Jeg elske sushi...

Tvillingsmurf

Forelsket i forumet
*MIA*
men er så feig at jeg ikke tørr å spise det. Det er jo ingen advarsel mot det, er det andre som spiser det eller lar dere andre også være?

Jeg spiser sushi, men jeg lar være å spise bitene med kveite og tunfisk. Skal faktisk kose meg med sushi ikveld etter ungene er i seng :)

Samme som over, bare ikke spis tunfisk eller kveite :) Sushi er nomnom

Ok, jeg liker best de bitene med laks uansett. Også lager vi den vanligvis hjemme. Da får jeg mote meg opp og spise litt, for jeg elsker sushi og det hadde vært lenge å vente om jeg skulle ventet til april! Men alt for de små!!! :)

Sushi er da ikke farlig å spise?! Jeg fikk også klar signal forrige gang at røkelaks var helt ok ?!

Røkelaks er den typen laks man gjerne spiser til eggrøre, gravlaks spiser man gjerne med sennepssaus til. Begge deler kan inneholde en bakterie som heter LISTERIA, men som regel i små og uskadelige mengder. Hvis bakterien får anledning til å vokse, for eksempel i vakumpakket vare med lang holdbarhetstid, så kan bakterienivået bli for høyt. Spis derfor ferskest mulig gravet og røkt fisk. For å være på den sikre siden bør du altså unngå gravet og røkt fisk der holdbarhetsdatoen nærmer seg slutten..

Blir vel som salami og spekemat???

Man skal vel ikke spise røkt laks, det har jeg fått beskjed om i alle fall.
Jeg kutter ut sushi, kan våge å spise tempura da det er varmebehandlet. Jeg lager ikke selv da.

Uansett, selv om jeg elsker det så er det bare noen måneder uten, og premien er jo så mye større og bedre enn gleden av et måltid :)

nei kan vel spise det ferskest mulig da listeria dosen vil være så liten at det ikke er fare for infeksjon.. stemmer, -den delen hadde jeg glemt.. husker ikke ALLE detaljer fra forrige gang hehe.. da skal jeg kjøpe laks :)

Men hvorfor er laks ok da? Det kan vel være listeria i det også? Noen som vet hvordan det er med scampi sushi?

om det er tilfeldigheter eller ikke ,vet jeg ikke, men da jeg mistet første gangen, så skjedde det på akkurat samme tid som da jeg spiste røkt laks. Jeg begynte å blø i uke 10, men ul viste at fosteret var så lite at det var døde i min uke 7 - og det var akkurat da jeg hadde spist røkt laks... så det holder jeg meg i allefall unna det!

Back
Topp