Jeg eksploderer!!

Vet du, kanskje du skal filme at HAN ikke følger systemet? Så kan DE fortelle han at han gjør ungen en bjørnetjeneste?

Ja, det skulle jeg så absolutt gjort! Bortsett fra at systemet er det bare han og jeg som har blitt enige om da. Og ikke så lett og filme igjennom en lukket dør, når han lukker den midt i kameralinsen!
emoticon 
Han er veldig veldig flink her hjemme altså, og veldig flink med jentungen, men akkurat nå..,,.
emoticon

Har ho fått sykkelen`?
For om hun har det kan den goden tas vekk igjen siden hun ikke følger reglene for at hun fikk den. SKjedde meg flere ganger pga. neglbiting som lita

det som faktisk hjalp her - var at jeg tok gubben i nakkeskinnet (omtrent..), sa at NÅ setter vi oss ned og skriver regler, som må følges - ellers tar jeg sakene mine og ungen og går.
Vi satt oss ned, skrev noen enkle kjøreregler som skal følges - og vi følger de.

I tillegg fikk vi snakket ut om at når vi blander oss inn i hverandres "opplegg" så er det ikke for å kritisere, men for å minne den andre på at nå begynner det å gå litt over stokk og stein.
Det har gått betraktelig mye bedre her i huset etter den kvelden, litt færre kamper og litt mer samarbeid oss voksne i mellom.

Det var en sånn kveld du beskriver, der man har lyst til å kaste det meste ut verandaen - inkludert gubben.. og jeg sa bare at NÅH kommer du her. And he did.

Lille_frosk skrev:
Har ho fått sykkelen`?
For om hun har det kan den goden tas vekk igjen siden hun ikke følger reglene for at hun fikk den. SKjedde meg flere ganger pga. neglbiting som lita

Ja, hun har det. Men både jeg og sambo er egentlig i mot og ta tilbake en belønning man allerede har fått. Selv om vi har vurdert det..

Dollface skrev:
det som faktisk hjalp her - var at jeg tok gubben i nakkeskinnet (omtrent..), sa at NÅ setter vi oss ned og skriver regler, som må følges - ellers tar jeg sakene mine og ungen og går.
Vi satt oss ned, skrev noen enkle kjøreregler som skal følges - og vi følger de.

I tillegg fikk vi snakket ut om at når vi blander oss inn i hverandres "opplegg" så er det ikke for å kritisere, men for å minne den andre på at nå begynner det å gå litt over stokk og stein.
Det har gått betraktelig mye bedre her i huset etter den kvelden, litt færre kamper og litt mer samarbeid oss voksne i mellom.

Det var en sånn kveld du beskriver, der man har lyst til å kaste det meste ut verandaen - inkludert gubben.. og jeg sa bare at NÅH kommer du her. And he did.

Takk for tips!

Det er jo verdt ett forsøk, men jeg sliter litt med og se at det skal fungere, siden vi allerede var enige om reglene, og "utarbeidet" de sammen, selv om vi ikke har de skriftlig.

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Lille_frosk skrev:
Har ho fått sykkelen`?

Ja, hun har det. Men både jeg og sambo er egentlig i mot og ta tilbake en belønning man allerede har fått. Selv om vi har vurdert det..

Det fungerer fint her i huset.. T fikk bakugan for å være flink og legge seg.. om han ikke følger reglene (for reglene gjelder selv om han ikke får belønning..) så forsvinner bakugaene..

Dollface skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Lille_frosk skrev:
Har ho fått sykkelen`?

Det fungerer fint her i huset.. T fikk bakugan for å være flink og legge seg.. om han ikke følger reglene (for reglene gjelder selv om han ikke får belønning..) så forsvinner bakugaene..

Ja, vi får nok ta det opp til diskusjon igjen! emoticon

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Dollface skrev:

Takk for tips!

Det er jo verdt ett forsøk, men jeg sliter litt med og se at det skal fungere, siden vi allerede var enige om reglene, og "utarbeidet" de sammen, selv om vi ikke har de skriftlig.

Her var det iallefall det skriftlige "dokumentet" som gjorde sitt til at det ble bedre.. For vi har hatt mange muntlige avtaler, men det er lett å glemme, lett å bare huske det man vil huske.. Nå har vi det på et ark, med konkrete "oppgaver" ifht legginga (som har vært den største kampen her i huset).. og da gjør vi det på akkurat samme måte begge to - og T slipper forvirringa med at den ene gjør sånn og den andre gjør sånn :)
Lykke til iallefall.. det er aldri moro å se at den andre går imot det man har avtalt..

Back
Topp