! Mister liksom alt mot til å stelle og ordne meg, når jeg ser like fæl ut uansett hva jeg gjør.
Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å endre på situasjonen..
Jeg har slitt med angst og depresjoner hele livet, men har klart å holde det under kontroll i de siste årene. Men denne følelsen jeg har nå er litt ny!!
Kan jo være fordi jeg er gravid, men har vært gravid før og da har jeg følt meg finere enn vanlig.
 Er det noen som kjenner seg litt igjen???
 
 
 
ORIGINAL: ZombiElla

Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive...men er blitt så utrolig lei av meg selv og slik jeg ser ut.
Jeg har vært hos frisør og "fiksa" meg og kjøpt meg klær, men jeg føler meg rett og slett ufattelig stygg.
Og så har jeg begynt å syns synd på mannen min som er sammen med meg[:(] Har begynt å synes det er ubehagelig at han ser på meg, fordi jeg tenker at da ser han hvor fæl jeg er.
(jeg har vært sammen med mannen i 10 år, så sku jo tro han var vant til trynet mitt)

Huff...jeg vet ikke jeg... Skjønner ikke hva jeg skal gjøre!! Mister liksom alt mot til å stelle og ordne meg, når jeg ser like fæl ut uansett hva jeg gjør.
Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å endre på situasjonen..
Jeg har slitt med angst og depresjoner hele livet, men har klart å holde det under kontroll i de siste årene. Men denne følelsen jeg har nå er litt ny!!
Kan jo være fordi jeg er gravid, men har vært gravid før og da har jeg følt meg finere enn vanlig.

Er det noen som kjenner seg litt igjen???

Å,ja..jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver...jeg syntes jeg var så stygg og fæl når jeg var gravid at jeg gråt.. Æsj!! Sa til og med til han at jeg skjønte godt hvis han fant seg noen andre. Han sa jo at han syns jeg var flott, men det var jammen ikke lett å tro på, tror nesten ikke på det nå engang.[:D] Vi jenter er utrolig sensitive og skal jo analysere alt vi hører og ser. Får vi et blikk over middagsbordet kan vi faktisk klare å tolke det på uuuutrooolig mange måter og få det til å ende med det forferdligste, mens det mest sannsynlig var helt uskyldig. Prøv å ta det helt med ro du, og tenk at du er vakker, for det er du garantert, og alle gravide kvinner får en spesiell glød i ansiktet. >Vi bare ser den ikke selv..men sist men ikke minst så er tankene du har helt normale i den situasjonen du er, så ikke koble det til en ny depresjon eller noe, men koble den til settingen du er i og prøv å gjør det beste ut av den. Du bestemmer hvordan dagen skal bli vettu, og se deg selv i speilet og si, Jeg er vakker som jeg er...for det er du garanter...gjør det hver dag, og du vil kjenne at det gjør noe med deg. Håper jeg klarte å muntre deg litt opp på en litt kjedelig dag..og masse lykke til videre. Stooor klem[:D][:D][:D]
 
Hei.
Jeg følte meg ganske ekkel til tider under graviditeten selv, har vært gravid tidligere, da følte jeg meg flottere. Det kan nok variere fra svangerskap til svangerskap. Tror du kan trøste deg med tanken om at du vil føle deg finere etter svangerskapet, og akseptere at du føler deg ekkel nå istede for å bruke mye energi på det motsatte:)   Du er sikkert kjempefin også[:)]
 
ja, jeg føler det også slikt, uansett hva jeg gjør med meg selv så er jeg dritstygg liksom.
men mannen er flink å si at jeg er pen og sexy og sånt så det holder meg oppe.
 
hva sier mannen din da? siden dere har vært sammen så lenge så må han jo like utseende ditt kan du jo tenke på[;)]
 
men er nok kanskje depresjonen som "snakker", hva med å snakk med jordmor/lege?
 
jeg syns også jeg var flott i mitt første svangerskap mens i andre var jeg bare stygg og feit, det er nok hormonene som gjør det..
 
lykke il ihvertfall, du er nok en vakker jente tror jeg[;)]
 
jeg å føler meg stygg og feit [:(]
værtfall etter at jeg fant ut at typen chatter med pene jenter og " flørter" med dem..[>:]
han skriver at han vil ha sex med dem å slikt[:@]  han har ikke hatt lyst å ha sex med meg på en stund nå.. jeg føler at han synes at jeg er stygg.. å begynner å flørte med andre TYNNE pene jenter [:(]
 
jeg har snakket med han om det chatte greiene for det fant jeg meg IKKE i. han lovet å slutte.
men det er andre gang etter at jeg ble gravid at han har sagt det[8|]
 
oj!!
du skriver akkurat slik jeg tenker.
 
