Drøy? Hvis jenta hennes ikke omtrent kan si noe uten at mora snerrer til henne, så bør vel mora ta tak i problemet sitt? Greit å ha PMS, men man må jo gjøre noe med det hvis det går utover familien.
Selfølgelig, men det er fortsatt drøyt å si det er syndt på familien hennes for det... du har ingen aning om hvor lenge denne perioden varer, om det er sånn hver måned eller om noen er værre enn andre, om kansje i dag var en litt mere ekstrem dag enn hun pleier å ha....
Du vet faktisk ingenting mere enn det som står i HI, og ut i fra HI er det absolutt ingen grunn til å tro at det er syndt på familien hennes...
Det er faktisk en gangske stor ting å si, og ikke noe man skal spytte ut av seg i hytt og gevær...
Pluggen er en fantastisk mamma, med en lykkelig og god liten frøken, og det hadde du vært veldig klar over om du tenkte litt lenger og hadde fulgt med på litt flere av innleggene hennes her inne...
Og til slutt, det er ikke syndt på ett barn fordi mor har en dårlig dag, det er ikke syndt på ett barn fordi mamman er mennsklig...
Etter hva jeg husker når jeg var liten, så satt jeg pris på å faktisk se at foreldrene mine var både glade, sinte, triste og alle følelser som følger med.
Det hjelper barnet med å takle og tollerere sine egene følelser.
Om foreldrene går rundt som noen store smil 24/7, hvordan skal da barnet lære og takle, og vise sine egene følelser...
husk at hva vi viser betyr veldig mye mere enn hva vi sier, om vi forteller barnet at det er lov å ha en dårlig dag, betyr faktisk ingenting, med mindre vi viser det i blandt...
Barn har krav på foreldre med følelser, foreldre som viser følelser, gode eller dårlige...