jeg er dum..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Hvor mange dager er det egentlig i en svangerskapsuke? Tror tickeren min regner seks? Jeg skjønner ingenting jeg.. Er 18 og en dag idag (sier babyverden) Hvor mange måneder er jeg da? Hehe, det er sikkert det dummeste spørsmålet dere noensinne har hørt[8D]

Vi har skjønt det sånn at den engelske tickeren regner 2 dager feil...
Så om du setter termin dato til 2 dager tidligere når du lager ticker,så regner den riktig![;)]
Om du er 18 uker vil jeg kalle det for 4 1/2mnd på vei!!!
Så når du er 20 uker,og halveis er du 5mnd på vei...[:D]

Dumt spørsmål var det heller ikke![;)]
En regner vel disse mnd'ene litt forskjellig,men tatt ut ifra uker er også et svangerskap 10mnd,og halveis er jo da 20uker=5mnd!!!

Så da er egentlig svangerskapet 10 måneder og ikke 9 som jeg alltid har trodd? For.. Jeg må regne litt..
4 uker - 1 måned
8 - 2 måneder
12 - 3 måneder
16 - 4 måneder
20 - 5 måneder
24 - 6 måneder
28 - 7 måneder
32 - 8 måneder
36 - 9 måneder (da jeg trodde man skulle føde)
40 uker - 10 måneder! å et svangerskap regnes jo til 40 uker.. Derfor jeg ikke skjønner noe her..

De fleste regner det på denne måten...
Synes den måten fungere greit og,for da virker du jo litt lenger på vei![;)]
Sånn ellers og så nevner vi jo gjerne en lønnsutbetaling på 4uker som en mnd og.
Men rent regna fra unnfangelse ved å telle mnd'er frem til termin blir 9mnd...

innvikla greier altså[;)] Men jeg regner det også slik, høres mye bedre ut med 4 1/2 [:D]

Det er bare i februar det er 28 dager- altså 4 uker. i de andre månedene er det jo 30 og 31 dager. Dessuten telles det fra den første dagen i den siste mensen før du ble gravid. derfor blir det 40 uker!! Håpr det var litt oppklarende [:D]

Enig med Lisa79. Det er 4,33 uker i en måned. Dermed blir det 40uker / 4,33= 9,2 mnd!
Så når en er 18 uker på vei, blir det 18/4,33= 4,1 mnd. Det vil si at du har nettopp passert fjerde svangerskapsmåned [:D]
Ikke for å snyte deg på en 1/2 mnd. da...[;)]

Back
Topp