nå er det snart 2år siden jeg gikk gravid,men jeg har fremdeles gravidmagen min hengendes ned til lårene. den gikk ikke bort etter fødselen pga en hormonell reaksjon.
 
så nå sitter jeg her, stor og jævlig - og hater meg sjøl.
jeg sliter så veldig med deprisjoner pga mitt utseende.
 
jeg fikk sparken fra jobben fordi de ansatte ikke syntes at jeg hadde bra nok kropp og helse.
NAV  og lege lar meg ikke få lov til å studere til frisør fordi de mener jeg ikke klarer det pga overvekt.
jeg har gått grete roede,nutrilette og vektklubb.no,men til ingen nytte, og da har jeg følgt programmene til PUNKT og PRIKKE!!
 
jeg føler at gud hater meg - hva har jeg gjort for at han skal hate meg slik?
jeg som prøver og prøver - trener og spiser sunt - jeg skal visst ikke lykkes jeg?
er det slik at jeg skal miste livet og livsglede, jobb og fritid pga en såååååå liten bagatell som at jeg er litt overvektig??
jeg bare spør... begynner å bli lei.
 
hei! sånn har jeg også det! men det er på vei til å bli bedre utrolig nok! det som hjelper meg er å trene! trene og være litt sammen med venninner.
 
jeg var ganske slank og veltrent når jeg ble gravid.. jeg ble kjempekvalm, kasta opp hver eneste dag og hadde svangerskapsrelatert migrene som gjorde at jeg sjelden kom meg ut av sofan.. så fikk jeg sf og este ut masse.. gikk opp ca 30kg.. etter at jeg hadde født tok det tid å få bort vannet og fettet jeg hadde lagt på meg.. i familien min er det vanlig at man ikke klarer å gå ned før vi er ferdige med å amme. litt over et år etter klarte jeg å presse meg ned til det jeg veide når jeg ble gravid... men var fortsatt større for det, da mye av musklene var erstattet med fett.
 
har også massevis med strekkmerker, tør ikke gå på stranda.. strekkmerker på puppene, magen, hoftene, korsryggen, rompa, innsiden av lårene, fremsiden av lårene, baksiden av leggene...
 
føler jeg har forfalt, men prøver så godt jeg kan å trene og være aktiv og prøver å spise sunt. er så redd for at sambo egentlig syns jeg er stygg, at han bare har et håp om at det forbedrer seg og derfor fortsatt er sammen med meg. syns det er utrolig vanskelig å tro på komplimenter.
 
men er på vei til å klare å snu det.. syns nå at jeg ser helt ok ut med klær på, helt vanlig. naken derimot er helt jævli. men det hjelper å ordne seg litt da, ta sol, ordne håret, ha pene negler og føtter, ha fine klær. det hjelper, men jeg syns jo det er vanskelig.
 
noe som hjalp meg litt i sommer var at om kvelden pynta jeg meg for sambo, sminka meg, tok på nytt sexy undertøy(selvom jeg ikke syns det ble særlig sexy på meg da) han ble helt vill ihvertfall, og det hjalp litt på selvtilliten min!
 
så det er mine erfaringer med sånne tanker og følelser. håper det er noe du vil prøve! for det er virkelig vondt å føle det sånn!
 
*STOOR KLEM*
 
Jeg får helt vondt av dere som skriver inn her[:(] 
også blir jeg så irritert[:@] For dere er garantert en gjeng flotte jenter, men noen har fått dere til å føle slik dere gjør. Som f.eks usikre kjærester som flørter med andre. "venninner som kommer med indirekte spydige kommentarer" misunnelige kollegaer osv,osv - stille mobbing!!
Har dere tenkt over det??
 
Menn som flørter åpenlyst med andre og kommenterer andre damer enn sin egen. Er som regel usikker på seg selv og trenger bekreftelse i form av deres sjalusi og andre jenters bekreftelse. Det er ikke dere som ikke er mer enn tilstrekkelig. Det er han som har et problem.
Pga hans egen dårlige selvfølelse vil han bryte deg ned på hans nivå for at du skal bli, ikke tro du er noe, hvem andre vil ha deg osv og på sikt vil dette funke. Spesielt hvis ikke du har nettverk rundt deg som oppdager dette og gjør deg oppmerksom på dette og som vil fortelle deg så utrolig vakker og god du er.
 
Så har du "venninner" som er full i komplekser. Som ikke tåler jobbsukssen din, at du blir så lett gravid, at du er slank, mye venner, dyrere hus, dyrere bil, fantastiske foreldre, svigerforeldre, høyere lønn, større pupper, større rompe,mindre pupper, mindre rompe osv osv....
De som gir deg småspydige kommentarer, men som er smarte nok til å ikke si noe konkret så du kan arrestere dem. De som smiler deg opp i ansiktet, men som stikker kniven i ryggen din så snart du snur deg.
 
Tenk over det, gleder du deg til kjæresten din kommer hjem???
Gjør det godt i kroppen når du hører han kommer eller knyter det seg.
Er du blid og i godt humør når du forlater venninnen din etter å ha tilbrakt tid med henne eller føler du deg nedstemt og tappet for energi??
 
Omgå mennesker som gir deg energi og som ønsker deg oppriktig godt. Mennesker som gir deg selvtillit til å mestre forskjellige oppgaver. Skygg unna negative mennesker. Gjør dere dette skal dere se ting endrer seg. At dere blir positivt innstilt tildere selv og at dere får mye mer overskudd og mye mer å gi selv. Ønsker der ealt godt.......
 
 
 
JENTER HVA ER DET DERE DRIVER MED??? TENK POSITIVT VI BLIR SÅNN VI TENKER. se positivt på livet ikke la mannfolka tråkke på dere,vi må ikke gi dem sansje egentlig dem fortjner det ikke . som det med at samboreren din chatter så slå henna på bordet, vi skal gi dem en unge det er dems unge vi bærer på. så hvis dem syns vi er feite ekle så elsker dem ikke oss. dere som har fødet å ikke klart å komme tilbake ivekten som dere ville er det deres egen feil , stol på dere jobb med det , tenk på hva du spiser gå turer hver dag . jeg lover det hjelper. HUSK HELE SAKEN ER AT VI FLESTE DAMER ER SVAKE Å IKKE TRUR PÅ OSS SELV. ikke vær latt pynt sere ordn dere . ikke gå daff. uansett om vi er gravid gå turer.tenk på hva dere spiser. vær sosial. jeg blir så sur for er samme selv men det hjelper faktisk å gjøre som jeg skreiv overfor.   vi damer må være sterke å ikke la mannfolka tråkke på oss
. TENK POSITIVT  . det er mange damer som vil ha barn men som ikke kan få det.
 
Det er bare det at det er ingen andre som har fått meg til å føle meg slik.
Jeg har følt meg slik siden jeg var liten.... stygg og rar og dum.
Jeg har fått mye oppmerksomhet og fine kommentarer, men jeg klarer ikke å virkelig ta det imot som noe positivt. Har alltid følt et behov for å gjemme meg vekk, ikke bli sett!
Og mannen min er iallefall ikke problemet. Han har vært like god mot meg uansett hva jeg har veid, og alltid vist innteresse for meg. Ikke noe sjalusi eller noe innblandet der[:)]
Men jeg tar mer og mer avstand fra han. Knyter meg nesten når han skal ta på meg, unngår sex, og må være nydusjet hvis vi skal ha sex. Han merker at jeg er avvisende, og vi har prøvd å løse problemet. Men det går ikke over...blir bare verre[:(]
Har gått til psykolog for dette også...men siden jeg ikke har klart å være helt ærlig (fordi jeg føler meg så dum som tenker slik jeg gjør) har det ikke vært til noe hjelp.
Vet ikke hva jeg skal gjøre for å føle meg bedre[:(]
 
 
 
 
 
ORIGINAL: Emogirl

Akkurat sånn føler jeg meg og... prøver å skjule kroppen min for sambo, synes jeg er så stor og ekkel[:@] Han viser ikke så mye lyst for tiden heller, så er ganske sikker på at han synes jeg er stygg og ekkel... gleder meg til å få kroppen min tilbake!
 
ORIGINAL: ceecilie

jeg å føler meg stygg og feit [:(]
værtfall etter at jeg fant ut at typen chatter med pene jenter og " flørter" med dem..[>:]
han skriver at han vil ha sex med dem å slikt[:@]  han har ikke hatt lyst å ha sex med meg på en stund nå.. jeg føler at han synes at jeg er stygg.. å begynner å flørte med andre TYNNE pene jenter [:(]

jeg har snakket med han om det chatte greiene for det fant jeg meg IKKE i. han lovet å slutte.
men det er andre gang etter at jeg ble gravid at han har sagt det[8|]

 
Herre gud.. dette er ingen man å spare på spør du meg!!  Høres ut som en som ikke kommer til å tanke seg om to ganger før han er utro!
 
Back
Topp